Vanaf welke leeftijd kan je met je baby gaan zwemmen in het peuterbad? Niet kopje onder neem ik aan en goed insmeren, maar waar moet je verder op letten? Wat vinden ze bijv. fijn? En zijn er ook zwembandjes oid voor baby's? Zo ja; waar koop je die? Alvast bedankt!
Meestal wordt aangeraden na de eerste inentingen en dan bij voorkeur tijdens babyzwemmen omdat het water dan extra verwarmd is. Je kunt gewoon lekker gaan zwemmen met je baby maar hou er rekening mee dat ze heel snel afkoelen. Hoe kleiner, hoe sneller (bij een heel jonge baby echt een kwestie van 5 - 10 minuten). Je kunt met je baby prima kopje onder, dat is juist wel goed om angst voor water te overkomen maar je moet dit natuurlijk wel gecontroleerd doen. Niet alle kindjes vinden zwemmen leuk maar de meeste gaan het wel leuk vinden. Vooral goed opletten dat je niet te lang in het water blijft. Er zijn zwembanden te koop maar die heb je eigenlijk niet nodig.. Je moet je kindje toch vast houden maar je kunt ze vaak kopen bij sportzaken, prénatal of Hema. Oja, ook goed opletten op de zon bij buitenzwemmen. Heel goed insmeren en insmeren herhalen. Veel plezier!
Kyra krijgt morgen haar inenting en dinsdag gaan we even naar het zwembad. Gewoon even kijken of ze het leuk vind. Zo'n zwemband voor baby's (0-1 jr) heb ik gekocht bij de intertoys. Maar die ga ik pas gebruiken als ze echt goed stevig is, dus sterk genoeg is om zichzelf rechtop te houden.
Hoe zit dit met chloor? Ze kunnen nog niet hun neus en mond dichthouden of doen ze dat automatisch? Mijn zoontje is 10 weken en heeft zijn eerste entingen gehad. Als het morgen nog mooi weer is, gaan we eens kijken bij het pierenbad! Hij vindt badderen heerlijk en als hij net zo'n waterrat is als zijn moeder wordt het vast heel leuk! Zal ik hem een truitje aandoen of is goed smeren beter? Zo'n nat shirt is natuurlijk niet prettig. Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga al vanaf dat Jordy 10 weken is baby zwemmen. Hij zwemt vanaf toen dus ook al onder water enz. Chloor en zo schijnt niet erg te zijn. Er zitten hele strenge eisen aan het zwemmenwater. Alles wat ze binnen krijgen schijnt er weer uit te komen zo is mij verteld in het zwembad. Het schijnt dat kinderen automatisch hun mond dicht houden enz. Ik zal hem geen t-shirt aan doen of gelijk uit doen als het nat is anders schijnen ze af te koelen Hopelijk genoeg info
Mijn dochter is nu 12 weken oud en ben nu voor de tweede keer met haar wezen babyzwemmen, tussendoor ook nog zelf met haar gezwommen. Haar eerste keer was toen ze 10 weken was, ik heb haar nog niet onderwater gehad, dat durfde ik zelf nog niet aan . Maar ze vind het heerlijk
Wij zijn rond de 4 maanden voor het eerst gaan zwemmen. Dat was wel een binnenbad (je hebt het over smeren, dus ik neem aan dat je het over een buitenbad hebt?) We hebben hem heel lang zelf vastgehouden. Die kleintjes koelen al snel af, en als je ze tegen je aanhoud, gaat dat afkoelen net iets minder snel. Als je buiten gaat zwemmen, dan zou ik in ieder geval goed smeren, en ook direct na het zwemmen nog even bijsmeren. Qua kleding een zwemluier, en evt een wit t-shirt/romper (ook daaronder smeren). Maar dan wel uitdoen na het zwemmen, want dat koelt snel af..
wij gaan volgend weekend een weekendje naar landal, gaan dus ook zwemmen daar. heb alleen een klein vraagje: m'n kleine meid is dan 3,5maand en is nu 5,5 kg dus past ze de zwemluiers nog niet want die gaan vanaf 7 kg. wat zouden jullie doen?
Ik heb hier bij een zwembad gekeken en daar wordt geadviseerd om pas met babyzwemmen te beginnen vanaf de 10e week.
Bij de prenatal verkopen ze echte zwembroekjes, alleen dan ook in luiervorm. Dus echte zwemluiers, die je niet hoeft weg te gooien, maar gewoon uit kan spoelen. Deze gaan gewoon op maat, dus niks met kilo's
Heel kleine babies sluiten alles af wanneer ze onderwater komen maar dit is echt wanneer ze nog maar een paar weken zijn. Het chloor in zwemwater is minimaal en veel minder schadelijk dan de bacteriën die er zouden zitten zonder het chloor. Let wel heel goed op. Verdrinkingen komen relatief veel voor bij heel jonge kinderen. Dit komt omdat ze zelf niet doorhebben dat ze verdrinken. Ze gaan dus niet spartelen enzo.
Ik zal morgenochtend wel zwembandjes kopen! Morgen blijft het hier nog aardig weer en gaan wij het zwembad onveilig maken, heb er echt zin in! Al is het mar 5 minuten, ook prima! Dus ik heb wel zo'n luierzwembroek nodig, mag een baby niet in z'n blote gat, zal wel niet he?
Dat verschilt per zwembad, bij sommige baden is zo'n zwemluier verplicht, bij andere baden volstaat een zwembroekje of blote kont ook prima.