Hier al jaren boven n ouderwetse luieremmer waar je t deksel af moet halen. Ik doe luiers in n boterhamzakje als hij gepoept heeft. Zak wissel ik als emmer vol is. Stinkt echt niet.
Wij wonen in een appartement, dus "poepluiers direct in de kliko" kan bij ons niet. Daarom hebben wij gekozen voor een Brabantia Pedaalemmer van 30 liter. Daar hadden we ook goede ervaringen mee in de keuken. Ze zijn relatief duur (voor een vuilnisbak), maar 100% gegarandeerd stankvrij. En dat is het zeker waard, aangezien we de zak echt niet iedere dag verschonen. Wij doen de luiers dus ook niet eerst in een apart zakje, gewoon direct in de vuilnisbak die naast de commode staat. De vuilniszakken kopen we overigens altijd bij de action (blauw), want die zijn een stuk voordeliger dan de originele brabantia-zakken.
grappig precies dezelfde situatie en ik heb hem precies dezelfde keuze voorgelegd. Alsof ik het geschreven heb
Wij gebruikte altijd van die luierzakjes met een luchtje eraan, in de emmer, en als hij op bed ging gooide we hem leeg.
Heb vorige week een vuilnis emmer gekocht bij de ikea, welke we erg mooi vonden RVS look, en t deksel draait rond dus leg de luier op een helft en hij valt zo in de vuilnisemmer Zag bij de action van die geurzakjes liggen voor in de vuilnisbak speciaal voor luiers.. dus dat gaan we eerst proberen.. mocht dit toch niet bevallen dan koop ik alsnog een echte luier emmer.. Vuilnisemmer was maar 5 euro bij de Ikea dus daar kan ik niet wakker van liggen
Hier ook luierzakjes en een normale vuilnisbak. Ook hier een flatwoning, zonder kliko. Dus dan moet je toch iets he... Werkte trouwens prima. Toen de kleine man wat ouder werd en de luiers ook meer stonken, gingen de luiers direct naar de vuilnisbak op het balkon
Wij hebben 'gewoon' een container.. dus overdag verdwijnt ie daar direct in.. gebruik emmer is voor momenten dat je niet meer ff naar buiten loopt
bij beide geen luieremmer gehad en ook nooit gemist. vind het maar onhygienisch dat er soms meerdere dagen, een paar vuile luiers liggen te stinken. ik heb geparfurmeerde luierzakjes van de action. daar gaan snachts de luiers in. er kunnen er een stuk of 4-5 in 1 zakje. dichtknopen en meteen de kliko in als ik beneden ben. overdag gaan ze meteen de vuilnisbak in.
ik heb hier een emmer van de marskramer, met deksel. Passen pedaalemmerzakken in. In het begin met de kleine maten moest ik 1x per week een nieuwe zak erin doen. En dan stonk het niet! Zolang de deksel er goed op zit. Als je merkt dat de deksel er niet goed op zit omdat de luiers te hoog in de emmer komen dan de boel vervangen. Kostte me 7 euro geloof ik. Nu ze bijna een jaar is moet ik 2x per week een nieuwe zak erin doen. Low budget en reukloos, ben er heel blij mee! Poepluiers doe ik er niet in trouwens, die gaan in een luierzakje(geur) en in de kliko.
Same here! Zakje passen er best 3 in. Als je die tussendoor dicht weglegt ruik je echt helemaal niets. Daarna dichtknopen en in de vuilnisbak. Als ML een keer de luier verschoont en hij gebruikt geen zakje, ruik ik het meteen. Dus werkt echt heel goed.