wij hebben de diaper champ ideaal ding. is duurder in aanschaf dan de nappy wrapper, maar qua onderhoud veeeeeel goedkoper. de navulcasettes voor de nappy wrapper kosten 8,95, en voor de diaper champ gebruik ik vuilniszakken van 50 cent voor 50 stuks. en owja, wij wonen inderdaad in een bovenwoning. dus wel nodig
Wij hebben een prullebakje op zijn kamertje voor de plasluiers. Die is na anderhalve dag vol, en dan gaan ze in de recyclezakken in de schuur. De poepluiers gaan direct in een zakje in de container. Anders stinkt het zo in de schuur..
Bedankt al voor alle reacties! Het wordt er niet makkelijker op, ha, ha. Weet je, het lijkt me zo zonde van al die plastic zakjes als ik elke luier in een zakje verpak en m dan in de container doe. Dus Nappywrapper en Etos zakjes leek me niet echt milieu vriendelijk. Daar tegen over staat natuurlijk de stank. Dus dacht ik misschien aan een Diaperchamp. Waarvan ik de prijs dan weer zwaar vind wegen en hij is idd niet mooi. Elders op internet las ik ook minder tevreden berichten hierover. Dus.. wat weegt uiteindelijk het zwaarst? Bestaan er eigenlijk soort van recycle bare zakken voor of zo? Ik weet wel dat je luiers hier in de gemeente op bepaalde punten kan inleveren. Ik blijf nog aandachtig jullie reacties lezen!
Bij Etos kun je ook afbreekbare luierzakjes kopen: http://www.naty.com/naty.aspx Die eco-luiers zijn ook heel fijn, maar ik wacht weer even tot ze in de aanbieding zijn. Die billendoekjes heb ik daarvan eens gehaald van die babyspaarkaart, zijn wel redelijk, maar ruiken erg vreemd.
ik heb zo'n diaspercharp maar puur omdat ik die kreeg bij een abonement ik vind het werkelijkwaar een super ding. Ik had gewoon een luieremmer maar ik vind dit toch wel heerlijk. en ja het is niet een mooi ding maar met een paar leuke phoe stikkers is hij heel erg leuk geworden
heb een brabantia pedaalemmer (redelijk grote), gebruik waterdichte pedaalemmerzakken en gewoon (bijna)dagelijks een nieuwe zak erin. werkt prima! en is niet zo belachelijk duur. en als ie niet meer nodig is, kan ie ze elders in huis weer gebruikt worden
In veel plaatsen worden de luiers en incontinentie materiaal gescheiden ingezameld om te recyclen... Alleen Knowaste (het bedrijf dat dat deed) is om Oktober falliet gegeaan. Bij ons op het werk worden het incontnentie materiaal nog wel opgehaald, maar voorlopig gaat het gewoon de verbrandingsoven in. Ze zijn druk bezig om een nieuwe oplossing te vinden, maar dat kan nog even duren. Als je de mogelijkheid hebt om het gescheiden in te leveren zou ik dat zeker doen. Het scheelt een hoop ruimte in je eigen container... De onze zit echt propvol na 2 weken en dat hebben we nooit gehad voordat Jelle er was..
Ik heb ook een 'gewone' luieremmer met deksel. (Eigenlijk zelfs twe emmers: een op de babykamer en een beneden in de woonkamer.) Daar zit een pedaalemmerzak in. Alle luiers gaan daar in, ook de poepluiers. Gewoon regelmatig een schone pedaalemmerzak erin doen, werkt prima. En inderdaad ruik je wel wat als je de deksel eraf haalt, maar dat bewijst toch dat die emmer prima werkt? Met deksel erop ruik je helemaal niks..
Wij hebben een diaperchamp en ik vind het ideaal. Tuurlijk kun je met je luier naar beneden naar de kliko lopen, maar ik geef eerlijk toe dat ik daar niet altijd zin heb. Helemaal midden in de nacht niet Ik heb de diaperchamp in de hoek van de kamer staan, tussen de muur en de commode, dus je ziet 'm niet een staan. Hij staat op een klein tafeltje, dus ik kan er heel makkelijk bij. Luier af, hup in de diaperchamp en verder met verschonen. Ideaal.
Wij hebben een doodgewone luieremmer. En na een paar dagen is die vol en leeg ik 'm in de kliko. We verschonen ook beneden en die luiers gaan gewoon de prullenbak in. Maar ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik geef borstvoeding en de poepluiers stinken echt niet. Zeker als je de luier goed dichtvouwt, ruikt je helemaal niets. Het enige wat ik wel eens ruik zijn de doekjes die we na gebruik in de luier vouwen (en die ruiken lekker ). Ik heb wel van die geparfumeerde luierzakjes, maar die heb ik nog niet gebruikt. Zitten wel in de luiertas voor het geval we onderweg moeten verschonen, dan is het toch iets frisser meenemen als je het niet meteen kan weggooien.
Wij hebben ook de diaperchamp. Hij staat ook tussen de muur en de commode in (uit het zicht) de volle zakken gaan hup naar het inzamelpunt in onze woonplaats, dus niet in de kliko.
Wat vreemd, ik heb het nog even aan mijn vriend gevraagd, maar de poepluiers hier stinken echt niet. (ik ging al aan mezelf twijfelen )
hier een normale luieremmer. plasluiers gaan er gewoon in en poepluiers eerst in een geparfumeerd luierzakje en dan dichtknopen. ruik niets
Hier ook een normale luieremmer. pedaalemmerzak erin en plasluiers gaan er zo in.. de poepluiers in een luierzakje van kruidvat. En om de dag haal ik de pedaalemmerzak eruit.. Werkt goed!
hoi Ik wil zelf de nappywrapper kopen. Ik werk op ene kinderdagverblijf en daar hebben wij die ook ik vind het fijn dat alles gewoon goed afgesloten kan worden en zeker straks in de zomer. Die andere die er bij staat vind ik zelf niet zo fijn omdat je de luier er in legt en dan de hendel de ander kant op moet draaien. ALs er dan poep aan de luier zit zit heel dat bakje onder. Bij die nappywrapper worden ze ook per luier afgeloten en bij die andere zitten alle luiers bij elkaar. Groetjes