Baby elke dag in bad vanaf geboorte of minder? Bad olie in t badje na geboorte of met zeepvrije wasgel wassen? Wat doen jullie?
Ons meisje gaat in principe om de dag in bad. 1x in de week een 'grondig' wasje erbij waarbij ze lekker helemaal ingesopt en gewassen wordt. Andere keren in badje zonder spul en alleen maar water. Dit was ook advies van onze kraamhulp, aangezien dat beter is voor hun huidje. Sowieso ook elke dag een kattenwasje.
Onze zoon gaat elke avond in bad, hij vindt het heerlijk en heeft totaal geen huidproblemen. Eerder wel om de dag,maar vanaf dat hij ongeveer 3,5/4 maanden was, elke dag. En ook gewoon met zwitsal.
Mijn zoon gaat doordeweeks 1 keer in z'n eigen bad en sweekends met 1 van ons onder de douche. Hij wordt dan grondig gewassen met zeep, en doe dan verder niks in het badje. De andere dagen wordt hij alleen met water gewassen. Mijn man heeft aanleg voor (zeep)allergie, vandaar niet te vaak.
Mijn dochter gaat eigenlijk altijd met één van ons in bad/ onder de douche. En in principe is dit elke dag, ze vindt het dan ook heel erg leuk. Haren was ik 2 x per week bij haar en ongeveer om de dag was ik haar met zeepvrije wasgel.
En bij pasgeboren baby's? Ik vind t soms zon gedoe elke dag, oa omdat hij niet vies is (al is een badje ook lekker ontspannend) maar vraag me dan af of t elke dag nodig is/beter is
onze zoon gaat maar 2-3 keer per week in bad. nooit vaker gedaan, als baby zeker niet. ze worden helemaal niet vies en water droogt de huid ook uit. behalve in de zomer, als hij hele dagen buiten was of als hij vies is dan wel natuurlijk. wij wassen hem altijd met zwitsal, soms wat schuim in bad, soms balneum tegen droge huid, soms ook alleen water
In het begin 1x per week in bad enkel met water. Momenteel gaat ze 2x per week in bad, als ze heel vies is soms nog extra. Moet ik er wel bij zeggen dat dl flink eczeem heeft gehad en er nu nog gevoelig voor is. Wat "normaal" is weet ik niet maar iedere dag is zeker niet nodig bij zo'n kleintje!
Er zijn veel mensen die elke dag doen en dit werd ons ook verteld in t ziekenhuis door de kraamverzorgster, maar ik vind het ook veel. Is niet nodig en kost veel tijd en energie ..!
Mijn zoontje van 6 wkn gaat om de 2/3 dgn in bad, met een beetje babyolie toegevoegd. Last van een droog huidje eerste wkn en zijn haar was ik 1x pw met een milde babyshampoo. Wel dagelijks met een hydrofiele washandje wassen, klein beetje olie erop en erna met creme inmasseren.
Met hydrofiel washandje dagelijks doe je alleen de billetjes of alles? En dan babyolie met water op t washandje?
Nee alles, begin met het gezichtje, lichaam, billentjes, tussen oksel en tussen vingertjes. Klein beetje babyolie op het hydrofiele washandje behalve gezichtje. Die doe ik zonder olie, smeer erna wel gezichtje in met een vettige creme.