Luieremmer nodig? Welke?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ikke88, Oct 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Wij hebben ook de diaper champ. Ben erg benieuwd, heb er zoveel goede dingen over gelezen. Nog even wachten alvorens we hem uit kunnen testen uiteraard.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb de (kleine) Diaperchamp en vind 'm ideaal hoor. Je draait de luier door en ruikt niks. Om de paar dagen even de vuilniszak verschonen en klaar. Ik verschoon altijd boven en heb dan geen zin om met die ene luier naar beneden en naar buiten naar de kliko te lopen hoor. Dus ik vind t super zo.

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben onze oude Brabantia emmer in gebruik als luieremmer (paste van kleur niet meer in de keuken). Het ruikt natuurlijk wel wat als hij open gaat maar we stoppen de poepluiers apart in een boterhamzakje en dan is het prima te doen. Ik wist niet eens dat er speciale zakjes voor luiers bestonden!

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Die zakjes hebben ze bij etos en kruidvat en dergelijke. Zit standaard in de luiertas, atinkt denprullenbak op een ander niet zo. Thuis gaan de luiers in een geparfumeerde prullenbakzak (10l). Alhoewel dr scheetjes het enige is aan stank dat ze peoduceert.

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Wij hebben diaper champ gekocht via mp voor 15 euro.
    Ik ben er elke dag blij om. Die geur die uit die luierbakken komt is niet te harden!!
    Nu ruik je helemaal niets meer. Heel soms nog een vlaagje bij het omwentelen als er al luiers inzitten van 5 dagen oud.

En bij het verschonen van de zak mennnnnnnnnnnnnnnnnn mijn vriend mag dat doen hahahaha

Kun je gewoon vuilniszakken in doen daarom wilde ik deze. Niet gebonden aan een merk navulzakjes.

6. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,213
    478
    83
    Gelderland
    Hoe vaak legen jullie de champ? Ik wil er misschien eentje aanschaffen maar vraag me eigenlijk af waarom ik niet gewoon met van die geparfumeerde zakjes zou gaan werken...

7. Safraantje

Safraantje Actief lid

Jul 26, 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb die van kidsriver diaper perfect!

8. Safraantje

Safraantje Actief lid

Jul 26, 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Die geparfumeerde zakjes maskeren echt niet alles... Sluiten ook niet helemaal. Ik leeg hem 1 keer per week maar doe niet alle luiers er in, smiddags gooi ik ze beneden weg

9. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Ik zou geen geld eraan uitgeven, of misschien pas als je baby ouder is en luiers meer stinken. Hier zijn de luierzakjes nog genoeg :)

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

Een keer of 2 per week (hebben de regular maat).
    En ik gebruik de geparfumeerde zakjes in combinatie met diaperchamp :) vind ik makkelijker.
    Ik gooi er ook de vieze babydoekjes en andere dingen in, zonder een zakje blijven ze irritant plakken als je Ze doordraait.
    Geparfumeerd is trouwens een beetje een groot woord, je ruikt echt heel lichtjes een geurtje maar het maskeert zo goed als niks ;)

11. Manque

Manque Niet meer actief

Ik vind die diaperchamp niet bijzonder, wel bijzonder duur. Wij hebben een hoge pedaalemmer van de Xenos en daar ben ik erg tevreden over. Wat ik echt heel fijn vond toen onze zoon klein was, was dat ik de emmer dus met het pedaal kon openmaken zodat ik één hand vrij had om de kleine vast te blijven houden en hij niet van de commode kon rollen.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    nooit een luieremmer gehad en ook nooit gemist. s'nachts deed ik ze in een luierzakje van de action. er kunnen er een stuk of 6 in.s ochtends ging het zakje met luiers de kliko in. overdag meteen in een zakje en de bak in. verschrikkelijk ranzig om een vuilnisbak in je kamer te hebben met rottende luiers..

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Nog een leuke tip. Een vriendin deed de geparfumeerde zakjes in een gepimpt vogelhuisje :)

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben ook een verschoonplek beneden. Waardoor we veel in de vuilnisbak gooien. Zakjes zijn erg handig. Maar ik doe er maximaal 2 in en bij een poepluier gelijk dicht en weg. We hadden eerst boven een bak, maar geuren blijven snel hangen in een klein kamertje. Bij maat 1 en 2 valt de geur nog mee. Maar vanaf maat 3 vonden we het niks meer om een prullenbak in de baby kamer te hebben.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij hebben gewoon een vuilnisbak op der kamer gezet. Luiers in de geurzakjes van de action en je ruikt er niks van.

16. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    voordeel van de diaper champ is dat je geen na-vullingen meer hoeft te kopen. de meeste luierdispensers hebben deze. de dispenser is dan goedkoop maar de ringen totaal niet. bij de champ kun je gewoon een pedaalemmerzakje er in doen of je recycled oude plastic zakjes die krijgt bij je aankopen in de winkel. sinds kort gebruik ik nu wel voor de poepluiers een apart geurzakje van de action. Dochter stinkt op het moment nogal en daar kan ik absoluut niet tegen nu tijdens de zwangerschap ;)

ik zou trouwens wel voor de kleine gaan. hoe langer je wacht met verversen (omdat er meer ruimte is) hoe meer het zal stinken als je de zak wilt legen.:p

Ik wilde toen trouwens ook iets wat dochter niet zomaar zelf kon legen als ze begon met kruipen/lopen.

Share This Page