Ik realiseerde me vandaag dat ik pas 1 pakje heb gekocht en verder nog niks aan de baby-uitzet heb gedaan. We hebben nog heel veel maar moet wel allemaal gesorteerd en uitgezocht en lekker fris gewassen worden. Zoals hydrofiele luiers heb ik nog wel ergens op zolder en hoeven ook alleen uitgewassen. Nu ben ik erg moe en heb steeds geen puf. Maar wanneer begonnen jullie echt in het kraamzorgboekje te kijken en serieus te verzamelen?
Ik begin altijd pas na 20 weken echo. Kleertjes ed heb ik nu wel voldoende. Veel gewassen van m'n zoontjes oa hydrofielen . En ledikantje besteld komt morgen . De jongste is voorlopig niet uit z'n ledikant . Moet nu nog nieuwe hoeslakens voor ons , ondergoed en nachthemden voor bevalling ziekenhuis.
Rond de 20 weken echt met het kamertje en de grote dingen. Kleertjes vanaf het moment dat het geslacht bekend is.
Ik was al heel vroeg met het kamertje bij alyssa (was rond de 25 weken helemaal klaar). wassen heb ik later gedaan omdat het anders zo lang in de kast lag. met daymian zn kamertje waren we later aangezien we toen in een verbouwing van de badkamer zaten en alyssa van kamer ging veranderen. daar was ik denk ik rond de 30weken klaar. Ook daar de kleertjes wat later. wel al snel de dingen uitgezocht en compleet gemaakt. mij geeft het veel rust om te wete dat dingen klaar en geregeld zijn. anders je man de dingen van zolder laten halen en dan op je gemak alles uitzoeken.
Ik ben niet zo vlot, dit keer nog minder vlot dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik ben nu bijna 23 weken en heb een stokke newbornset, Bugaboo Donkey duowagen en (aanstaande vrijdag ophalen) de meubeltjes. Qua kleding zelf nog maar 1vestje gekocht, wel een pakje en 2 shirtjes gekregen en een volle doos overgenomen van vriendin en kennisje.
Vorige week 20 weken echo gehad en daar hebben wij op gewacht. We hadden het weekend ervoor al wel een kamertje (via marktplaats) maar de rest nog helemaal niet. Ik begin nu dus een beetje rond te snuffelen, folders langs lopen om te zien of er iets in de aanbieding is etc. Leuke tijd
Ik heb met 20 weken alles gekocht zoals kinderwagen, babykamer, badje, dekentjes, box etc. Met 30 weken de kleertjes gekocht. Ik was 39 weken zwanger toen ik alles ging wassen en strijken. Met 40 weken besefte ik dat ik eigenlijk helemaal geen rompertjes en kleertjes had in maat 50. Dus die ging ik ook even snel shoppen
Hier toen we het geslacht wisten. Dus met 13 weken. Inmiddels 36.2 weken en de box staat ook klaar. Nog geen boxkleed erin😃
Hier pas na de 20 weken echo begonnen. Maar met kopen. Kamertjes is alleen nog maar leeg. Komt half mei. Ik heb het nu zo in de planning dat het met 36 weken af moet zijn. Ook alles gewassen en zo. Ik heb een cerclage die er dan uit gaat. En zo zomaar is heel snel geboren kunnen worden omdat baarmoeder open gaat staan.
Bij 12 weken een rompertje en slofjes gekocht, bij 15 na de geslachtsbepaling een paar jongenskleertjes en daarna iedere paar weken weer wat. Bij een week of 18 met het kamertje begonnen (meubeltjes van marktplaats gekocht). Na 20 weken badje, kinderwagen en dergelijke. Vorige week autostoeltje gekocht. Vind het fijn om steeds iets te kopen en niet alles in 1 x