Onze baby van 3 mnd ruikt achter haar oortjes.Nu is dit vlgns mij gewoon een mengsel van melkresten en huidvet.Het is echt een vieze lucht.Ik heb het zojuist schoongemaakt met baby olie maar je blijft het een beetje ruiken.Dit ruik je dan overigens alleen wanneer ik echt met mijn neus erin ga hangen.Nu heb ik ook het idee dat het een beetje aan het smetten is.Want bij het ene oortje zie je ook dat de huid een beetje stuk is.Het achterste plooitje wat helemaal tegen het hoofdje aanzit is een beetje vochtig.Zou het ook misschien een schimmeltje kunnen zijn?. Meerdere moeders waarvan de baby niet zo fris achter de oortjes ruiken??. Gr Ingrid.
Ja, hier laatst ook ontdekt. Er zaten ook wat korstjes achter. Sindsdien maak ik het heel goed droog na het badje en het is al een stuk minder. Zal ook eens sudocreme gebruiken.
Ons zoontje heeft het in zn halsplooitje. Ik denk idd huidvet en melkresten, ookal maken we het goed droog als hij morst of spuugt. Ook na het badje drogen we echt goed af. Regelmatig schoonmaken en insmeren is het enige wat je kunt doen denk ik.
Hier precies hetzelfde gehad, ik had er ook een topic over geopend. Ik dacht al aan een oorontsteking maar dochters oor zag er heel goed uit (alleen rechts). Toen keek ik tussen haar oorschelp aan de bovenkant en haar hoofdje.. en daar zat een klein, open plekje.Ze plukte er ook steeds aan. Omdat ze heel veel haar heeft is het moeilijk te zien. We zijn naar de HA geweest en inderdaad een schimmel. Hebben zalf meegekregen en na drie dagen was het al droog en nu bijna weg. Ze krabt er ook niet meer aan. Als de stank niet weggaat, zelfs niet na badderen en goed drogen, zou ik toch even langs de HA gaan.
Beetje Bepanthen erop en het is weg. Hier werd het trouwens door de kraamverzorgster heel goed uitlegd dat je goed moet letten op dat soort plekjes ( onder de oksels is ook vaak zo'n vergeten plekje) dat gaat smetten omdat dit niet goed afgedroogd wordt na het badderen/wassen.
Hier hebben we wel eens zo'n vies plekje in dochter haar nekplooitje. Wij kregen de tip van de huisarts om een beetje maizena er op te doen. Daar blijft het goed droog van. Hier is het dan heel snel weer over.
Hier ook last van gehad. Nu dep ik het goed droog en doe dan een beetje talkpoeder op mijn vinger en smeer dit achter haar oortjes. Nergens meer last van gehad
Heeft ze hier ook regelmatig. Smet dan iets. Gewoon goed droog houden. Ik ga er vaak even langs met een hydrofiele luier als ik aan het voeden ben.
Bedankt voor de tips!!. Blij te lezen dat onze kleine meid niet de enige is. Ik ga nu eerst beginnen om er wat zinkzalf op te smeren en als het dan niet over is denk ik toch aan een schimmeltje. Het is wel een klein beetje stuk achter haar oortje maar ik vermoed dat dat komt omdat ik nogal in de weer ben geweest met poetsen.Natuurlijk wel met baby olie maar het is een gevoelig huidje.Ik vergeet het ook gewoon die oortjes moet ik zeggen.Wordt in het vervolg wel een aandachtspuntje. Gr Ingrid.