Ik ben beniuwd hoe jullie denken over billendoekjes en billenzalf. Billendoekjes lijken zo vanzelfsprekend om aan te schaffen, maar heeft iedereen die in huis? Ik heb gelezen dat er enorm veel chemische troep in billendoekjes zit, dus wil ik dat wel elke dag? Kun je niet net zo goed zacht toiletpapier of grote wattenschijfjes met water of een beetje reinigingsmelk gebruiken? En hoe zit dat met billenzalf? Hoe vaak gebruiken jullie dit? Na elke luierwisseling of alleen bij rode, rauwe billetjes? Want ook hier heb ik mijn twijfels over. Is dat smeren wel goed? Kun je er niet beter gewoon vanaf blijven en er helemaal niks op smeren? Of is een beschermlaagje juist wel goed?
Ik gebruik wel billendoekjes, maar wel alleen als de kids gepoept hebben. Ik vind ze wel erg fijn en denk dat je echt niet alles eraf krijgt met gewoon wc-papier of watten met lotion. Billenzalf gebruik ik alleen na het poepen en dan als het idd wat rood ziet. Verder niet.
Het is wel nodig om vochtige doekjes te gebruiken bij een poepluier, maar in principe zou een hydrofiel washandje natmaken ook voldoende zijn. Gewoon toiletpapier natmaken is niks volgens mij, dat scheurt dan heel erg. En billenzalf gebruik ik alleen als ik merk dat de billetjes wat rood worden. De eerste maanden heb ik dit vrijwel niet gebruikt, maar zodra de tandjes kwamen, was het wel eens nodig.
Billenzalf gebruik ik alleen als de billetjes al rood zijn. En billendoekjes vind ik zelf toch fijner om te gebruiken en vaak hebben ze ook een product in zich dat de huid verzorgt.
Ik zou niet zonder billendoekjes willen en kunnen; toiletpapier luikt me niet echt prettig en watten zo'n gedoe, daarbij zit er ook genoeg in reinigingsmelk... bij de etos verkopen ze biologische serie babyproducten dus ik dacht ook doekjes, misschien is dat een idee Billenzalf smeer ik alleen op rode billen; ik had veel proefpakketjes en daar had ik in de eerste weken voldoende aan.
Billenzalf gebruik ik zelden, alleen als het rood is. Verder gebruik ik altijd sensitive doekjes, meestal van Pampers, daar zit wat minder parfum in en andere dingen die snel irriteren. Het kan natuurlijk ook met een washandje, deden ze vroeger ook.
Je hebt ook die nieuwe (milieuvriendelijke) van de Etos zonder parfum, misschien een alternatief? Ach dat schreef al iemand, sorry.
Als billenzalf zou ik Bepanthen halen, echt super spul en niet alleen voor de billetjes, ook voor schrale wangetjes en evt voor tepelkloven.
Nu bij onze tweede gebruiken we volop doekjes bij poepluiers, maar onze eerste was/ia daar echt gevoelig voor. Bij hem dus veel met water. Vaak gewoon in de wasbak op 1 arm, met lauw water, vond en vindt hij nog lekker ook. Al wordt het nu wat krap aangezien hij net 2 jaar is. Gelukkig lijkt de gevoeligheid ook minder, dusgebruiken we ook bij hem weer vaker doekjes. Maar die kleine ukkies kan je makkelijk onder de kraan houden hoor. Weet wel dat je dan altijd wat langer bezig bent, goed afdrogen tussen de plooitjes enzo. Ik vond het iig de moeite, anders lagen gewoon heel zijn billen open!
Billencreme wordt hier regelmatig gebruikt, gewoon omdat de billetjes toch regelmatig wat rood zijn. Haar hele huidje is overigens erg gevoelig. Bepanthen wordt hier eigenlijk het meest gebruikt als billenzalf. En ook wij vinden doekjes onmisbaar. Maarja, misschien is het simpelweg het gemak?
Ik zou niet zonder willen hoor. Maar uiteraard kan dit wel. Vroeger deden ze het ook gewoon met een nat washandje toch. Ik vind zelf pampers sensitive doekjes het fijnste en heb sudocreme. Ik vind het super spul ook als je zelf een geirriteerde huid hebt is het zo over na een keer smeren
Hier wel billendoekjes (zwitsal) en ik vind het ideaal! Overigens kan het idd zoals sommige al zeggen idd ook met een washandje en water. Billenzalf hebben wij alleen gebruikt die enkele keer dat de billetjes wat rood zagen of kapot leken te gaan. Verder nooit. Bij ons heeft de kraamverzorgster verteld verder niet te smeren omdat je dan het huidje juist kwetsbaarder maakt. Verder zou ik dus idd als je wat in huis wil hebben Bepanthen kopen. Das echt super spul! Ook goed voor je eigen tepels etc!
- billendoekjes om schoon te maken - en om kapotte billen te voorkomen poeder ik baby's billen na elke luierwisseling met maizena. - en als ze kapot gaan billenzalf van een Duits merk (woon in Duitsland).
Ik poets altijd met een billendoekje van zwitsal sensitive. Ook als ze alleen geplast heeft. Die urine is ook heel sterk en kan denk ik ook best gaan irriteren op zo'n babyhuidje. Ik blijf wel bij 1 merk en gebruik ook nooit een ander merk. Billenzalf heb ik nog nooit gebruikt want dat is hier niet nodig. Ons meisje heeft nog nooit uitslag gehad.
Je hebt ook van die waskommen (hoe heten die dingen ) met 2 vakken, een voor schoon water en een vakje om uit te spoelen. Voor op de commode. Ik heb ook zo'n ding, leek me wel lekker warm voor ons kindje en handig. In de praktijk nog nooit gebruikt , S. heeft geen irritatie daar en ook nog niet gehad, pampers sensitive billendoekjes bevallen heel goed. Zit niet zoveel zooi in. Gebruiken we zelf ook als vochtig toiletpapier. Sommige billendoekjes irriteren bij mezelf al, dus mooi niet dat ik die bij mijn zoontje gebruik! Gewoon eerst zelf uittesten is heel verstandig.
billendoekjes gebruik ik hier ook van zwitsal bevallen erg goed. En billencreme alleen als hij rode billetjes is en gelukkig is dat niet vaak
Wij gebruiken billendoekjes van de Etos, erg tevreden en kan niet meer zonder. Billenzalf tot nu toe amper gebruikt, alleen als z'n billen rood zijn.
Oke, als ik jullie zo hoor, zijn billendoekjes wel handig dus. Het liefst koop ik zachte wegwerpwashandjes die ik zelf natmaak, zodat je al die chemische troep niet op het lijfje smeert, maar misschien overdrijf ik wat. Wegwerpwashandjes zijn trouwens ook veel te duur, want er gaan wekelijks vast heel wat van die doekjes doorheen. Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Doekjes en zalf enzo zijn wel echt nodig, billetjes zijn zo teer en het is zo'n 'crime' als je kindje moet afzien van rode billetjes. niet ieder kind is even gevoelig he maar toch ... Zelf combineer ik in het begin, ttz tot ze zo'n maand of vier zijn gebruik ik afwisselend billendoekjes of van die grote platte wattenschijven met toiletmelk ( uit de apotheek; bodysol is heel neutraal en goed, mustela is ook vrij goed). De wattenschijven met toiletmelk zijn vooral heel handig als je baby pasgeboren is, die meconiumpoepbroeken durven serieus 'plakken' en dan is zo'n toiletmelk echt handig , voor jou en vooral zacht voor je baby. Qua doekjes ben ik heel tevreden over de sensitive doekjes uit de Hema, ruiken lekker en mijn kinderen deden het er goed mee. Ik had ook steeds een grote tube Bepanthen in huis voor de rode billen telijf mee te gaan. Preventief vind ik de gewone zalf van Zwitsal (in de platte pot) vrij goed alsook de baby producten van Weleda. En dan gewoon een dun laagje.