Iris lijkt zich een beetje te vervelen met haar speelgoed, maar ik weet niet zo heel goed wat ik haar verder zou kunnen aanbieden. Globaal heeft ze: - speel en leerstad en boerderij LP - pop met toebehoren en bedje - blokken (die gooit ze alleen maar op de grond) - loopfiets / loopwagen (laatste gebruikt ze niet meer) - keukentje - serviesje - die hele grote duplo (kijkt ze niet naar om) Ze vindt t leuk om te tekenen en te kleien maar dat moet je samen doen, opzich prima maar zoek iets waar ze zich weer langer zelf mee kan vermaken. Met veel speelgoed speelt ze even. Hebben jullie nog tips voor iets leuks? Poppenwagen vindt ze leuk, maar die wil ik eigenlijk voor haar 2e verjaardag pas geven en ik wil gaan kijken naar kleinere duplo; bv een huis met poppetjes via MP. Verder nog leuke ideeën?
Ik heb een aantal maanden geleden voor mijn zoontje een keukenkastje ingericht met "huishoudelijk spul". plastic bakjes, blikjes, de slakom, vergiet, etc. Hij vind het nog steeds geweldig. Op deze leeftijd zijn de gek van alles wat jij ook doet, mijn zoontje kan zich gerust een half uur vermaken met de stofzuiger, veger en blik. Ik wissel ook speelgoed af, er staat een gedeelte in de huiskamer en een gedeelte op zolder, als ik merk dat hij er echt niet meer naar omkijkt, ruil ik het om. Mijn zoontje speelt ook veel met duplo, een kinderwinkelwagentje en nepfruit waar hij zelf mee gaat koken.
alyssa heeft met sinterklaas een tekenmat gekregen waar ze met water op kan tekenen. je hebt dan de mat (met plastic achterkant) en een stift die je moet vullen met water. het wordt geen kliederboel en alyssa vind het helemaal geweldig. je moet je dochtertje alleen zien te leren dat ze alleen op de mat tekent. verder vind alyssa boekjes erg leuk. ze heeft een aantal boekjes die ze zelf mag lezen (oud of met dikke bladzijden) en ze krijgt vaak de reclame folders. liefs doris
Ja knutselen: vingerverf, kleuren, klei. Poppenwagen is leuk idee, misschien voor haar 2e iets nieuws bedenken? Echte fiets bijvoorbeeld, want voor ze 3 wordt kunnen ze die echt wel gaan gebruiken! -Van dat houten/ plastic fruit met klittenband wat ze kunnen 'snijden'. -Puzzels -Kleding voor de pop -Auto's, garage (vinden veel meiden ook leuk!) -Boekjes -Little people spullen -Little people leerstad!! -Bal -Ballon -Muziek cd -Verhaal cd Ja, is wel lastige leeftijd voor speelgoed he? Misschien heb je hier wat aan!
Eva houdt ook heel erg van tekenen, ze heeft een klein tafeltje met stoeltjes waar ze zelf aan kan gaan zitten en ze heeft een bakje met potloden staan zodat ze zelf lekker kan gaan kleuren. Verder is favoriet: Keukentje Mandje met nepgroenten Ballen Ballonnen Boekjes/tijdschriften/folders lezen (kan ze zich ook goed zelf mee vermaken) Schoonmaken (met een plumeau) Buggy Leuk en leerzaam stad van Little People Spaarpot met geld (ik haal het geld er dan uit en zij doet alles er weer in) Eigenlijk speelt ze overal maar heel kort mee, maar ze kan zich zo de hele dag vermaken. Verder helpt ze veel: de vaatwasser uitruimen, spullen op tafel zetten voor het eten en afruimen, de was opvouwen, stofzuigen (met haar eigen stofzuigertje of de kruimeldief) en stoffen dus. Zo kunnen we toch wat dingen in huis doen en Eva vermaakt zich dan ook prima.