Hier een vraagje van een onervaren mother to be, die ook nog eens pietje precies is en die combinatie is niet heel erg fijn. Nou hier komt ie dan! Met kortingsbonnen heb ik 3pakken pampers newborn gekocht. (2,5 tot 5 kilo) Thuis had ik al 16 luiers liggen van o.a gratis babydozen. Ik heb nu dus 184 luiers liggen van 2,5 tot 5 kilo. (per dag gebruik je gemiddeld 8 luiers, dus als ik het goed heb zal ik ongeveer 23dagen met deze luiers doen.) Nu heb ik nog 1 kortingsbon thuis liggen waarmee ik nog eens 3 pakken kan halen a 56stuks. Maarrrrrr moet ik deze ook in de allereerste maat kopen?? Want dat betekent dat ik dan 352luiers zal hebben in de allereerste maat. (dus ongeveer 44dg daarmee kan rondkomen.) Is dit goed of teveel in de eerste maat? Ik weet totaal niet hoe snel een babietje zal groeien in zoveel tijd en of dat een baby dus al snel over de 5kilo zal zijn.....>????)
Tips en hulp alsjeblieft! ps; De verloskundige heeft ons kindje op rond de 2,5kilo geschat (geboortegewicht). Ik weet niet hoe ver ze ernaast zal zitten, maar ik denk dat we zeker geen kindje van 4kilo dan moeten verwachten....
En zou gewoon even afwachten hoe ze bevallen, kun je na de geboorte altijd nog bijhalen toch? Of zijn die bonnen nog bepert houdbaar?
Mijn jochie was 4 kilo bij de geboorte en na een maand al 5 kilo. Dat is wel groot, maar niet onmogelijk. Ik geloof dat wij 1,5 pak van de kleinste maat hebben gebruikt, en daarna al door naar mt 2. Want hij zat bij 4,5 kilo ofzo al niet zo goed meer. Dus als ik jou was, zou ik niet meer nr1 halen!
wij hebben 2 pakken van de newborn weg moeten geven...kleine meis kon er wel in maar ze zaten te strak rond de billen en lekte dus door!! Heb wel heel lang met maatje 2 gedaan......
ik zou voor die actie lekker 3 pakken mt 2 halen. Blijkt je kindje tóch meer luiers mt 1 nodig te hebben, dan kun je die altijd nog bijhalen als het geboren is, tenslotte weet je voor hoeveel dagen je al genoeg hebt. En uiteindelijk komen ze toch wel in mt 2. Overigens zit er maat 1 kilo verschil tussen mt 1 en mt 2. Ik vond het verschil dus ook niet zo groot. Maar oke, met de bonnen zou ik echt mt 2 halen.
Maatje groter kopen kan natuurlijk nooit kwaad. Ze komen er hoe dan ook in Je kunt natuurlijk ook even wachten als je bonnen dat toelaten, dan kun je het een beetje aankijken. Het ligt allemaal heel erg aan hoe groot en breed je kindje is bij geboorte en hoe het daarna ontwikkeld. Is niet goed in te schatten van te voren.
hier 4 kilo bij de geboorte en we zitten nu na 4 weken nog in maat 1 je kan natuurlijk ook nr 2 halen en heb je meer nr 1 nodig kan ej die altijd nog kopen
Bedankt voor jullie snelle reacties meiden! Super! Wij verwachten hier geen groot kindje, maar ik weet echt niet hoe het zal gaan met de groei. Maar ik denk idd beter voor de zekerheid maatje2 kopen.
De bonnen zijn idd beperkt houdbaar, tot 30april. Ik was ze helemaal vergeten en na een schoonmaak kwamen ze opeens naar boven.
Hier was dochter erg klein en hebben we 9 pakken mt 1 gebruikt. Maar heel veel mensen hebben maar 1 of 2 pakken maat 1 nodig. Geboortegewicht kunnen ze erg naast zitten en je kindje kan ook hard groeien. Maat 2 of maat 3 heb je vanzelf nodig. Dus ik zal mt 2 of 3 halen van die bonnen. Handig trouwens dat je ze nu hebt gevonden, ik vind dat soort dingen altijd na afloop terug
Onze 'kleine' meid was 4 kilo bij geboorte en we hebben helemaal geen nr 1 gebruikt! Wel redelijk lang nr. 2. Ik zou dus ook nummer 2 gaan kopen, want dat 8 luiers per dag is een gemiddelde. Doordat onze dochter al snel de nacht doorsliep kwamen we vaak niet aan de 8 luiers per dag. Dan doe je dus langer met een pak!
Hihi Yolanthe, ik heb dat dus ook dat ik bonnetjes een jaar na dato terug vind. Niet erg handig ! @MissSporty, hadden ze jullie meid ook klein ingeschat?
hoi hoi! onze kleine meid werd op ong. 6 pond geschat, maar, dat haalde ze niet eens. Ze is nu ruim 2 maanden en heeft af en toe nog maat 1 aan. Hoewel die nu wel krap worden hoor. Ik heb geloof ik 4 pakken maat 1 gekocht en 3 van maat 2. Maar iedere baby is anders natuurlijk. Als je twijfelt, zou ik maat 2 kopen omdat je nu sowieso een aantal pakken van maat 1 hebt.
Je kan natuurlijk ook 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 kopen. Je hoeft toch niet meteen 3 pakken van dezelfde maat te kopen
ik zou niet te veel pakken in 1 maat nemen, voor hetzelfde geld kan je beeb er niet tegen, of zitten ze niet goed....zou eerder voor een andere maat gaan
wij kunnen bij de etos de luiers ook altijd ruilen voor een andere maat. Dacht dat dat overal was? Dan maakt t niet uit wat je haalt.. Wij zaten ook vrij lang in maat 1 trouwens...