slaapzakje mt 56/62, handig of toch maar dekentjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jalea, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
  2. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Vraag ik mezelf ook af... wij krijgen ook een maart kindje heb hebben voor een dekentje en lakentje gekozen.

3. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Marki is in oktober geboren en na de kraamtijd hebben we meteen een slaapzakje/trappelzak aan gedaan.
    Dit ook omdat hij al heel druk in bedje was en elke onder de dekens lag of er boven.
    Hij heeft tot nu toe nooit meer met een dekentje geslapen en hij is nu 1 jaar geweest.

Deze kleine wordt eind april verwacht en ook daar willen we graag weer een slaapzakje/trappelzak voor gaan gebruiken.
    Vind het zelf heel erg fijne en je weet zeker dat ze wel lekker warm liggen.

En heb toen eerst met het cb overlegt ivm ook de veiligheid en zij zeiden dat als hij onder de armen en bij het nekje niet te groot zit er niks aan de hand is

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    en hoe weet je of een slaapzakje warm genoeg is?
    (ik heb overigens alleen op de hema site zulke kleine slaapzakjes gezien, als iemand nog tips heeft waar ze ook te koop zijn...?)

5. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik heb 2 soorten gehaald een wat dikkere en een voor echt de winter en dat is ook de gene die hij het meest aan heeft gehad.

Bij prenatal hebben ze geloof ik ook kleinere maten

6. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bij Prenatal heb je zo ook..

7. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik vind het ideaal. Damiën is nu bijna 4 weken oud...maar heeft het bij 2 dekentjes te warm en met 1 dekentje is het krapjes aan.....dus nu een zomerslaapzak met dekentje is precies warm genoeg.....zometeen gaat ie in het ledikant dan heeft ie een duodeken maar ik blijf de slaapzakjes wel bij de hand houden.....

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wie weet hoe dat met de maten zit. Want slaapzakken hebben vaak de volgende maten: 70 cm, 110 cm, etc.
    Met welke kledingmaat komt dat overeen?

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ja das n goeie vraag renate, ben ik ook wel benieuwd naar

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    maat 70 is tot en met maatje 68 kan iets langer

de maat moet je zien als de lengte dat is met kleertjes ook zo

nu is het ene kindje iets groter dan het andere kwa leeftijd
    dus naar de lengte van je kleintje kan je het beste kijken

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij kopen geen slaapzakje voor de kleine... in het begin blijven ze nog wel liggen onder dekentjes. Mn dochter heeft er wel 1 want die ziet snachts alle hoeken van dr bed. Bij die kleintjes zitten ze vaak in het begin nog wel erg ruim, tenminste mijn dochter zwom zeker de eerste 4 weken in maatje 50/56. En verder mocht het anders lopen.. het is gauw genoeg gekocht

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Slaapzakken zijn erg veilig in gebruik. Je moet er bij de maat op letten dat het hoofje niet door het gat naar beneden kan (snap ie het nog ) Maat 56 van de hema is een prima maat voor als ze net geboren zijn. Meestal leg ik er een dun dekentje met een lakentje overheen omdat ze als ze net geboren zijn snel afkoelen, en het is in maart best fris in de slaapkamer. Dit advied geeft ik in de gezinnen waar ik werk. Succes !

Deel Deze Pagina