Nou de titel zegt het eigenlijk al: we moeten nog een luieremmer. Maar nou zit ik toch te twijfelen of we dan zo'n duur diaperchamp-achtig ding moeten nemen (waar ik qua geurtjes verschillende dingen over lees) of dat een gewone ouderwetse luieremmer met de poepluiers in een apart zakje ook goed werkt... en dan nog de kosten over de lange termijn.. heb geen idee wat voordeliger is, behalve dat je bij die nieuwe dingen vaak van die navulcasettes moet kopen die stervensduur zijn. Nouja, roept u maar, ben benieuwd!
wij hebben ook voor die keuze gestaan en zijn naar de winkel gegaan om de prijzen te bekijken...... de high tech zijn op den duur best wel duur! want je begint toch gemiddeld met 8 luiers op een dag wij hebben gekozen voor de ouderwetse luieremmer, betaal 99 cent voor 100 geparfumeerde zakjes, die ik alleen bij poep luiers gebruik zolang de emmer goed dicht is ruik je helemaal niks in de kamer ja ok.....het legen is wel wat minder maar daar kan ik gelukkig goed tegen en tis maar een paar tellen
Helemaal geen luieremmer... Als wij onze dochter verschoond hebben gaat de luier gelijk beneden in de vuilnisbak een kleine moeite en net zo makkelijk.
Ik ben erg blij met onze diaperchamp. Er gaat voor een week luiers in, wij hebben de medium maat geloof ik en ik ruik de luiers niet. Ook hoef je er geen dure navulcasettes voor te kopen want er gaat een gewone vuilniszak in. Ik zou niet zonder willen! Op Marktplaats staan er genoeg en dan zijn ze ook niet zo duur. (Wel kijken dat je een wit met blauwe of wit met grijze neemt. De wit met groene zijn het oudst en schijnen toch nog wel wat geurtjes door te laten heb ik gelezen.)
Hier in het begin een ouderwetse luieremmer gebruikt en gooi de plasluiers nu meestal in het prullenbakje in de badkamer en leeg die om de 1 a 2 dagen en poepluiers gaan gelijk in de container.
Wij hebben de luier emmer van de hema gekocht 25euro, en de zakken leeg ik ongeveer 3 x per 2 week dan zit de zak vol een nieuwe casette kost 7 euro en die kopen we ongeveer 1x per maand. ruik niks op het kamertje en ik vind het toch wel handig eentje met een antibacteriele zak maar vond de diaperchamp te duur.
Ik heb gewoon een luieremmer, zat bij het badje. Doe de luiers in een geparfumeerd zakje, maar meestal gaat het meteen in de container buiten.
Hey helemaal geen luieremmer! wij gebruiken gewoon van die zakjes met een vanille luchtje (van kruitvat) en geljik de prullenbak in.
Heb een middelmaatje vuilnisbak (wel een goede afsluitende van Brabantia) en doe de luiers in luierzakjes van de action. Werkt hier prima! Doordat ik een niet te grote bak heb leeg je hem toch regelmatig (ik ken mezelf.. als hij groter is wacht ik net zolang tot ie vol is haha). Maar hij is ook weer niet zo klein dat ik hem elke dag moet legen. Heb nog nooit wat geroken op de babykamer.
Hoihoi! Ik zeg luierzakjes!! Wij nemen luiers gewoon mee naar beneden, vind zo'n emmer op de babykamer zelf nogal goor. Luiers gaan hier in de pedaalemmer(poepluiers in een zakje) en deze word elke dag geleegd(klein emmertje). Het kost ook geen extra moeite, je moet toch naar beneden dan kan je toch heel makkelijk die luier meenemen? En de vuilniszak verschoon je toch regelmatig dus daar zit ook geen extra werk in. Moet wel zeggen, als je er langer dan een dag over doet om de vuilniszak vol te krijgen zou ik denk ik om alle luiers een zakje doen, anders gaat dat denk ik wel stinken. Als de luierzakjes op zijn en ik ben nog niet bij de HEMA/ Appie geweest gebruik ik extra grote boterhamzakjes(die heb ik altijd in huis voor t brood). Nog goedkoper en past prima, ruiken niet maar je ruikt de luier er ook niet doorheen.
Ik heb een diaperchamp gekregen en hoewel het principe me supergoed bevalt, hebben we er nu een gewone vuilniszak in en gooien we het ding tweemaal per week leeg. De poepluiers gaan in een luierzakje en direct in de container buiten.
wat is er vies aan dan? want als ik jouw verhaal lees zit er geen verschil tussen jouw pedaalemmer en mijn luieremmer
Ik woon in een flatje, dus als ik de luier elke keer moet gaan weggooien in de vuilnisbak (zo'n grote gezamenlijke dus) moet ik helemaal 4 trappen af en naar buiten Is dus niet altijd een optie, en dat kleine emmertje op de babykamer is echt niet goor, je ruikt echt niks hoor. Ja.. als je hem open laat staan, maar mijn gewone vuilnisbak met etensresten enzo kan harder stinken hoor.
Ik heb de diaperchamp (die is overigens 'gewoon' met vuilniszak) en ik zou niet anders willen. Kan 'm een week gebruiken voordat de zak vernieuwd moet worden en het bevalt super. Geen luchtjes en gemak dient de mens
Ik vind zo'n hightech ding toch wel zo'n onzin (maar thats me). Ik woon gelijkvloers en gooi gewoon alles in de afvalbak (poepluiers in zo'n cheap geurzakje). Anders zou ik gewoon boven een pedaalemmertje neerzetten.
wij hebben zo'n grote pedaalemmer. Toch vergeet je ook weleens de luier in zo'n zakje te doen. En dan krijg je wel zo'n zure lucht hoor. Dus ik probeer eraan te denken om een lu ierzakje erom heen te doen. Maar het was slimmer geweest om een kleinere prullenbak te hebben, dan leeg je hem wat vaker. Zo'n volle vuilniszak is ook best zwaar!
een bak met daarin een recycle zak...en dan als die vol is gaan ze naar de recyclecontainer....gewoon dichtknopen en klaar! bak is ook gewoon open...luiers van dochter zijn toch nog zo groot dat die binnen een dag of 2 vol zit....