slaapprobleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy82, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Beste mama's,

hier een radeloe en zeer uitgeputte mama met een vraag? Hoe doen jullie dit of hebben jullie t voor elkaar gekregen?:(

Ik weet sommige kindjes doen t uit zichzelf ;)
    Hier een baby van 7mnd die in de avond pas tegen 23u in slaapt valt, in bed blijft draaien kreunen en uiteindelijk weer huilen... dan weer in slaap dan om 2u nacht weer fles wilt, dan na fles weer moeilijk in slaap. Dan rond half 5 weer wakker word ( soms zelfs voor nog een fles) en vervolgens 8u klaarwakker.

Jullie begrijpen wel dat ik kapotttttt ben want is al weken zo. Ik weet dat kindjes zelf hun ritme regelen en ik heb wel geduld , maar dit lijkt me niet normaal .

Wat doe ik fout? Wat doe ik juist wel of niet? Hoe gaat t bij jullie kindje van deze leeftijd?

Hier is t dus ong ochtend wakker worden en dan fles 180 cc
    rond 11u fruit en dan uurtje erna slapen als ie dit doet.
    Dan weer middagfles 180cc rond half 3
    4u soepstengel
    uurtje slapen
    18u avond eten
    20u fles , ff in slaap vallen.
    23u fles met pap erin waar ie 120 cc van drinkt

Krijgt ie weinig binnen dat t nachten drama is? of juist teveel?nachten geef ik 90/120 cc om af te bouwen maar blijft komen.

Slecht schema? wat afhalen of toevoegen? Water en sap weigert ie te drinken!

Alle tips ervaringen en adviezen zijn welkom

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    vermoeiend he? Esmée slaapt nu net 3 nachten door *afkloppen* maak je hem wakker voor de fles van 23.00? Kan je niet met een speen troosten?

3. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat je radeloos wordt.
    Wij hebben nog heel lang 8 voedingen gegeven ivm prematuriteit. Achteraf vraag ik me af hoe ik het opgebracht kreeg.

Bij ons viel pap voor de nacht niet goed,was te zwaar dus ik zou geen pap als laatste geven.

Verder zou ik s'nachts aangezien baby geen water lust de melk flink verdunnen en steeds verder verdunnen . totdat je bijna water hebt.

Overdag 4 flessen met fruit en avondeten lijkt me prima. Misschien soepstengel weglaten en uurtje eerder avondeten

misschien heeft hij/zij het toch wat koud ov ligt de voeding op de maag.
    Sávonds voor het slapengaan warm badje met ritueel (liedje verhaaltje etc) en dan in bed leggen . Dit bv uurtje na de fles van 20 uur.
    Fles van 23 uur op verzoek geven ( mag dus ook later) en daarna wel troosten maar maar een paar slokjes drinken.

hoop dat je hier iets aan hebt

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    om 23u hoef ik m niet wakker te maken voor de fles, want hij gaat pas 23u slapen de nacht in ! :( Speen wilt ie sinds dat ie 1mnd oud is niet meer.... wat fijn voor jullie joh, ik klop ook af voor je! ;)

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    He hoi, wat ontzettend vervelend voor jullie. Snap heel goed dat je brak bent.

is het een idee om naar 3 flessen te gaan?

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    vandaag bij t cb geweest en zijn schema was goed. De nachtfles hebben we al lange tijd afgebouwd van 150cc naar 90/120 met maar 1 schep.

Pap valt hier in de avond wel goed, hij valt dan om 23u er eindelijk mee weg.Er zijn weinig dagen dat ie in plaats van half 2 toch doorslaapt tot half 5 in de nacht, maarja 1x in de zoveel tijd.

Soepstengel laat ik liever niet weg, omdat hal6/6u beste tijd is hier voor avondeten .En soepstengel tussendoor is ook wat op de maag.

Wat betreft ritueel ook geprobeerd ,maar van badje word hij niet slaperig maar klaarwakker van dus werkt totaal niet! hiJ heeft t zeker niet koud dus ook geen prob ppffff zoals je leest weet ik t dus echt niet :) om 23u op verzoek fles geven is dus moeilijk als ie al pas om 23u gaat slapen en eerder weigert.

Het cb wilde mij perse bellen en langskomen ervoor omdat tijdens t gesprek daar 20min te weinig is. Dan denk ik bel me dan met tips of stuur folders, waarom perse langskomen op huisbezoek? ppffff

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    dan rest je misschien voorlopig weinig anders als erin berusten en probeeren ergens anders op de dag wat te slapen.
    Afwisselen met papa voor de nachtdiens is misschien nog een optie en dan oordoppen in of nog beter zelf ergens anders slapen

succes ermee

Bij ons CB konden we gewoon een niewue afspraak maken op het bureau om iets uitvoerig te bespreken hoefde geen huisbezoek te zijn.

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja oordoppen kan ik niet want dan ga ik elke x wakker worden om te kijken ( als ik rechtop in bed ga zitten zie ik hem al liggen) en ik woon niet echt samen met papa vd kids ;) en al blijft ie slapen kunnen we niet wisselen want hij werkt al wisselende diensten vaak tot laat.

Ik denk idd aankijken en blijven aanrommelen. Jammer dta we geen extra slaapkamer hebben voor ieder zijn rust! Ja vind t ook niets dat ze perse thuis willen komen, echt geen zin in alsof we een groot prob hebben.

Deel Deze Pagina