Ik word stapelgek van mijn dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze word binnenkort 3 jaar en als ze haar zin niet krijgt is het schreeuwen, jengelen, huilen, zannikken! 's Avonds komt ze soms 4 x uit haar bed en gaat aan het hekje staan, ze gaat niet naar bed voordat we haar opnieuw ingestopt hebben...ik kan haar niet laten staan dan wordt mijn zoontje ook wakker. De laatste tijd komt ze 's nachts uit bed en 's morgens heel erg vroeg. Nu hebben we zo'n nachtlampje gekocht met een tijdschakelijk. Die gaat 's avonds om half 7 aan en 's morgens om kwart over 7 uit. We hebben gezegd dat als dat lampje uit is ze uit bed mag komen. Ze weet het dondersgoed en verteld het aan iedereen, alleen doet ze het dus niet!!!!! Ik erger me gewoon echt zo aan haar...ik vind het zelf gewoon niet meer leuk. Ze is druk, hyper, ik moet me soms echt inhouden om haar niet voor haar billen te slaan. Is dit een fase (please zeg ja) en hoe lang duurt die dan?????? En hoe moet ik ermee omgaan? Straffen? Negeren? Ik weet het echt niet meer!!
Het hoort echt bij de leeftijd vrees ik. Bepaalde dingen hebben wij hier ook last van met 2 jr en 8 maanden. Ik denk dat de enige juiste manier is: vooral consequent en rustig proberen te blijven. Ik moet er zelf mee lachen want ik heb daar dus de grootste moeite mee (met rustig blijven) maar dat is wel het beste denk ik. Moeten we allemaal even doorheen...
Zo herkenbaar! Zeker één van je eerste zinnen: binnenkort 3 jaar en als ze haar zin niet krijgt is het schreeuwen, jengelen, huilen, zannikken! Mijn zoontje is op het ogenblik ook vaak zo! Gelukkig heeft ie er af en toe een dagje bij zitten dat ie wat draaglijker is maar vaak...pffff. Ik hoop met je mee dat t weer gewoon een fase is en dat ie vooral niet te lang aanhoudt! Suc6 meid!