Wie heeft er ook een december/januari kindje en welke dekens heb je toen aangeschaft? Omdat je er sowieso twee nodig hebt, was mijn plan om één iets warmere deken te kopen voor de winter en één zomerdeken zodat ik voorlopig vooruit kan. Echter vraag ik me af of het zijn geld waard is als die winterdeken bijvoorbeeld een teddy deken is van Koeka of Babys Only, deze vind ik nl erg mooi. Kan ik hier mijn geld wel uit halen of zou je voor een andere variant gaan?
Mijn oudste was een januaribaby. Ik had twee ledikantdekens, gewoon van de prenatal, en voor de wieg drie wiegdekentjes en heb eigenlijk bijna alleen maar de wiegdekentjes gebruikt. Hij woelde heel erg en ging al snel naar een slaapzakje. Bij de jongste leek het dezelfde kant op te gaan, echter wilde hij met 1,5 jaar graag zelf weer een deken. Hij vind het heerlijk om ingestopt te worden. Heb toen zelfs nog een dubbele wafel Koeka deken voor hem gekocht en met veel plezier gebruikt (wat zijn die van de prenatal dan stugge dingen). Nu is hij net over naar een peuterbedje en ligt de deken weer in de kast, hij gebruikt nu een dekbed. Ik zou nu wellicht wel een fijne wiegdeken kopen, mocht je een wieg gaan gebruiken, maar nog geen ledikantdeken. Je hebt kans dat je hem nauwelijks zal gebruiken en daar zijn die dekens naar mijn mening iets te duur voor.
Ik heb baby's only. Zo'n dubbele met gebreide kabels. Ben er erg blij mee. Nu zoek ik een ledikantdeken. Een vergelijkbare.
Ik ga gelijk het ledikantje gebruiken. Maar wat ik me afvroeg is of de teddystof zijn geld waard is voor januari en een paar maanden erna, wellicht is deze al snel te warm en kan ik beter een andere stof kiezen? Of is de teddy wel nodig in het winterseizoen...
Ook voor een ledikant is een wiegendeken in het begin erg fijn. Je maakt het bedje kort op en met een ledikantdeken wordt het erg proppen. Mijn ervaring is dat je een wiegendeken vaak meer gebruikt dan een ledikantdeken omdat veel kindjes gaan woelen en dan uiteindelijk zonder deken in een slaapzak in bed gaan. Als ik jou was zou ik 3wiegendekens kopen, 1mooie en 2wat mindere als extra of als er 1 in de was zit. Een ledikantdeken is zo gekocht.
Ben je zelf niet handig, dan maak je gemakkelijk zelf zo'n deken. Ik heb m ook zelf gemaakt, voor ongeveer 20 euro... Het is rechttoe recht aan naaien!
Hier straks ook een eind december/begin januari baby en voor het eerst een wiegje.. baby komt in een mozes mandje en verwacht dat ze hier max 2 maanden in zal liggen.. zonde om een dure baby's only deken nieuw te kopen... maar wil wel een beetje een mooie en dus warme deken! Het liefst licht roze en anders wit. Heeft iemand de ultieme tip? of kan ik er een van jullie overnemen? of een marktplaats advertentie? waar moet ik dan op zoeken? teddy baby's only?
Gewoon 2 lappen stof op maat aan elkaar naaien. Ik heb aan de ene kant wafel en de andere kant bont, ik heb m voor de mooi gemaakt Ik heb nl. al meerdere dekens, die kan ik er altijd nog onder doen... Maar je kunt er ook flanel of teddy onder doen... Ik heb de stof gekocht bij Bas Bastiaansen in Zaltbommel, je kunt het ook halen bij de Stoffenkraam of online bestellen.
Ik heb een Koeka Oslo Teddy gekocht op marktplaats. Ook een januari kindje.. Hij/zij komt wel eerst bij ons op de kamer in een wiegje..maar vindt de Koeka zo mooooi..
Wij hebben ook een januari kindje (2014) en ik heb toen de koeka wafel teddy wiegdeken gekocht. Dat was echt een super fijne deken. Die deken heb ik zeker tot mei gebruikt, dus ik vond hem het geld wel waard. Daarna is ze overgegaan naar een ledikantje en toen ging ze al heel snel het hele bed door, dus toen een slaapzakje gaan gebruiken. Gelukkig had ik toen nog geen ledikant deken van koeka gekocht, want dat was wel heel zonde van het geld geweest. Maar ik zou in jouw geval dus gewoon een teddy deken kopen. Daar heb je echt wel een paar maanden plezier van.
Wij hebben ook koeka dekens en vind ze ontzettend fijn. Bij mijn dochter (december) hebben we de deken tot eind mei gebruikt. Hij heeft dus zeker z'n geld wel opgebracht.
ik werkte hier liever met laagjes op t kindje zelf. onder een dekentje woelen ze zo snel vandaan. ik heb dus ook een gewone witte deken van de babydump en wollen rompers en pyjama's voor als het echt koud is. dan kan er eventueel ook nog een slaapzakje bij, of een kruikje in bed. onze kamer zal ik ook de verwarming een klein beetje gebruiken om niet heel koud te worden