aan uit aan uit

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mamzie, Mar 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Wat mijn zoontje sinds een week heeft pfff ;)
    Dan gaat ie op de bank zitten en trekt zijn sokken uit en sloffen/schoenen. Blijft dan de hele tijd gewoon zitten op de bank.
    Dan wilt ie eraf om te spelen en moet ik zijn sokken enzo weer aantrekken. Gaat ie lopen en na 10 minuten gaat ie weer zitten en trekt alles weer uit.
    Maar na een uurtje wilt ie weer alles aanhebben. En dat gaat zo de hele dag door pffff

Soms heeft ie ook vooral als ie zijn schoenen aanheeft dat ie dan opeens enorme pijn in zijn voeten krijgt :(
    Hij schreeuwt het dan uit.
    Geen idee hoe het komt. Zijn schoenen zijn een maand oud. En hij zegt dat zijn schoenen hem niet zeer doen maar dat zijn voeten heet zijn? Heel vaag.
    Deze pijn is alleen savonds en alleen als ik zijn voeten masseer dan gaat het over.
    Groeipijn?

Maar die obsessie van sokken aan en uit snap ik niet helemaal.
    Is dit gewoon een vorm van aandacht vragen?
    iig heeft ie nog nooit zoveel gezeten als afgelopen week.
    Normaal gesproken raast ie de hele dag door het huis. Maar nu zit is wel 3 kwart van de dag op de bank.
    Snap er niks meer van.
    Iemand een idee?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp heeft hij het sinds hij nieuwe schoenen heeft? Die hete voeten kunnen ook duiden op kramp. Er zijn schoenen waar ik het zelf wel eens bij heb, dan kunnen de voeten niet genoeg bewegen of zitten de veters te strak. Misschien heeft hij daar last van? Zijn het soepele schoenen of hele stugge? Zijn ze wel groot genoeg? Heeft hij het ook zonder schoenen aan?

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik herken t wel; loopt thuis altijd op sokken / blote voeten; krijg ook 'hete' voeten als ik binnen met schoenen loop.
    Zal gewoon de regel instellen dat hij binnen niet zijn schoenen aan mag. Sloffen / sokken zijn voor jou sneller bij m aan te trekken en hij leert dat sneller. Iris vindt t ook leuk om met d'r sokken te klooien; lekker laten, daar leren ze van.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Binnen heeft ie bijna nooit zijn schoenen aan. Alleen als ie dan van buiten af komt heeft ie last van zijn voeten.

Maar gewoon binnen met sokken en sloffen heeft ie het dus de hele dag dat ie ze uittrekt en dan weer aan wil hebben ( want hij wil niet lopen op blote voeten of op alleen sokken )
    Maar zo moet ik dus wel 10 keer per dag die sokken en sloffen weer aantrekken bij hem.
    Ik vraag of ie au heeft maar dat is het niet. Daar zegt ie dan ook niks over ( over die schoenen wel dat ze te heet zijn en au heeft )
    We snappen er echt niks van.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik vind schoenen en sokken uit altijd prima, maar ik zeg er ook altijd bij dat de schoenen pas weer aan gaan als we naar buiten gaan. Anders blijf je bezig ;)

Misschien ademen de nieuwe schoenen niet zo goed? Krijgt hij zweetvoetjes?

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien zeggen dat hij zelf zn sokken weer aan moet doen?

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    kZou er niet aan toegeven om hem dan weer te helpen met zn sokken aan te doen als ie van de bank wilt.
    Dan loopt ie maar op blote voeten.
    En is ie niet op een leeftijd dat ie zelf zn sokken aan kan doen, of in elk geval een poging wagen?

En voor binnen gewoon pantoffeltjes of zo. Onze uk kan haar pantoffeltjes (en veel van haar schoenen, soms alleen links en rechts omgewisseld) gewoon zelf aandoen. Volgens mij dus (maar ik kan het verkeerd hebben hoor) een vorm van aandacht vragen.

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik denk dat ie t een leuk spelletje vindt. Hij is al 3 toch? Je kan toch zeggen dat je zijn sokken niet meer aandoet als hij ze steeds uitdoet? Uiteindelijk gaat ie heus wel lopen op zijn blote voetjes hoor en zo niet...dan blijft hij maar even op de bank zitten. Uiteindelijk heeft hij wel door dat t geen zin heeft.

9. krumelke

krumelke Lid

Mar 26, 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    zelf zijn sokken weer aan laten trekken zou ik zeggen. of een poging laten wagen. niet meteen helpen. misschien is dit spelletje van hem dan snel over.

mijn zoon loopt thuis ook altijd op sokken en buiten op schoenen. als hij binnen met schoenen loopt heeft hij enorme zweetvoeten. hier is dan ook de ongeschreven regel binnen spelen, dan schoenen uit (zelf hebben we binnen trouwens ook geen schoenen aan, maar slippers of huissokken).

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja zelf zijn sokken aan laten trekken hebben we ook al geprobeerd. Maar dat lukt hem nog niet. Sloffen aantrekken kan ie trouwens ook niet. Of hij wil het niet leren kan ook ;)

Zullen dan toch strenger voor hem gaan zijn. Kijken of dat werkt

11. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon kan sinds gister ook iets nieuws. zijn broek uitdoen ;) dan zit ie te grijnzen en een uur met het leren dingetje te spelen en als ik hem terug aan wil doen dan breekt de hel los. hij deed het gister 3 keer en de derde keer had ie zoveel schik dat ik hem maar heb laten zitten. het was toch bijna tijd om in bad te gaan. vandaag lijkt hij het weer "vergeten"

12. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Is het niet gewoon aandacht vragen omdat ie er een broertje bij heeft gekregen zo te zien? Sommige kinderen verzinnen de vreemdste dingen om aandacht te krijgen, dan hebben ze dat een keer bij iemand gehoord of gezien en gebruiken dat dan ;)

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn dochter doet zo aan het eind van de dag liefst al haar kleren uit! Tot en met de luier dan hoor!
    Ik betrap mezelf er soms op dat ik haar kleren aandoe die ze zelf niet zo makkelijk uitkrijgt...

Share This Page