Luier vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chai, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi dames,

Het klinkt mij echt heel dom in de oren maar ik vraag het me toch al een paar dagen af.
    Hoe weet je nou dat je over moet stappen naar grotere luiers, waar zie je dat aan?
    :)
    Ik heb namelijk zoeen idee bij die luiers dat ik het nog heel lang kan uitstellen, maar ik denktniet dat dat lekker zit voor de baby. Dus ik vind het best een belangrijk iets om te weten.

Groetjes!

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij zitten nu ook met zo'n gewicht waarvan we twijfelen én een lege kast...

Lars weegt nu 5500 gram en heeft maat 2 van kv (tot 6 kilo) Ben dus aan het bedenken of ik alleen maat 3 moet meenemen of toch nog 1 pak maat 2 erbij.

Ik lees dus even mee ;)

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kijk altijd een beetje naar het gewicht. Vaak kunnen kindjes al over naar volgende maat voor max gewicht van huidige maat bereikt is. Meestal stap ik over als ze een beetje op weg zijn in dat nieuwe gewicht (dus niet direct bij bijv 4 kilo over, maar bij 4,5 of 5 ofzo). Dus heb nooit gehad dat luiers niet meer passen (al worden de zwembroekjes wat strakker om aan te krijgen hahahaha). Maar vermoed dat je vanzelf rode striemen in de liezen krijgt bijvoorbeeld.

4. Ik kijk naar de hoeveelheid plas en poep die de luier moet opvangen.

Onze twee oudsten zijn wat kleiner dan gemiddeld en hebben nooit tot het max gewicht in een luier gezeten. Doordat ze dan misschien wat onder gemiddeld zaten qua gewicht, plasten en poepten ze wel navenant de leeftijd.

Te strak zitten doen luiers niet zo snel in mijn ervaring. Kwestie van de plakkers niet tegen elkaar aandoen.

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb altijd gekeken naar het gewicht en zodra mn zoontje een beetje halverwege de gewichtsschaal zat, ging ik over.
    Dat gaat trouwens niet altijd op; hij weegt nu rond de 11 kilo en draagt al vanaf 9 kilo de luier 4+ (die is vanaf 9 kilo). Soms ligt het ook aan de bouw van je kindje... maat 4 paste hem niet goed en was duidelijk te klein.
    Als er striemen ontstaan of als de luier vaak doorlekt, dan weet je dat het tijd is om over te stappen.

Gewoon uitproberen! Is de grotere maat toch nog te groot, dan laat je dat pak gewoon nog eventjes staan tot je kindje er wel aan toe is.

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou maat 3 doen!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Tegen de tijd dat de luiers de hoeveelheid plas en/of poep nauwelijks meer aan lijken te kunnen is het hier tijd om over te stappen.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als hij doorlekt gaan we over :) Meestal vrij snel als de kilo's dat aangeven (dikke beentjes hier ;))
    Koop liever een pak te groot dan dat je met te kleine luiers zit want ze gaan zo hard.

9. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    het ligt ook erg aan de bouw van je kindje.
    mijn dochter is nu 14 maand en weegt 7940, en heeft nu overdag luiers maat 2 aan de plakkers kunnen nog tegen elkaar(als het pak op is gaan we wel naar 3 omdat ze weer meer drinkt als het warm is).
    s'nacht heeft ze luiers maat 3 omdat ze anders door gaat lekken.
    overdag zakte maat 3 van haar kont tijdens het lopen en spelen, dus vandaar dat we een paar pakken van maat 2 hebben gebruikt.

10. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    - als de luier rode striemen achterlaat
    - als de plakkertjes erg ver uit elkaar staan
    - als hij/zij zwaarder is geworden

11. Chai

Chai Niet meer actief

Wat jullie zeggen over de behoeftes in de luiers is wel heel herkenbaar trouwens en doet me twijfelen.
    Vanmorgen had onze kleine princess een poepie gedaan en die zat echt van net onder haar navel tot haar billen.
    Ik neem aan dat de luier dat blijkbaar dusniet helemaal aankon, lol.. :D
    Toenvallig heeft vriendlief een verkeerd pak luiers gehaalt, een maatje tegroot (misschien dusniet). Die ga ik mooi proberen zodra de New born 1 pampers op zijn.

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik kijk vaak naar hoe vol de luier zit of dat er striemen op de benen en buik zitten. Als de plas regelmatig door de luier heen komt binnen vier uur ga ik over op een maat groter.
    En als ik bijna door de luiers heen ben en het vermoeden heb dat een maat groter ook wel past

13. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    wij stappen altijd over als ik 'denk' dat ie in de volgende maat past. dan koop ik dus een pak luiers in de volgende maat en probeer een luier, heb ik toch het idee dat ie nog te ruim zit, dan doe ik nog een paar keer de kleinere maat om. dat nieuwe pak gaat toch in de toekomst een keer op:p

14. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    oh en ik zie net het gewicht van je beebje, zoveel woog mijn zoontje ook bij de geboorte en hij zat al meteen in maatje 2, dat meot dus bij jullie ook wel goed zitten als ik dat zo lees:D

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Die poep die overal zit, is ook wel normaal in het begin hoor, hihi...

16. Chai

Chai Niet meer actief

Dan kan ik mooi na de laaste 6 new born 1 overgaan op 2, ben benieuwd! haha :D

@Duchess,
    Pff echt waar joh?
    Ik was wel even in shock vanmorgen hoor.
    Heerlijk om 5 uur sochtends lekker met poep staan te klungelen.. :p

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi ja, het zal nog wel vaker gebeuren. Zeker als je borstvoeding geeft, kan het heel lang aanhouden. Lekkere dunne poepluiers hihi...

18. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou, wij hebben nog voor 3 dagen maat 2... toevallig in de kast nog maat 3 liggen die mijn moeder ooit heeft meegebracht. Ik denk dat ik dus morgen eens maat 3 probeer... is dat niets dan kan ik alsnog snel een pak maat 2 halen.

Ik weet dat Lars de overstap van maat 1 naar 2 ook best laat heeft gemaakt

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Onze kleine is nu 8 weken en heeft nu net luier 2 aan.
    Luier gaf nu een rode streep
    Kreeg m moeilijker om, luier te kort om richting navel te trekken
    Plakkers verder uit elkaar
    Etc.

Deze luier zit ook 'minder vol' na een poepbroek ;)

20. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad, als de plakkers een heel stuk verder uit elkaar moeten (en je dan nóg het idee hebt dat je uk geen adem kan halen omdat de luier zo strak om zn buikje zit ;) ), striemen, etc.

Gewicht zegt lang niet alles. Ik geloof dat maat 2 van Pampers tot 6 kg aangeeft. Onze zoon is bijna 7 kg, maar lang, en wij gaan overmorgen pas over op maat 3 (maken morgen maat 2 nog op, kan nog nét).

Deel Deze Pagina