Me zoontje is 6 weken. En heeft sinds vandaag voor zijn doen verhoging normaal zit hij op de 36.9 en 37.2 en sinds vandaag schommelt dat heel erg om 5 uur was zijn temp 37.0 en om 8 uur ineens 37.6 hij is ook een beetje snotterig en huilerig drink niet echt heel goed en gooi soms een mondje voeding terug Heb zijn sokjes en broekje al uit gedaan hij lig nu in een rompertje met lange mouwen. Weet iemand wat ik kan doen of moet ik de dokter hiervoor bellen Toon alle zoekresultaten
misschien een beetje verkouden? persoonlijk zou ik hier geen dokter voor bellen. klinkt allemaal heel normaal. En die 37.6 kan wat verhoging zijn door een eventuele verkoudheid. mij is verteld dat alles tussen de 36.8 en 37.2 goed is. Als de temp. boven de 38 komt zou ik wel even bellen. Maar je kan natuurlijk ook bellen voor je eigen gemoedsrust.
Mij is altijd verteld dat alles tussen 36.5 en 37.5 goed is. Ik zou hier zeker niet voor bellen. Gewoon even aankijken. Ik snap je onzekerheid hoor als nieuwe moeder maar kan zijn dat hij gewoon even een beetje verkouden is. Dan moet zijn lijfje ook wat harder werken. Ps. Volgens mij heb je de cijfers in je topictitel omgewisseld .
Ja klopt hij is indd wat verkouden. En zou je hem dan gewoon alleen in een rompertje laten liggen met lange mouwen of ook een broekje aan?
Hoi ow ja ik zie het heb zelf ook een beetje last van de warmte denk ik. Dan kijk ik het even aan. Tis indd allemaal nieuw schrok er wel een beetje aangezien het niet hoog is alleen voor zijn doen wel
ons zoontje ligt s nachts gewoon ij pyjama Maar hier staat de airco aan boven. het is 23 graden op zijn kamer maar s ochtends is dat gedaald tot 20-21. Ik weet niet hoe warm het op jullie kamertje is? We zitten nu toevallig met vrienden waar hij nu op bed ligt.. 27 graden op dat kamertje. nu ligt hij dus alleen in een romper. Maar als we naar huis gaan doe ik zijn pyjama weer aan.
Op de kamer is het nu 24 graden. Heb hem nu even bij ons in de huiskamer gelegd daar is het iets koeler niet veel 22 graden. Heb hem in zijn babynestje gelegd en dan alleen zijn rompertje.
Temperatuur is nog niet heel bijzonder (al zat ik dr ook als een arend bovenop hoor ) hangt een vervelend griepvirusje, zijn hier ook al twee weken aan t snotteren. Goed laten drinken zeker met deze warmte moet je dat toch al in de gaten houden, voldoende plasluiers en alert wanneer wakker. Bij twijfel moet je gewoon bellen naar de huisarts of de assistente daarvan, al is t maar voor je eigen gemoedsrust dat je weet waar op te letten, maken ze echt nooit een probleem van.
Je klinkt als een lieve mama hoe is de nacht gegaan? Als de verhoging je niet lekker zit kan je altijd bellen voor advies. Je kan ook het cb bellen als je dat liever hebt.
Je zult zien dat de komende maanden de temp meer gaat schommelen. Elke keer worst je kindje weer iets meer actiever, slaapt een uurtje meer, een uurtje minder...heeft wat meer gedronken of wat minder.... Ook de warmte buiten heeft inderdaad invloed. Als je ziet dat je kindje echt hangerig, huilerig wordt zou ik pas weer temperaturen anders maak je alleen maar jezelf gek
Ik ben zelf totaaaal geen temperatuurder dus als jouw kindje de afgelopen weken heeft laten zien zichzelf op temperatuur te kunnen houden zou ik zeggen: gooi dat ding aan de kant! Helemaal niet nodig om nu nog steeds 5 keer per dag op te nemen! Je zit jezelf alleen maar druk te maken. Als er echt stront aan de knikker is wordt die temperatuur wel wat hoger dan 37.6 of merk je het aan andere dingen.
Mijn dochtertje is 7 weken en zit ook op 37.5 en beetje snotteren. Ze ligt thuis in de box met een romper korte mouw. Het is echt de warmte van de kleintjes! Probeer anders tussen de flessen door een lepeltje water of uit de fles..