Luieremmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RoAn1981, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik heb de sangenic. Ik kon het ding voor heel weinig op de kop tikken, het leek me wel handig ivm geurtjes. Maar de navulringen zijn gewoon duur. En een echte poepluier ruik je echt wel, ook in een special luchtdicht afgesloten zak....
    Hoe dan ook, er hangt nu een gewone pedaalemmerzak in de sangenic. Poepluiers gaan eerst in een apart zakje. Om de dag gaat de hele hoop in de kliko.

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Even een vraag aan de mensen die "alles na het verschonen in de kliko gooien": hossen jullie dan na iedere luier door de gang, de bijkeuken, de garage, naar buiten (in weer en wind), hoekje om, nog een meter lopen, in de kliko gooien en de hele route weer naar binnen? En dan dus meerdere malen per dag? Ik zie dat dus écht niet zitten. Wat een werk heb je daarvan zeg! Of hebben jullie de kliko binnen handbereik staat dat jullie binnen twee passen van de luier af zijn?

Ik wil wel graag een luieremmer hebben, maar dan niet zo'n belachelijk duur ding. Dan wil ik één keer per dag de emmer leeggooien in plaats van na iedere luier bovenstaande route op en neer te klossen... wat een werk zeg! Pfff...

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb pas bij de action luierafvalzakjes gekocht. Ik ga gewoon een standaard luieremmer gebruiken met daarin een pedaalemmerzakje. Plasluiers gewoon dichtplakken en de poepluiers in zo'n zakje. En dan geregeld de bak legen denk ik?!

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, zoiets had ik ook in gedachten. Lijkt me echt ideaal!

Of zoiets: bol.com | Tommee Tippee - Sangenic Nursery Essentials MK5 Luieremmer - Wit | Baby....
    Niet echt asociaal duur en best te doen :)

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Kliko staat naast de voordeur, dus dat is makkelijk.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tegenwoordig doe ik de luier in een luierzakje (van de Action) en die neem ik dan meteen mee naar beneden en in de kliko. Heb trouwens wel een luieremmer staan hoor en soms gaan er nog wel plasluiers in maar poepluiers nooit meer, vind het gewoon te erg stinken. Ook niet fris zo'n stinkende emmer langs een babybedje.

Nu ik het me trouwens bedenk ga ik de luieremmer schoonmaken en verkopen ;). Weg dr mee.

7. Desiderie

Desiderie Lid

31 dec 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben dan misschien lui, maar heb echt geen zin om na elke luier naar de kliko te lopen. Wij hebben een daiper champ, prima ding. Is heus niet vies, er zit een vuilniszak in dus het ding wordt niet smerig. Ik til vaak deksel op ipv draaien zodat de luiers dat ding amper aanraken. Tuurlijk moet je hem af en toe schoonmaken, net als een luieremmer. Denk ook niet dat het super goed voor het milieu is om die luierzakjes na elke poepluier te gebruiken, alhoewel ik nu hoogzwanger vaak beneden de luiers verschoon van mijn peuter en de poepluiers in zakjes van action doe en hier in de prullenbak gooi. Je ruikt niks ;) al met al ben ik blij met m'n champ, is toch handig.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hihi, even lachen...
    Vriendin heeft 2 kindjes, jongste nog in de luiers. Vriendin verschoont de kleine meid en legt dan de luier buiten bij de voordeur (heeft een portaal) Als ze dan iets buiten moet doen gooit ze het gelijk in de kliko.
    'Grote' zus wilde moeders pas helpen bij mij thuis. Kleine meid krijgt nieuwe luier en grote zus zou hem wel even opruimen. Dus trippelt naar mijn voordeur, deur open en met een grote boog de voortuin in..... Oeps! (mijn kliko staat een stukje verder lopen, achterom...)

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    #49 KiRaSeSe, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2013
    Beneden gebruiken we luierzakjes maar boven de luieremmer met draaifunctie...
    Ik vind hem IDEAAL... (tommy tipee)
    Zie mezelf al met diaree luier snachts naar prullenbak buiten lopen... pffffff nou...

Vooral als je baby diaree heeft en 18 luiers maakt...
    Dan zal je de luieremmer op je knieën bedanken :D

10. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Bij mij stond die boven op de overloop, elke avond gooide ik het dan in de vuilcontainer buiten. Het stinkt heel erg vond ik ondanks ik ook die luierzakjes gebruikte. Ik heb nu zo'n luieremmer tommee tippee gekregen maar die cassettes die erin gaan zijn zo duur dat ik het eigenlijk onzin vind. Dan loop ik liever naar de vuilcontainer.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij hebben de Sangenic luieremmer van Tommee Tippee geloof ik. In het begin maakten we ook fanatiek gebruik van die cassettes. Ik vind het heel fijn, het sluit de luiers echt af, zeker de stinkerds... Je ruikt er niks meer van! Maar ik vergat iedere keer nieuwe te kopen en ook het legen ervan is even een dingetje. Die slinger eruit halen, knopen en weer vastmaken.
    Nu gebruik ik 'm gewoon om de luiertjes in te doen en doe ik de poeliers ( max 1 per dag op het moment ) in een geparfumeerd luierzakje. Ruik je nog niks. Fijn dat er een klep-deksel opzit en niet zo'n losse.
    Op den duur ga ik die cassettes wel weer gebruiken... zeker als haar poep wat meer gaat stinken. Dan bestel ik wel drie dozen ofzo :D.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Niet gehad en niet gemist. We hebben van die geparfumeerde zakjes en dat werkt perfect :)

Deel Deze Pagina