welke ben je nou eigenlijk precies nodig. als ik op de hema site kijk zie ik ze alle 3, maar moet je ze ook alle 3 hebben?
Molton hoeslaken is om je matras te beschermen. Een onderlegger volstaat ook maar nadeel daarvan is weer dat het niet zo mooi in te stoppen is vind ik als de molton hoeslaken omdat die echt om de randen heen spant zeg maar. Zeiltje is niet perce nodig. Je mag hem zo wie zo niet gebruiken als je beeb met een kruik in bed ligt, na die tijd kan je hem wel erin leggen evt. onder de molton hoeslaken (sommigen leggen hem ook tussen hoeslaken en molton hoeslaken in) om het matras tegen doorlekken te beschermen. De zeiltjes mogen niet meer van plastic zijn gemaakt. Ik heb hierzelf altijd de molton hoeslaken gehad en het molton zeiltje, maar het zeiltje nooit gebruikt haha. Is is vaak fijn om van alles 3 in huis te hebben, dus 3 hoeslakens, 3 lakens en 2 molton hoeslakens volstaat wel hier tenminste, Dit met de gedachte: 1 op bed, 1 in de kast en 1 in de was. Mits je portomonnee het toe laat natuurlijk.
Een molton is voldoende. De luiers zijn tegenwoordig best goed dat je kindje bijna nooit nat is. En mocht dat gebeuren dan houd de molton voldoende tegen. Een zeiltje mag niet meer. Ik had ze wel gekocht maar door de kraamhulp zijn ze meteen tot de zolder verbannen. Mijn advies. Kijk naar de uitzetlijst die je van je kraamhulpinstatie krijgt. Daar staat alles volgens de laatste regels/richtlijnen op.