Mijn dochter is 4, en als de kleine komt is ze 4 en 7 maanden. Ze gaat sinds een paar maanden naar school, en begint nu een beetje te wennen. Ik ben begin oktober uitgerekend, dus dat duurt nog even. We weten dat het een jongen wordt en mijn dochter kent zijn naam al. Dat leek ons makkelijker voor de beeldvorming. Ze vraagt vaak wanneer de baby nou komt, en dat is pas na de zomer. Ik dacht dat ze t wel snapte maar van de week kwam ze heel voorzichtig de slaapkamer op. Ze had een baby horen huilen door het open raam en dacht dat het uit onze kamer kwam, dat haar broertje er al was. De schat! Ze vind t zo spannend!! Wel heel fijn om al goed met je kind te kunnen communiceren, maar ik heb niet de ilusie dat ze snapt wat het allemaal inhoudt. Dit is verder geen vraag hoor, wilde even krabbelen.
Grappig zeg, mijn dochter was ook net 4 jaar toen ik hier de jongste kreeg. Die kwam elke morgen even in het bedje kijken of er al wat in lag en op het laatst vond ze het veelste lang duren. Ze heeft wat keren gevraagd mag ik alsjeblieft heel even in je buik kijken wat erin zit. Ik legde dan braaf uit dat dat onmogelijk is, maar ze bleef volhouden heel even maar doen we de buik daarna gewoon weer dicht. Kinderen hebben niet zo erg een besef van tijd, zou anders een sticker kalender maken tot 2 weken overtijd, kan alleen maar eerder komen dan.
Mijn dochter van twee e half kan ook niet wachten. had ergens een tip gelezen over dat je een kalander kan maken met alle verjaardagen die nog moeten komen voordta de bay er is. En dan kan je na elke verjaardag een foto wegknippen totdat broertje in zicht komt.