Luieremmer..kan geen keuze maken..ervaring gezocht!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meryl, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben ook al 2jaar met veel plezier de diaper champ in huis. Hier moeten we overigens ook de luiers in de grijze container doen, kan me niet voorstellen dat dat in andere gemeentes anders is, want geen enkele luier is 100% biologisch afbreekbaar.

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb het even nagezocht en bij ons in de gemeente mogen de luiers in de groene container. Ze laten hier de boel dan gisten ofzo en dan halen ze daarna het plastic er weer uit. Scheelt een hoop want de grijze container zit hier na twee weken altijd wel vol.

3. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb twee luieremmers gekocht. Eentje wil ik gaan gebruiken om luiers in te doen, die ik dan wel eerst in een luierzakje doe zodat het niet gaat stinken. Ik heb bijvoorbeeld 's nachts geen zin om naar de kliko buiten te gaan lopen... Dan kieper ik gewoon elke dag de emmer leeg in de kliko.
    Een tweede heb ik gekocht om kleine dingetjes als vuile sokjes en rompertjes in te doen, zodat ze niet verdwalen tussen onze grote broeken en shirts in de wasmand.

Zo'n dure diaper ding lijkt mij echt geldverspilling en je gebruikt het toch niet zo lang. Een luieremmer kan je altijd nog gebruiken als gewone emmer!

4. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ik had voor mijn eerste een sagnetic, zo een met die cassettes. Maar dat gaat aardig in de papieren lopen aangezien die dingen bijna een tientje zijn. Later heb ik de diaper champ gekocht en die gebruik ik nu ook bij de tweede. Ik vind het een fijn ding, maar soms ruik ik wel iets hoor. Vaak zit ie dan al bijna vol. Zakken vewisselen is simpel en dan is de lucht weer weg. Qua ´stank´ vond ik de eerste beter, die rook ik echt nooit.

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Diaper champ is hier de absolute favoriet! Geen last van geurtjes (ongeacht goed gevulde luiers)!

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Joh, ik heb gewoon een simpele luieremmer van de HEMA!
    Weet je hoeveel mijn kleintje poept? Non-stop :p
    Dat ding is elke dag vol en moet dus geleegd worden. Dus geen kans voor geurtjes. Sowieso ruik je niks want zo een emmer heeft een deksel.

En ik heb ook van die geparfumeerde luierzakjes van de Action.

7. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    Ik gebruik gewoon een pendaalemmer met luierzakjes. Ideaal. En je ruikt helemaal niets. Al dat andere vindt ik persoonlijk geldklopperrij.

Succes met beslissen

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij gebruiken een gewone standaard luier-emmer met los deksel. Poepluiers doen we in een geparfumeerd luierzakje, knopen het goed dicht en dan komt het in een vuilniszak in de luieremmer. We ruiken de emmer nooit, pas als 'ie vol zit en het deksel niet meer helemaal dicht kan. Dus de emmer wordt op tijd geleegd!;)

Al die luiersystemen vind ik eigenlijk een beetje geldklopperij, zeker omdat je er ook nog dure cassette's bij moet kopen.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Yep, zo doen wij het ook, gaat prima!

10. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    De poepluiers gaan bij ons in een luierzakje (meestal doen we er 2 om) en dan in de kliko. De plasluiers gaan in een luieremmer in een zak en mee naar het KDV. Daar staat een container voor het recyclen van de luiers. Scheelt een hoop ruimte in de kliko, zeker nu onze 2e spruit over een aantal maanden komt.
    2x per week nemen we een zak mee naar het KDV.
    Ik vind het een prima oplossing op deze manier. O ja, en het stinkt niet echt een luieremmer.

11. Duna

Duna Niet meer actief

Hier ook, ideaal!! (Wou alleen dat ik 'm een maatje groter had gekocht, hij zit wel snel vol)

12. Duna

Duna Niet meer actief

2 tot 3 jaar is best lang als je ze al die tijd in zakjes moet stoppen vind ik. De Diaper Champ is wel duur maar wel erg gebruiksvriendelijk.

13. Duna

Duna Niet meer actief

Ik ben dan zo'n muts die per ongeluk de sokjes tussen de vieze luiers zou gooien of een vieze luier tussen de was :D;) Heb het al met de vuilnisbak in de bijkeuken, mijn wasmachine en grote wasmand staan er ook. Laatst gooide ik een leeg pak frisdrank in de wasmand haha :D

14. Duna

Duna Niet meer actief

Elke dag vol? Pfffffffff onze man verbruikt zo'n 4 tot 5 luiertjes per 24 uur waarvan meestal maar 1 poepluiertje.

15. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Nou, had nog nooit van de diaper champ gehoord....:(....als ik dat had geweten, had ik de Nappy Wrapper niet gekocht. Die casettes zijn echt duur!! :x Ik gebruik er nu ook een pendaalemmerzak in en geurzakjes van de Action. Maar met het vervangen van de zak wordt ik af en toe echt niet goed :$. Kan je bij diaper champ wel reukloos de zak vervangen? ;)

16. Duna

Duna Niet meer actief

Als je je adem ik kan houden wel ;)
    Maar nee reukloos vervangen niet je moet hem wel dichtknopen.
    Maar het weegt voor mij niet op tegen die dure cassettes.

Deel Deze Pagina