Waar goedkoop een voetmeter kopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door soeee, 14 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

Goedemorgen!

Ik las laatst ergens in een topic dat iemand via Ebay een voetmeter heeft gekocht voor haar kind. Maar kan dit nergens meer vinden. Weet iemand wat ik dan kan intypen? 'Voetmeter' vindt 'ie namelijk niet.

Hoeft niet per se via Ebay hoor, als het maar een goedkope is :p

Alvast bedankt!

2. soeee

soeee Niet meer actief

Edit: het is al gelukt! Heb deze besteld voor €5,97 incl verzenden whaha. Hopelijk is het wat!

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Waar en hoe heb je hem gevonden :D

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    wij hebben er gewoon een opgezocht die je kon uitprinten.. gratis dus ;).... papiertje tegen de muur leggen en zoon er opgezet.. werkte prima :p

5. soeee

soeee Niet meer actief

Ja had idd ook gekund, dat was optie 2 haha :p

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dit is een 'verkeerde'! Deze meet centimeters en Chinese schoenmaten (CHN). Dertien centimeter komt namelijk ongeveer overeen met schoenmaat 21, en in Chinese maat 16. Dus dan moet je de centimeters alsnog zelf omrekenen.

Ik heb er eentje besteld met Europese schoenmaten + UK maten erop, via aliexpress voor ongeveer 5 euro per stuk. Zal even link opzoeken.

Ik had ook zo'n papiertje uitgeprint, maar mijn dochter is te jong om netjes tegen de muur aan te blijven staan. Op de schoenmaatmeter vind ze wel leuk :)

7. soeee

soeee Niet meer actief

Oh kuttie haha.. Naja dan reken ik ze nog maar ff om en als het niet werkt dan gooi ik hem in de kliko :p

8. soeee

soeee Niet meer actief

Als je de link hebt, graag! :) Probeer ik deze te annuleren.

9. soeee

soeee Niet meer actief

Top, dank je! Kun je daar met iDeal of Paypal betalen? Wacht ff af of ik reactie krijgt op m'n cancel verzoek. Kan ik hem daarna bestellen :)

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Volgens mij alleen creditcard, maar ik denk dat je deze zelfde schoenmaatmeter ook wel via Ebay moet kunnen vinden.

Ik doe trouwens meestal eerst dochter met beide voeten tegelijk op beide schoenmaatmeters laten staan (heb er 2 ;)), met sokken aan trouwens.
    En dan pak ik de grootste voet en knip daar een rietje op maat op basis van de schoenmaatmeter. Dan rietje in de schoen leggen en kijken of er nog minimaal 4 mm over is, zo niet/minder dan zijn ze te klein en is het tijd voor nieuwe schoenen.

Als je toch rietjes knipt (omdat de ene schoen maat 21 de andere niet is), dan maken de Chinese maten ook weer niet zoveel uit.

Als je hem wel gewoon af wil lezen zoals het er staat, dan is het zodra de afleeswijzer boven een maat uitkomt, dat je (aan het begin) van de volgende maat zit. Alles tussen 20 en 21 kun je dus aflezen als maat 21 (om nieuwe schoenen te kopen). Voor huidige schoenen geldt dat als je kind net boven de 20 zit bijvoorbeeld, je kind waarschijnlijk zowel maat 20 als 21 past op dat moment. Tussen elke maat zit namelijk 7 mm verschil, en alle ruimte die overblijft tussen 4 mm en 14 mm is OK.

11. soeee

soeee Niet meer actief

Heel erg bedankt voor de tips! Ik heb een foto van haar binnenzool waar je de afdruk goed kunt zien. Denk je dat dit nog ruim genoeg is? Ze heeft ze nu 2 maanden (eerste loopschoenen). Zal morgen eens kijken of ik nog een vinger achterin de schoen kan :)

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ziet er nog OK uit! Kan nog wel 2 mm verder schat ik.

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je hebt er een app voor op de iPad!

Deel Deze Pagina