Hallo Allemaal, Even een vraag. Ik heb een zoon van 1, hij doet het verder prima alleen slaapt ie savonds pas heel laat.. zo rond 22.00/22.30.. Eigenlijk wil ik em rond 20.00 gewoon op bed hebben.. maar dat lukt me op de 1 of andere manier niet.. Sochtends issie dan zo tusen 9 en 10 uur weer wakker.. Hij krijgt sochtends bambix.. zo'n 15 min nadat ie wakker is geworden.. dan zo rond 14.30 fruit.. dan rond 18.30 potje eten en dan rond 20.30 de fles.. maar ja dan issie nog zo actief als wat en zet ie et ook echt op een brullen als ie in bed wordt gelegd.. hoe kan ik dit et beste aanpakken zodat hij lekker optijd gaat slapen en dat ik ook wat aan mn avond heb..hoop dat jullie me kunnen helpen
hoe laat en hoe lang slaapt je kindje verder overdag? ik heb overigens ook het idee, dat hij uitslaapt, doordat hij er laat inligt. Dus dat hij z'n klokje wat verschoven heeft. Slapen van 10 tot 10 in plaats van van 7 tot 7...
Meestal als ie rond 9.30 wakker is , zoals vanmorgen dan slaapt ie rond 13.00/13.30 en dan tot ongeveer 15.30.. dus zo'n 2 uurtjes..
Het lukt om acht uur wel om alles zeg maar klaar te hebben qua eten en fles..alleen meneer wil dan absoluut niet slapen.. Hij heeft een hartafwijking dus erg lang huilen is ook weer niet goed voor hem..
Dit is ons schema, misschien heb je er wat aan: 6.30 : Wakker - klein flesje (mama heeft geen zin om dan met een boterham klaar te zitten) en daarna nog even terug naar bed (soms met fles en al) 7.30 : Opstaan en een boterham eten 9.30 : Stuk fruit (banaantje, peer, perzik ofzo) en wat drinken en daarna slapen weer, meestal zo'n 3 kwartier. 12.30 : Brood eten en melk drinken 14.00 : slapen , 3 kwartier of 1,5 uur 15.00 : tussendoortje (rijstwafel, liga, krentjes, etc) + drinken 17.30 : Warm eten (met de handjes) + toetje 18.30: In bad 19.00: Flesje thee of sap -boekje lezen en dan naar bed om 19.15.. Ik zou denk ik proberen je kleintje wat vroeger wakker te maken.. Als is het maar een uurtje, dan heb je kans dat het middagslaapje ook wat verschuift en dat hij savonds wat vermoeider is. En dit een paar dagen ook volhouden, zodat hij door gaat krijgen dat hij vroeger moet gaan slapen om net zolang te kunnen slapen.
Inderdaad, niet meer zo laten uitslapen en alles op de dag wat vervroegen. Dus eerder wakker maken, eerder de eetmomenten, eerder naar bed voor slaapje overdag, eerder naar bed 's avonds. Zal even duren voordat je zijn bioklok een beetje kan omdraaien. Ik zou denk ik de tijden met 10 minuten per dag gaan vervroegen en dan langzaam aan richting de tijden die je wilt (elke dag 10 minuten eerder indien mogelijk, anders even een paar daagjes weer wachten). Ik zat ook even te kijken naar wat je opschreef over eten en drinken. Als dit alles is wat hij eet, dan vind ik dat weinig. Mijn dochtertje is ook net een jaar en zij krijgt het volgende : 's ochtends : BV en een broodje tussendoor : fruit (vaak 2 stuks) tussen de middag : brood (meestal 1 1/2 of 2) en BV tussendoor : wat yoghurt en ligakoekje (soms weer fruit), water 's avonds : warm eten (heb laatst weer es gewogen, toen had ze 240 gram zelfgemaakt warm eten op) voor slapen gaan : BV
Ik zou hem 's ochtends tussen 7 a 8 uur wakker maken. Dan verschuift zijn middag slaapje ook naar achteren en grote kans dat hij 's avonds om 20:00 uur alweer toe is aan slapen. Eet hij tussen de middag geen brood?
Ik denk dat Athina gelijk heeft. Ik zou het heel geleidelijk aan proberen terug te schuiven. Dus eerst een paar avonden om 10 uur naar bed, dan ene paar avonden om half 10 naar bed doen, etc. Zodat zijn interne klok vanzelf langzaamaan mee kan draaien.
Nee, niet in eerste instantie schuiven met zijn avondtijden! Gewoon op een normale tijd 's ochtends wakker maken! Dan zal hij zijn slaapjes overdag anders gaan doen, maar dus ook 's avonds moe genoeg zijn. Als ik pas om 10 uur m'n nest uit kom, ben ik 's avonds ook veel later aan m'n bed toe.... Wel verstandig denk ik om niet direct van 10 uur 's ochtends over te gaan naar ergens rond 7-8, maar even in 2-3 stappen, maar daar dus gaan schuiven, dan schuift de rest van de dag vanzelf mee! Succes!
Dankjewel voor alle tips.. Nu is het zo dat alles waar stukjes in zit, koek, brood of groente met stukjes hij niet wil.. dit heeft ook te maken met het feit dat hij aan de beademing heeft gelegen ivm met zn hartoperaties die die heeft gehad.dus dat is allemaal wat gevoeliger.. ik vind het wel lekker dat ie uitslaapt sochtends vooral als we een dagje vrij zijn..maja idd dan ben je zelf ook minder snel aan je bed toe.. dus ik zal et es proberen..vandaag wassie om 9.30 wakker.. We hebben van de dietiste een voedingsplan gekregen.. en hij krijgt fantomalt om te groeien.. en t slaat aan :d dus wij zijn blij! sorry er moet nog een fles bij in t rijtje wat hij krijgt.. naja en gewoon drinken willie niet.. weet niet wat dat is..maja we blijven van alles aanbieden.. Maja we gaan alles proberen! Dankjel voor de tips mama's! XX