Luierbroekje met 1 hand

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jkdl, 3 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jkdl

Jkdl Lid

19 dec 2021
    15
    2
    3
    Vrouw
    Hallo!

Ik ben op zoek naar tips omtrent luierbroekjes.

Ons zoontje van bijna 3 gaat steeds vaker op de wc plassen en ik wil dus gaan kijken naar luierbroekjes.

Maar... mijn man kan maar 1 arm gebruiken en kan ze dus niet openscheuren, zeker niet met een poepluier! Je moet je voorstellen dat hij zijn tanden en zijn goede hand moet gebruiken :roflmao:.

Heeft iemand hier een tip voor?
    Of anders een tip hoe je normale luiers als broekje kan gebruiken? Het zou voor ons zoontje weer makkelijker zijn als hij het zelf omlaag en kan optrekken.

Thx!

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Je kan oefenen met aan en uittrekken met de kleine zelf. Leer gelijk aan dat die piepel naar beneden moet anders heb je nog een fontein.

God hebbe je ziel alleen als hij precies een tantrum heeft als je man een broekje wilt aandoen. R kan zich inmiddels (in meewerkstand) zelf aankleden met minimaal hulp die wordt eind deze maand 3.

Met poepluier wordt t dan nog wel een uitdaging, je neemt ook geen schaar op zak mee denk ik...

nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Jkdl

Jkdl Lid

19 dec 2021
    15
    2
    3
    Vrouw
    Oefenen gaan we zeker!
    Alleen een poepluier is toch nog makkelijker om liggend te doen denk ik. Ik zie het al gebeuren dat hij z'n luier omlaag trekt en het alsnog over z'n beentjes uitgesmeerd wordt :eek:

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Knippen?
    Geen grapje.

Niet als je zoontje op mijn jongste lijkt..
    Wel als hij op onze oudste lijkt.

Of samen met je zoontje? Allebei trekken?

Heeft je man een tweede iets? Dus een arm zonder hand? (Niet respectloos bedoeld!!) Dat hij met de hand openscheurt en met iets anders de luiertegenhoudt?

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Hm opzich. Thuis kam dat gewoon bij de luierbroekjes gelegt worden. En onderweg gewoon in de tas bij de broekjes en doekjes. Ik vind dat nog niet zo'n gek idee. Misschien verbandschaar nog beter dan gewone?

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Wou ik net zeggen, zo’n verbandschaar met stompe punt. Misschien is zo’n baby-nagelschaartje al goed genoeg? Daar kan je bv niet per ongeluk mee prikken ofzo.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Ik zat nog te denken..
    Ik heb vroeger luierbroekjes gehad met sluitingen aan de zijkant..

Geen idee of die er nog zijn

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Zou wel even goed nadenken over de locatie van de schaar. R pikte de mijne uit mn kontzak van mn spijkerbroek toen ik in de tuin bezig was. Kon toen ontwapeningstechniek inzetten om die schaar uit zn handen te krijgen zonder hemzelf of mij te verwonden...:|

En hij is zojuist in de klimgeit fase gekomen en klimt ineens op zn dressoir (welke stevig is en geankerd staat goddank). Was voorheen geen spoor van te bekennen, maar meneer wordt bijna 3 jaar dus we gaan van kennelijk van "2=Nee" naar "kom van die kast af!!!"

Jkdl vindt dit leuk.
  9. Jkdl

Jkdl Lid

19 dec 2021
    15
    2
    3
    Vrouw
    Hij heeft z'n arm nog wel maar is vanaf z'n elleboog verlamd en kan lichte druk zetten, maar denk ik niet genoeg om echt te kunnen scheuren..

Vaak zijn scharen rechtshandig, hij moet het nu met links doen, maar is op zich wel een goeie om te proberen thx!

10. Jkdl

Jkdl Lid

19 dec 2021
    15
    2
    3
    Vrouw
    Hmm nooit van gehoord, ik zal er eens op zoeken. Ik lees al wel dat het per merk verschillend is hoe makkelijk ze scheuren

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Je zou deze vraag ook aan een ergotherapeut kunnen stellen.

12. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    bij een gewone luier kun je de plakstrip makkelijker lostrekken. als je ze wat losser doet kan dat ook als broekje. Ergotherapeut vind ik ook een goede.

Deel Deze Pagina