Luierbroekje steeds uittrekken in bed, tips gevraagd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DeeLighT, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou ja, en heel zielig, maar anders misschien toch maar zonder laten slapen en heel goed uitleggen steeds?

Je kunt dan bijvoorbeeld ook nog even gaan controleren als je zelf naar bed gaat of 's nachts eens moet plassen ofzo... Maar das wel zielig natuurlijk :(

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik kom graag nog even terug op dit onderwerp. De sprinkels op de pap hebben ook niet geholpen. Ze blijft maar bezig.

Eergister had ze hem zelfs zo erg stukgemaakt en alle korrels door heel haar kamer gegooid. We waren toen eerder op de avond al boos geweest omdat ze ook al een boek had kapotgemaakt met opzet.
    Toen is haar papa uit zijn vel gesprongen en is ze erg geschrokken. Zelfs dat heeft niet geholpen....

Het was zo'n leuke dag vandaag met veel positiviteit en aandacht, en maar 1 gang-incidentje. Waar gaat het nu mis.....???
    Ik moet haar nu uit bed gaan halen, ze slaapt nog maar ik heb al gezien dat ie uit is en kapot is.
    Ik weet het niet meer!!! Wat moet ik nou?? Ben zo teleurgesteld.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    #23 DeeLighT, 16 mei 2012
    Laatst bewerkt: 16 mei 2012
    We hebben ook al een pedagoog gebeld voor advies, maar die kan over twee weken pas komen.....

Heb haar er uit gehaald zonder er ook maar iets over te zeggen.
    Maar ondertussen sta ik in de fik!! AAAAHHHHHHHH!
    Bed weer onder gep*st..... Ben er ZOOOO klaar mee!!!

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.163
    1.844
    113
    Vervelend he.
    Maar misschien toch laten liggen want kapot broekje is niet zo erg (wel kwa kosten).
    Maar als ze geplast heeft of gepoept tja das gewoon flink balen.

Doe je haar op de wc voor ze naar bed gaat.
    En ja mocht ze plassen in bed klinkt heel hard maar miss gewoon laten liggen (niet te lang natuurlijk miss 15 min
    En boos worden is ook aandacht dus misschien heeft z het niet door om dat ze het ziet als aandacht.

Maar zou niet boos worden en niet straffen gewoon bed verschonen niets zeggen en weg gaan.
    En misschien ziet ze het gewoon echt niet dat kan hoop dat je snel een oplossing hebt en als het te lang duurt met hulp bel dan gewoon nog eens. Of een andere.

En overdag zou je haar wel zonder broekje laten slapen want die duurt niet zo lang als de nacht

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja we laten haar plassen van tevoren. Ze roept ons ook als ze wakker is en moet. Maar als ze slaapt word ze er niet wakker van.

In de plas laten liggen hebben we al geprobeerd (zie rest van het topic).

En nu dus over dag (zie bericht hierboven) dus ook een nat bed door dit gedoe. Ppfff, zie er echt ff geen gat meer in.

Vanavond maar het broekje dichttapen ofzo.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He meid wat rot! En wat een frustratie, het spat ervan af :(

Ik denk toch dat je het een periode moet laten gaan. Dat heb je toch nog niet gedaan?

En dan steeds als ze geplast heeft rustig uitleggen dat ze moet plassen op de wc, en dat ze dat 's nachts nog niet kan en daarom het luierbroekje aan moet. En dat als ze dat niet doet (luierbroekje aan), dat ze dan nat en koud wordt en iedereen moet wakker worden. En rustig bed afhalen en weer opdekken.

Jij en manlief maar ombeurten nachtdienst doen een tijdje. Dat kan toch nooit lang duren? (of wel...?)

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja, dat komt ook omdat dit niet het enige is.....

Wat bedoel je met laten gaan? Negeren? Of helemaal geen broekje?

Want ik verwacht niet dat het snel gaat lukken als ze in haar middagslaapje al plast. Aan mijn kant van de familie waren we allemaal heel erg laat zindelijk in de nacht. Denk aan basisschoolleeftijd...

Maar misschien toch maar proberen. Ze heeft nu tape om de scheurstrips... :)

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hmmm, had niet beseft dat dat zo lang kan duren.

Ik bedoelde in elk geval echt rustig onder blijven als in ongewenst gedrag niet belonen met aandacht. Broekje aan en kort uitleggen waarom dat is. Als ze plast ook kort uitleggen waarom ze nat is.

Misschien helpt die tape? Of kan iemand een kledingstuk naaien waardoor ze er niet meer bij kan? Slaapzak-idee?

Als er meer dingen niet soepel lopen, misschien ook pedagogisch advies inwinnen? Misschien zit ze ergens mee in de knoop. Dat boek how2talk2kids is ook een aanrader, maar ze is nog wel klein voor sommige technieken. Maar misschien toch inspirerend voor je.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wat vervelend zeg..
    Ik zou ook zeggen luier/kleding zo maken dat ze het niet kan uittrekken. Slaapzak binnenstebuiten/achterstevoren en met een veiligheidsspeld vastmaken?!
    Een tijdje volhouden, zodat ze over dit gedrag 'heengroeit'..

Mijn dochter kan trouwens ook nog niet antwoorden op waarom vragen hoor, terwijl ze ontzettend goed kan praten en heel veel weet en begrijpt. Dan zegt ze altijd 'daarom' ;)

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Babel, de pedagoog komt over twee weken.

De tape geeft rust. Het is even geen issue meer nu. Heerlijk.
    Verder was het qua gedrag ook een rustige dag vandaag.

Gister goed gesprek met man gehad, ons meisje heeft gewoon een heel moeilijke periode. Dat gedoe met het ziekenhuis en de onderzoeken, onze angst daarbij. Afscheid van gastouder, kdv, nu thuis bij mama die niet meer hoeft te werken. Klein zusje die opeens goed kan lopen en overal bij wil....
    Het uit zich ook in ander gedrag overdag. Het is goed om wat tips te krijgen, eigenlijk weet ze waarschijnlijk gewoon niet wat ze met haar gevoelens aan moet.

Zelf zit ik ook niet best in mijn vel, dus het botst gewoon. Relativeren, en doorgaan ;)
    Thanks voor het lezen en de tips!!!

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dus de tape werkt ieg?! Dat is fijn!

Tja, het is ook heftige tijd geweest met die bult, dat schreef ik eerder al, al had ik het toen over het verkeerde kind ;) en al die andere veranderingen die je beschrijft ook nog eens.

Is het je eigen keus om thuis te blijven? Het lijkt mij erg pittig hoor, maar ook mooi natuurlijk om er te zijn voor je kids.

Kan ze misschien een ochtend naar de psz gaan? Voor de leuk. Heeft ze nog een eigen "schooltje" en kindjes om te spelen. En haar zusje een andere dag? Heb jij ook af en toe quality time met een kind apart - of soms voor jezelf als je ze tegelijk laat gaan.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey babel (trouwe lezer :) )

ja je had daar zeker gelijk in. Soms zie je dingen niet zo goed als je er midden in zit.

Ze staat ingeschreven bij de psz (goeie tip), maar hij is hier vol en ze kan pas in augustus terecht helaas. Kleine zus moet nog een jaartje wachten voor ze er heen mag.

Het is gedeeltelijk mijn eigen keuze geweest. Het was erg zwaar, en dat in combinatie met haast niks er aan overhouden en het wat minder naar mijn zin hebben op mijn werk heeft de doorslag gegeven.

Bedankt nogmaals :)

Deel Deze Pagina