herkennen jullie dit?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by zonnetjes, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    mijn vriend komt 's avonds pas om kwart over 6 thuis van het werk, kan niet eerder. ik heb dan het eten klaar en heb sophie 9 van de 10x al eten gegeven omdat het anders te laat wordt voor haar.

zij doet nog altijd (gelukkig) een middagdutje en is 's middags rond 4/half 5 wakker.

als wij dus uiteindelijk aan tafel zitten met zn 3en (soms heeft vriend vertraging met trein waardoor het nog wat later wordt), is het uiteindelijk half 7. eerst rustig eten enzo nog wat spelen en gek doen, maar ja dan is het gauw kwart over 7 en gaat sophie in bad (douchen vind ze eng), uiteindelijk ligt ze er om 8 uur in. nou ja geen probleem dit. op ma en di is ze naar de kdv geweest en dus moe, weinig geslapen enzo. op ma is het na het eten gauw in bad, en dan door naar bed. op di gaat ze helemaal niet in bad en ligt ze er om 7/7.15 uur al in. op woensdag heb ik zoiets van, "ff rustig vanavond, ff genieten met zn 3tjes", dus gaat ze niet in bad. maar ze ligt wel om 8 uur. op do gaat ze dan weer lekker in bad, haartjes wassen enzo.

snappen jullie wat ik bedoel? het is zo druk en hectisch.
    vriendin van me gaat iedere avond in bad met haar zoon en dat doet ze al 2 jaar lang, snap niet waar ze de puf/zin en tijd vandaan haalt.

om sophie 's ochtends in bad te doen is geen optie, we doen het nu met zn 3en en hij werkt tuurlijk overdag. en 's ochtends vind ik het heerlijk rustig op gang te komen en wat dingen te doen. 's middags ligt ze op bed.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Weet je dat elke dag in bad, erg slecht is voor de huid?

Mijn zoontje gaat om de dag en verder gewoon wassen met een washandje.

Hier is vriendlief gelukkig kwart over 5 thuis maar op dinsdag en donderdag werk ik zelf en ben ik pas 6uur thuis en hebben we die hectiek dus ook.
    Dan gaat mn zoontje dus niet douchen/in bad.

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Waarom eet sophie eerder dan jullie? Dat vind ik erg ongezellig. Eten is echt een gezinsmoment.
    Hier eten wij ook met z'n 3en kwart over 6/half 7. Daarna nog even spelen, rond kwart over 7 naar boven, douchen, pyama aan, verhaaltje en naar bed.
    Ervaar hier zelf geen stress in moet ik zeggen.
    Op de dagen dat ik vrij ben gaat ze soms 's morgens in bad, meer omdat ze het leuk vind om te spelen.
    Als meisje 's avonds een keer echt moe is dan gaat er een washand over haar snoet en dochen we de volgende ochtend, ook geen probleem.

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou je kindje niet iedere dag in bad doen, niet goed voor de huid, en te druk
    Quinn gaat maar 2x per week, dit omdat hij dan een gevoelige huid heeft.
    Dit dooen we een dag voor de kdv dus op maandagn, en op dinsdag, woensdag en donderdag gaat hij naar het kdv, dus die dagen gaat hij niet in bad
    Vrijdag dan weer bad dag

Je zou om 4 uur iets knabbelen kunnen geven, appeltje, rozijntjes, vult niet enorm maar wel even het idee wat te eten
    Dan samen koken, en dan kan je eigelijk ook iedere keer wat te proeven geven, misschien eet ze dan net iets meer als anders, en dan gezelilg samen als gezin wat eten.

Probeer het in de avond niet te druk te maken, is niet goed voor je zelf maar ook niet voor je kindje

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier gaat Amy ook niet iedere dag in bad.
    Zo vies wordt ze nou ook weer niet meestal dan.
    Meestal is het 2/3x in de week maar net hoe het uitkomt.
    Dagen verschillen ook vaak.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,362
    266
    83
    Noord-Brabant
    Op maan- dins- en donderdag gaan de kindjes naar het kdv en ze komen dan iets na 18.00 uur thuis. Op maan- en dinsdag heb ik het eten klaar, op donderdag moet mijn man dan zelf nog koken. Ze zijn dan al erg moe (en vervelend) en we zijn dan blij als ze rond 19.30 uur op bed liggen. Op woens- en zondag gaan ze in bad, dan hebben we daar extra tijd voor. Als dat ook nog moet op die andere dagen dan wordt het helemaal zo'n gesjouw voor die kleintjes. Ik heb vaak wel het idee dat we op die werkdagen weinig zien van de kindjes, tja alleen het moment dat ze moe en dus vervelend zijn.

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Tja ons ritme ziet er wat anders uit omdat J wisselende diensten heeft.

De ene week heeft hij vroege dienst dan vraagt Kylian ook wat vaker of hij in bad mag, vind hij geweldig want dan moet papa het doen van hem (even papa helemaal alleen voor hem)
    We eten die week ook om 5 uur omdat papa dan gewoon honger heeft (hij is dan al vanaf 5 uur in touw).

De andere week heeft hij late dienst en staat mama er alleen voor, dan gaan ze om en om
    De ene dag Kylian, de volgende dag Kinley en de dag daarna ben ik aan de beurt :D

Ik geloof niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor ten eerste is elke dag in bad slecht voor de huid
    ten tweede is het geen wet dat je kindje elke dag in bad moet ;)

Groetjes Anita

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Persoonlijk vind ik dat een kindje wel dagelijks in bad moet, onder de douche oid (doe je immers zelf ook) maar ik kan me voorstellen dat badje teveel tijd kost maar waarom zet je haar niet even onder de douche. Dat scheelt echt heel veel tijd. Douchen is hier om schoon te worden, bad is voor de leuk.

11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Nee hoor doe ik zelf ook niet, ik vind het grote onzin om elke dag ik weet niet hoeveel water over jezelf uit te storten alleen om je 'schoon' te voelen.
    Ik bereik hetzelfde gevoel gewoon met een wasbakje vol met warm water en een washand.

Maar goed ik heb twee kindjes met eczeem dus ik weet ook dat water erg slecht is voor hun huid .

Groetjes Anita

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Nou ik neem aan dat als jullie gezellig met zijn 3en aan tafel zitten en ze blijkt nog honger te hebben ze gewoon nog een vorkje mee kan prikken, denk ook niet dat de gezelligheid afhangt aan het wel of niet eten ;)

En anders kun je altijd nog het toetje bewaren voor het moment dat jullie eten, kan ze dan haar toetje opeten en eten jullie wel alledrie :D

Groetjes anita

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre geef ik rond 17u een bakje met rauwe paprika (1/4 paprika), wortel en een blokje kaas. Dan heeft ze sowieso al wat vitamientjes binnen ;). Als je dan rond half 7 eet, zal ze wel weer trek hebben denk ik hoor? Je hoeft ook geen enorme hoeveelheden te geven natuurlijk :D

En Mirre gaat ook zeker niet iedere dag in bad. Wassen met een washandje wordt je minstens zo schoon van, is beter voor het milieu en veeel beter voor het huidje van kind (en volwassene ook trouwens ... al zou ik mn dagelijkse douche niet meer kunnen missen). We hebben geen vaste badderdagen. Als we tijd hebben en Mirre is niet al te moe dan gaat ze in bad, anders niet.

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    volgens mij denken jullie dat het mijn bedoeling is om sophie iedere dag in bad te doen, dat is niet het geval.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Moet ik bij mijn zoontje niet doen, hij heeft exceem, geen fijne combi kan ik je vertellen

17. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, ik snap prima waarom je haar eerder eten geeft, juist nu is het een fijn gezinsmoment, omdat zij haar buikje al lekker vol heeft.
    Misschien kun je overwegen om haar de dagen dat ze in bad gaat, haar al voor het eten in bad te doen/of \ pyama aan te doen. dan is dat onderdeel al geweest.
    en ik denk dat je er met kleine kinderen niet aan ontkomt dat het meestal niet zo gestructureerd verloopt als je zou willen.Het lijkt bij anderen altijd geordener te verlopen

18. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zou haar idd rond 17u wat te eten geven; soepstengel of wat rauwe groente / fruit.
    Ms kan je haar soms voor t eten in bad doen? Dan kan ze daarna lekker met jullie eten en nog spelen.
    Wij doen t wel 'sochtends maar Iris doucht dan gewoon mee; zit in de douche te spelen terwijl wij ons douchen en aankleden. Degene die t eerst is aangekleed kleedt haar aan en de ander gaat beneden de tafel dekken. Ik zie t douchen dan niet als activiteit (en soms gedoe) maar ze doucht gewoon mee.
    Overigens gaat Iris niet elke dag onder de douche, maar jouw kindje ook niet begrijp ik.

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    moet zeggen dat ik nu ook mn rust heb hoor, nu ik in mn verlof zit. toen ik nog werkte, was het gewoon spitsuur tussen 18 en 20.
    maw je ontkomt er niet aan, straks met de 2e wordt het nog gezelliger, haha

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Waarom is 's ochtends in bad geen optie? Ik vind het juist wel erg prettig, eerst even beneden spelen (ik doe dan wat in het huishouden), wat eten, en dan in bad. Dan fruit eten/televisie kijken/haar haar doen (tegelijkertijd dus) en dan lekker op stap of nog wat in huis doen. Eva slaapt vanaf ongeveer 14:30 tot een uur of 16:30/17:00 en krijgt na haar slaapje meestal een soepstengel ofzo. Wij eten 's avonds ook rond een uur of 18:30. . Wij zijn dan rond 19:00 helemaal klaar met eten, dan nog even spelen en rond 19:30 naar boven en meteen naar bed.
    Ik ervaar het helemaal niet als druk en hectisch, het gaat juist heel erg lekker zo! Straks met de 2e erbij wil ik het voor Eva hetzelfde houden, maar dan doe ik de baby eventjes in bad voordat Eva erin gaat, dan kan ik de baby aankleden enzo en kan Eva spelen. Nu zit ik er altijd maar voor spek en bonen bij ;), als ik zin heb smeer ik mezelf helemaal in, of ik ga bellen, of ik zit gewoon naar Eva te kijken :). Of ik doe de baby straks juist wel 's avonds in bad als Eva net in bed ligt, of tussen de middag tijdens Eva's slaapje, ligt er maar net aan hoe het ritme van de baby straks is.

Share This Page