Luier vol slijm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mardaisy, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ach wat sneu voor hem!

Hier hielp het om van Pepti naar Nutramigen LGG te gaan, dus het was niet nodig om naar volledig koemelkvrij te gaan.
    Bij ons had het cb Pepti voorgeschreven, maar merkte al dat onze kinderarts eigenlijk gelijk Nutramigen LGG voor had willen schrijven, we hebben de Pepti toen 2 weken aangekeken en toen alle klachten weer terugkwamen heeft de ka Nutramigen LGG voorgeschreven. Dat was hier de oplossing.

Veel succes morgen! Ben benieuwd wat de ka zal zeggen, hopelijk vind je snel een oplossing voor je ventje

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Probeer idd koemelk vrij te vragen. Dus nutramigen puramino of neocate. Of de arts daarmee akkoord gaat is de vraag maar vertel vooral dat je met pepti alsnog diarree hebt.
    Wees duidelijk en standvastig.

De kans is vrij groot dat de arts geen koemelkvrije voeding voorschrijft. Nutramigen lgg kost circa 20 euro voor 400gr. Puramino kost 40 euro voor 400gr. Vaak moet daarom eerst nutramigen lgg geprobeerd worden.
    Hier was nutramigen lgg beide keren voldoende, het kan dus wel.

Hopelijk gaat de arts er in mee en krijg je minimaal nutramigen lgg...

3. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Gisteren gelijk 400g Nutramigen LGG meegekregen om te proberen. Gisteravond een fles en vanmorgen voor de verandering geen diarree!

Hopelijk hebben we nu de oplossing in de LGG....

Ik heb nog twee vragen, misschien weten jullie het antwoord.

De KA had het over een provocatietest als de LGG helpt en we het vergoed willen krijgen. Maar dat zou betekenen dat we ook weer 'slechte' voeding moeten toedienen toch? Dat wil ik m'n ventje eigenlijk niet aandoen, ook niet voor een paar dagen.
    En de tweede vraag is of ik zelf wel geitenmelk mag nuttigen, aangezien mensen zeggen dat de eiwitten zo veel op elkaar lijken.

Super bedankt voor alle tips / adviezen en hulp!!

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Om de voeding vergoed te krijgen moet je idd een provocatietest doen. Meestal zijn dit 2 momenten waarbij je kindje een fles krijg. 1x de dieetvoeding en 1x gewone flesvoeding. Als er dan een reactie volgt op 1 van beide is de kea 'bewezen' en krijg je het vergoed.

Geitenmelk en aanverwante producten worden inderdaad afgeraden. De eiwitten lijken te veel op die van koemelk.

Fijn dat de ka wel wil meewerken en je nutramigen heeft gegeven en dat dit geen diarree geeft. Hopelijk blijft dit zo!

5. mardaisy

Nouja, dat valt mee. Niet dat we weer een week aan de verkeerde voeding worden gezet...

Dus ook als ik het zelf eet? Ik was eigenlijk blij dat ik in geitenyoghurt een alternatief ontbijtje had gevonden :)

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een provocatietest word doorgaans zo uitgevoerd. Soms kunnen artsen wel zeggen dat je gewoon kunt opbouwen, maar dat is dus geen provocatietest.

Wat jij eet en drinkt komt in de bv terecht. Dat is met alcohol zo, maar dus ook met koemelk. Dat is de reden dat jij nu geen koemelk mag gebruiken.
    Met geitenmelk is dat dus eigenlijk net zo. Je kan het proberen, maar de kans op reactie is er wel. Zeker omdat er ook al op pepti gereageerd word.
    Kea kan bij jonge kinderen vaak weer verdwijnen, maar dan moet het lichaam de tijd krijgen om zich te resetten. Elke keer dat er een reactie komt kan het lichaam zich niet resetten.

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier was het (tot 2 keer toe, beide zonen met een KMA waarvan de jongste nu nog op de LGG zit) zo dat wij met 2-3 maanden oud de baby's Pepti of Nutramigen LGG kregen. Oudste kon het af met de Pepti, jongste met LGG. Het ging aanzienlijk beter met beide, dat was voor de kinderarts en bij pepti de huisarts voldoende bewijs als provocatie test. Nooit wat van de verzekering gehoord. Voor beide heb ik met 5,5 maand een dubbele blinde provocatie test moeten doen/gaan wij doen zoals je beschrijft. Mijn jongste krijgt deze over bijna 2 weken dus (hmm, bedenk mij net, met de tweede testdag is hij 6 maanden). Anyway... Dan wordt er pas bij ons gekeken door middel van die provocatie test of hij nog een KMA heeft. Eerder is dit nooit gedaan, ook omdat de 'goede' voeding voor hun al voldoende bewijs was.

of ik moet het getroffen hebben? Heb nooit de rekening gezien.

Alleen jouw kleine is al 6 maanden, maar denk dat ze hetzelfde te werk zullen gaan als er verbetering is.

8. mardaisy

Ik eet al een poosje geitenyoghurt, maar dat ga ik ook maar eens laten staan. Blijft niet zo veel over maar alles voor je kind he :')

Fijn dat het voor jullie geholpen heeft koningsgezin! Ik hoop hier ook!!

9. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde, al heel vroeg eindeloos spuitluiers, slijm bij ontlasting en veel spugen. Gaf volledig borstvoeding. Er werd toen steeds tegen mij gezegd 'hoort erbij, darmen zijn nog niet rijp, kan tot 4 maanden duren'. Maar ook na de 4 maanden werd het niks minder.
    Uiteindelijk bij 6 maanden erachter gekomen dat hij koemelk allergie heeft maar ook allergisch is voor ei.

Met het weglaten van koemelk in m'n voeding werd het wel wat minder maar ging niet helemaal weg. Toen ik ook ei schrapte werd het pas echt beter.

Met kunstvoeding pepti geprobeerd maar ook dat ging niet en nu met nutramigen gaat het wel goed.

10. mardaisy

Emsy, jouw verhaal lijkt inderdaad op de onze. Met ei heb ik nog geen verschil gemerkt.

Hier gaat het met de Nutramigen bijzonder goed! Ik ga binnenkort wel zelf naar een diëtiste om te kijken wat ik nog kan nemen en wat beter niet. Ik merk dat ik behoorlijk afval de laatste tijd, terwijl ik dat met mijn postuur beter niet kan missen... Toch wil ik eigenlijk de borstvoeding ook nog niet helemaal laten vallen. Hey heeft ook veel voordelen.

Deel Deze Pagina