marsupi

Discussion in 'De babyuitzet' started by ukoldaatje, Jul 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik wilde graag een Marsupi draagzak bestellen, alleen zit ik met de maat in mijn maag.

Zelf ben ik nog geen 160cm, maar wel een heupomtrek van 110cm (denk ik) in mijn zw heel veel aangekomen 35kg.

Ik wil de marsupi graag direct gaan gebruiken.

Maar de maten gaan met lengte, als je boven de 170 bent, (of 178 uit mijn hoofd??) dan wordt de heupband breder.

Maar dan zijn voor mij de banden over mijn schouders te lang.

Mijn man is 196cm, hij zou dus wel de Marsapi xxl kunnen dragen, als ik die bestel, past het wel om mijn middel, kan ik dan de schouderbanden op een of andere manier inkorten zodat beeb niet op mijn knieen hangt?

2. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ik zou dan voor een andere drager kiezen zoals de bondolino. Die kun je met een verlengstuk verlengen zodat ie langer wordt en dit stuk kun je er weer tussen uit halen voor degene die hem niet nodig hebt.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Bondolino heeft als schouderbanden geen gespen/klicksysteem. Dat zou idd beter zijn dan.

Maar ik dacht dat het makkelijker is als ik alleen ben met de marsupi? Ivm dat knopen om je lijf heen zeg maar?

4. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    De bondolino is net zo eenvoudig als de Marsupi om om te doen hoor. Ook in je eentje. Het is alleen dat je bij de marsupi moet kijken welke maar je moet hebben om hem goed om te kunnen doen en bij de bondolino kun je dmv de banden het langer of korter maken. Dus voor ieder bouwtype en lengte geschikt. en omdat je de breedte langer kunt maken dmv een tussenstuk kun je ook als je buikomvang groter is dan 110 je kindje nog dragen tot 140 cm zelfs.

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    bondolino is inderdaad in principe net zo eenvoudig als een klik systeem.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Bij babybij kun je de marsupi lenen voor 2 weken, de bondolino ook trouwens. Als het goed is komt mijn leen marsupi morgen, lenen kost 6 euro, maar kreeg net een email dat ik ook weer 6 euro korting krijg als ik er daar 1 aanschaf, dus kijk ff op die site!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bondolino is echt heel makkelijk hoor, het wikkelen moet je toch doen bij beiden, alleen met de bondolino leg je dan een knoop erin en met de marsupi klittenband. Anders stuur je even een mail naar de winkel waar je hem wilt kopen met je vraag mbt je maat. Ik maak er zelf namelijk uit op dat de maat is voor lange mensen en/of brede mensen.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Bondolino de je zelf in een minuutje om. Geweldig ding!

9. Ringeling

Ringeling Bekend lid

Mar 2, 2012
    869
    113
    43
    Female
    Ik heb een marsupi en maat s (heb maat 38), 1.63cm
    Hij zit goed om mijn middel, maar niet super ruim ofzo.

De banden kun je wel aardig aantrekken en iets verder weg plakken zodat ie stevig zit.

Super ding in ieder geval! Had hem snel door, ik heb wel de breeze genomen. Warm zat voor in huis en ook buitenshuis.

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Bondolino is erg makkelijk hoor! Gewoon even je kindje ondersteunen, banden kruislings achter langs, die naar voren toe, goed strak aantrekken en onder het kontje knopen.
    Hier voor de bondolino gekozen vanwege verschillend postuur.
    Voor m'n man hebben we het verlengstuk erbij aangezien hij vrij breed is.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Dank jullie wel meiden, ik heb net de Bondolino besteld, met tussenstuk.

Ik ga er vanuit dat ik flink af zal vallen, maar mijn man blijft breed gebouwd, dus kunnen we het tussenstuk gebruiken zonodig.

Ook zag ik in dat de schouderbanden knopen veel makkelijker is in maat te verstellen, zeker omdat wij ook zo n groot lengte verschil hebben, ik nog geen 160cm en hij 196cm.

Ik wil de draagzak veel gebruiken omdat k de kleine graag dicht bij me heb, hij veel krampjes heeft en rustig wordt bij me, en ik dan mijn handen ook vrij heb voor de oudste.

Hoop dat ie morgen binnen is! Zou super zijn.

Kunnen we m samen dragen in de Bondolino.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heerlijk! Zeker met zo'n bijzonder kindje ( gezien jullie voorgeschiedenis ) is 't geweldig om hem lekker dicht bij je te dragen. Echt een wonder!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Verheug me er ook zo op! Morgen komt ie aan volgens track en trace!!
    VInd het gewoon heerlijk om de kleine lekker dicht bij me te dragen en mijn handen dan vrij te hebben voor de oudste!

Share This Page