luierdoekjesgebruik bij meisje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tinkerbell81, Jun 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

Apr 16, 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik denk ook dat het goed is om het te beperken. Als ik er soms over nadenk wat er allemaal gebeurt op een dag met de billen van je baby:
    - urine en ontlasting komen tegen de huid aan
    - materiaal van de luier zit de hele dag er tegenaan
    - tijdens het badje of onder de douche worden de billetjes gewassen met 'zeep'
    - luierdoekjes
    - billencrème

Het is bijna ongelooflijk dat de huid daar allemaal tegenkan :(

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Van voor naar achter en alleen als het nodig is er tussen door en niet te "diep" er door zeg maar.
    Heb hier alleen met de spuitluiers af en toe gehad dat het er echt diep in zat. Maar die gingen meestal naar boven dr nek in (erg fijne was gehad die 6 maanden) en dan zat het daar dus ook niet gelukkig. Maar als je n tikkie oplet hoe je er door heen gaat met je doekje en dus echt alleen als er wat schoon te maken valt kwa poep dan zal de kans op infectie door die handeling denk ik vrijwel nihil zijn.
    Ik doe het doekje enkelvoudig om mn wijsvinger en ga er 1 x doorheen om alles weg te halen en dan nog maals (uiteraard met n ander stukje doek) om eventueel achter gebleven poep weg te halen. Als er bij die 2e keer alleen n beetje kleur verschil op het doekje zit dan heb ik het idee dat het schoon genoeg is en dan is het ook klaar. Maar als ik thuis ben zet ik de kraan op lauw warm en steek dr billen gewoon even onder de kraan. Katoene luier beneden bij de hand en voila schone kont/vagina.
    Heb dr gister met dr kont in de wasbak gezet...ze vond het maar vreemd maar ze was wel weer lekker fris en schoon. En dat doe ik dan zonder zeep omdat ik dan dus tussen die schaamlipjes door moet.
    Overigens heb ik gemerkt dat bij de doekjes van de zwitsal veel meer aan je vingers blijft zitten (voelt wat olie/zalvig achtig) als met de doekjes van bvb het kruidvat. Misschien ligt het er dus ook aan welke doekjes je gebruikt.
    Jongens kondjes zijn toch n stuk minder ingewikkelt :p

Hoe merk je dat eigenlijk als die kleine ukkies een urineweg infectie hebben?

3. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    Hier nog een mama die werkt op het kdv.
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar hier op het kdv doen we het allemaal ook gewoon.
    Er is nog nooit discussie over geweest en heb er nog nooit een ouder over gehoord en werk inmiddels al een jaar of 8.

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Wij gebruiken ze ook bij onze kleine meid. Verder letten we op dat we goed van voor naar achter vegen. Maar de boel zal toch schoon moeten zijn zeker als ze flink gepoept heeft en ik geen washandje bij de hand heb.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Mij is geleerd door de kraamverzorgster (of het waar is weet ik niet, en ik ben nog steeds aan het wennen aan het verschil tussen een jongetje en een meisje...) dat je het witte huidsmeer tussen de schaamlipjes niet mag weghalen met een doekje, alleen voorzichtig één a twee keer per week met een washandje. Dat spul schijnt een functie te hebben. Ikzelf heb ook wel vaak de neiging om het helemaal 'schoon' te maken. Die neiging onderdruk ik dan maar weer een beetje. Wel haal ik voorzichtig de poep daar weg, maar dan laat ik altijd wat van dat huidsmeer zitten...

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    als ik dit zo lees denk ik: Wat ben ik blij dat mijn kleintje een piemeltje heeft :) alhoewel, wij beginnen snel aan een 2de kindje en ik zou heel graag een meid willen :) staat me nog wat te wachten dan. of klinkt het allemaal moeilijker dan het is?

7. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Mss dat de lotion die er in zit kan irriteren?? Net zoal je jezelf niet wast met normale zeep?

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn

Neu is even wennen en dit is kwa verzorging het grootste verschil. Verder werkt het grotendeels het zelfde. Merk wat verschil in temperament maar dat kan ook door de andere genen zijn (verschil in papa's)Sowieso heb je iig een groot voorbeeld: jezelf ;)

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    haha t enige wennen was het verschonen; stuuuuukken makkelijker geen geplas meer richting boven en alle kanten op hihi; en dat scheelt en heleboel rompertjes wassen kan ik je vertellen hahahaha

grappig trouwens om te lezen dat toch iedereen weer wat anders doet; de een wel zoals ik met de washand en de ander niet...voor mezelf maar besloten t gewoon met washandje te doen indien deze voor handen is; en anders gewoon met een billendoekjes voorzichtig wat anderen zeggen; alleen de poep weghalen...

Share This Page