Uitzetlijst kraamzorg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ladycake, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Dag meiden,

Op mijn uitzetlijst van de kraamzorg staat onder het kopje thuisbevallen:

- Plastic zeil.

Waarvoor is dit nodig en wat voor zeil moet dit dan zijn?
    In mijn kraampakket zit een kraammatras en 2 matrasbeschermers, is dat niet voldoende?
    Ook staat er een litermaat tussen, waarvoor gebruik je dit?

2. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    het plastic zeil is volgens mij wat anders als die van je kraampakket, maar weet ik niet 100% zeker.
    Die liter maat is om te spoelen na het plassen na de bevalling. Kan evt ook met een flesje of zo, ik heb nu de kan van moeders voor moeders bewaard.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Plastic zeil is denk ik voornamelijk om je bed/vloer enigzins schoon te houden. Maatbeker is idd om te spoelen als je hebt geplast, maar je kunt ook gewoon onder de douche gaan staan en de straal ff op je onderkant richten tijdens/na het plassen.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij hadden voor alle zekerheid ons hele matras met plastic van de bouwmarkt ingepakt. Met een beetje pech heb je aan de matjes uit het kraampakket niet voldoende.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon even bij de action een waterdichte molton/matrashoes kopen. Ik heb er iets van 14 euro voor betaald. hele matras beschermd en geen gekraak en gezweet door het plastic zeiltje uit de kraamdoos.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier dezelfde oplossing als Droebeltje, ligt veel prettiger en je matras is toch beschermd. :)

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Zo'n waterdichte molton hadden we er ook nog omheen trouwens! Daaronder hadden we van dat afdekplastic van de bouwmarkt (tja, erg duur matras...) maar echt van dat hele dunne, daar voel/merk je niks van als je het om je matras hebt zitten. Dat ding uit het kraampakket kon ik ook niet zoveel mee, dat kraakt zo!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    In mijn mapje van de kraamzorg staat hoe je je bed moet opmaken voor de bevalling, en daar staat ook afdekzeil bij van de bouwmarkt. Maar volgens mij is het vroeg genoeg om dat echt bij de bevalling pas er op te doen. Als je een waterdichte molton hebt voor het geval dat je vliezen breken voordat je het merkt, dan is dat volgens mij genoeg. Maar of een waterdichte molton het ook houdt als je echt gaat bevallen... Hier stond iig dat plastic er bij als tussenlaag (tussen 6 andere dingen die om je matras moesten) ter bescherming van je matras.

Volgens mij kan het geen kwaad om het in huis te hebben, en volgens mij heb je zo'n plastic voor een euro ofzo!

Deel Deze Pagina