Luieremmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meis28, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wat doen jullie qua luier afval?
    Ik vind het eigenlijk onzin om zon speciale luier emmer aan te schaffen want wil toch niet de luiers daar in laten opstapelen zegmaar, gooi het liever steeds weg (dus bijv. s ochtends en s avonds de deur uit). Wat doen jullie? Gewoon direct in de vuilnisbak in de keuken of in een apart emmertje ofzo?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heh zo'n dure luieriken, maar hij staat alleen maar in de weg.
    Ik doe de luiers altijd in een boterhamzak en gooi het dan in de vuilnisbak.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 3 verschillende luieremmers geprobeerd. De enige die beviel was de diaper champ. Daar kunnen gewone vuilniszakken in. Die van de hema was praktisch in gebruik maar de zakken zijn duur en scheuren snel. Eenvoudige luieremmer met deksel kan behoorlijk stinken. Ik had bij de diaper champ op een gegeven moment van die geurzakjes gekoccht bij de action waar ik de echte srinkende luiers in stopte en dan de emmer in. Dit werkte voor ons prima. Ik heb niet de energie en zin om twee keer per dag naar de kliko te lopen met enkele luiers dus een luieroplossing zonder geurtjes was erg fijn. Ik heb de eenvoudige emmer nog een tijdlang voor mijn kraamverband etc gebruikt.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    bij de oudste gewoon in de prullenbak, bij de tweede luieremmer van de hema maar die is kapot gegaan en vind de zakken veel te duur. Nu een klein prullenbakje in de badkamer (waar onze "commode" is), poepluiers en eerste luier smorgens in een boterhamzakje, rest kan er gewoon zo in. Gaat ongeveer 2 dagen mee, dan is prullenbakje vol

5. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Luierzakjes en dan in de kliko

6. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Hier ook een diaper champ, ideaal.
    Je ruikt echt niks (behalve als je de zak wisselt natuurlijk)
    Poepluiers gaan in geurzakje van de action.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier ook geen luieremmer. Luiers gaan straks direct de kliko in, in een zakje.

Heb wel een klein prullenbakje naast de commode staan voor ander afval.

8. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hier ook geen luieremmer, dat vind ik zo'n onzin. Luierzakjes vd Action (lekker luchtje) of gewoon boterhamzakjes en zsm buiten weggooien in de container.

9. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Korbell luieremmer, ik vind m ideaal!!!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij beide geen luieremmer gehad en ook nooit gemist. ik vind het superranzig dat er een paar dagen lang een bak in de slaapkamer staat met luiers die aan het rotten en stinken zijn. hier gaan ze snachts meteen in een geur luierzakje van de action. er kunnen er een aantal in. 's ochtends neem ik die meteen mee naar beneden en gaat het zakje met luiers de kliko in. overdag verschoon ik meestal beneden dus meteen de luier weg.

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Nooit geen luieremmer gehad en niet gemist.
    Lijkt me juist heel smerig, die lucht bij het verversen..

Enkel in het begin poepen baby's nog wel eens in de nacht, maar die luiers stinken niet heel erg en kunnen wat mij betreft ook in een geurzakje op de overloop.

De overige luiers gaan bij ons overdag meteen buiten de container in.

Ik zie echt geen enkel voordeel van een luieremmer, behalve voor de fabrikant ;)

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik vind t ook vies want die luiers blijven in die emmer dan misschien wel een paar dagen liggen stinken, ook al ruik je het niet omdat het goed dicht zit, maar toch moet het er een keer uit! Ik heb vanmiddag van die geur zakjes gevonden, 100 stuks voor 2 euro dus die heb ik naar vast aangeschaft en dan zie ik wel hoe ik t doe, idd eventjes in een apart bakje doen en dezelfde dag nog weg ermee

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Wij hebben een hele eenvoudige, met 'eigen' pedaalemmerzakken erin. Als jehet deksel er goed op doet ruik je niks. Met zak verwisselen wel even, maarja die twee tellen...

14. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Gek genoeg denk ik er totaal anders over dan de meeste dames hier: ik zou niet zónder luieremmer kunnen! Onze containers staan best een eind lopen weg, dus (zeker in de babytijd; om de 3/4 uur een schone luier) voor iedere luier heen-en-weer gaan lopen is niet fijn.

We hebben een luieremmer gekocht van Tommee Tippeee en nog geen moment spijt van gehad. Nu de luiers door het vaste voedsel meer stinken, gooien we om de dag de luieremmer leeg en dat bevalt prima :) De luieremmer is niet erg groot, dus veel luiers passen er niet in. Dat zorgt ervoor dat hij regelmatig leeggegooid (moet) worden.

En zit er, zo rond de tandjestijd, een écht goed stinkende luier tussen, dan doen we die in een (geurend) luierzakje en ruik je er niets van. Ik moest er niet aan denken om voor iedere luier richting de container te moeten hobbelen....

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    waarom zou je met iedere luier heen en weer moeten lopen:(
    in een luierzakje van de action passen zeker wel een stuk of 5 babyluiers. zeker als je ze strak dicht plakt. snachts gewoon steeds in het zakje erbij doen en de volgende dag zakje dumpen in de kliko. overdag kan je hetzelfde doen maar ik verschoon de kleine bijvoorbeeld nooit boven. ik ga er niet speciaal voor naar boven. de plasluiers gaan gewoon de keukenvuilnisbak in die dagelijks geleegd word en de stinkluiers in een geurzakje en dan de vuilnisbak in. ik woon op een flat en de kliko's staan om de hoek maar gooi daar elke dag wel een keer een zak vuil in. vind het ook niet fris als de bak in de keuken staat te stinken. dus expres een kleine bak genomen zodat hij dagelijks geleegd moet worden.

16. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    En die bak is bij mij de luieremmer. Ideaal :)

Deel Deze Pagina