haj meiden mijn vraag staat hier boven al wanneer moet de babykamer af zijn? wij gaan namelijk verhuizen en er staat over al en nergens wat bij mij thuis staan spullen bij mijn ouders bij mijn mannetje zijn ouders. overal is het verspreid. we kunnen pas per 1 nov in het huis en wil eigelijk zo snel mogelijk beginnen met het kamertje maken. want ben zo bang dat ze eerder komt en dat ze dan geen kamertje heeft maar wat is echt de uiterste week dat het klaar moet zijn.? dikke knuffel Edit mod: verplaatst naar: De babyuitzet.
volgens mijn rond 35 weken moet je alles in huis hebben. het is trouwens wel fijn voor jezelf als je het optijd doet want je weet nu nog niet hoe fit en actief je nog bent tijdens de laatste weken. hier was echt alles af met 30 wk inc inrichten dus echt klaar voor de baby
lijkt mijn wel heel erg vroeg, want stel dat je kindje dan geboren gaat worden zou het nog niet naar huis mogen. ik weet het echter niet hoor ik maakte ook maar een schating
7 maanden is wel vroeg en dan zou ze inderdaad niet naar huis mogen. Maar als ze dan geboren zou worden zit je bijna alleen maar in het ziekenhuis en is er geen tijd om het kamertje af te maken. Bij ons was het uiteindelijk maar 2 weken voordat Mitchell geboren is af (hij is wel 2 weken te vroeg geboren), maar ik kreeg er stress van dat het nog niet af was
Wij gaan verhuizen tegen de tijd dat ik uitgerekend ben dus er is niet eens een kamertje Ik zorg ervoor dat ik de spullen in het oude huis heb zodat de kleine daar kan slapen ed. en dat we alle spullen zo naar het nieuwe huis kunnen verhuizen zo gauw de boel daar geverfd en klaargemaakt is. Maar wanneer dat is......?
ja ken de situatie,, bij ons spant het er ook om.. hoop dat we niet veel dingen tegen komen die gerepareerd meoten worden want dan is er wel een probleem.. Heeel veeel succes Meiden bedankt voor de reacties. ik ga mijn best doen om alles af te krijgen voor week 35
Zelfde situatie hier, ons contract loopt de 1e Maart af, en de 9e ben ik uitgerekend... Valt me trouwens wel op hoeveel mensen dan net gezellig vragen:'en, ben je al met de babykamer bezig?'
z dviseren vaak het kamertje af te hebben voor 37 weken omdat in de meeste gevallen dan de kleine pas naar huis mag als je bevalt, anders zal het nog even in het ziekenhuis moeten blijven. persoonlijk adviseer ik jullie het kamertje voor je verlof ingaat af te hebben. Je verlof moet je echt gebruiken om te rusten e.d. en als je dan druk bent met het kamertje schiet je je doel voorbij!] en die rust heb je zoooo hard nodig van te voren succes allemaal
ha ha, dit is een leuke. Het kamertje komt af als jij dat wilt en er tijd voor hebt. Toen wij aan het verhuizen waren, hebben we eerst onze eigen slaapkamer en de slaapkamers voor de andere kinderen gedaan, leek ons iets belangrijker. En je raadt al wat er gebeurde: dezelfde nacht braken mijn vliezen, 3 weken te vroeg. Wat was ik blij dat onze kamer af was! Onze jongste heeft gewoon een paar weekjes langer met de wieg op onze kamer geslapen terwijl wij op ons gemak de babykamer in orde maakten. Het scheelt natuurlijk wel dat wij alle spullen nog hadden van de andere kinderen. Ik had een noodtas met spullen bij mijn moeder neergezet, mocht ik eerder kleertjes nodig hebben zou zij ze gewassen en al meenemen. Dat is dus ook gebeurd, daardoor konden we rustig zoeken naar de babydoos met de rest van de kleertjes. Alles is goedgekomen zonder een hoop gestress vooraf dat dat kamertje ook nog af moest!
hier is de kamer door de verhuizing ook noig niet af. mocht er onverhoopt iets vroeger dan gepland een bevalling plaats vinden dan heeft mijn familie binnen een dag een ledikantje bij de ikea gehaald en een hoekje in onze slaapkamer ingericht. dat is al lang een keer doorgesproken en geen stress punt meer
Ik weet niet, ik hoor overal dat het met 7 maanden klaar moet zijn (dus 30 weken ongeveer). Het kamertje zelf heb ik al wel klaar (nieuwe vloer erin, nieuw verfje) maar de uitzet heb ik bij lange na nog niet! Ja wel een kinderwagen, gekregen van m'n zus!
Toch vind ik het maar eng hoor, alles zo op het laatst pas doen. Tja, als je gaat verhuizen ofzo, dan kán het waarschijnlijk niet eerder, maar normaliter... Ik ben nu 20 weken, en ons babykamertje is afgelopen week afgemaakt (dat wil zeggen: nieuw plafond, behangen, schilderen, vloerbedekking, gordijnen genaaid) We hebben het ook wel expres vroeg gedaan, omdat ik me nu nog heel goed voel, en je weet maar nooit (op mijn leeftijd) hoelang dat blijft doorgaan... Nu zijn de 'grootste' dingen klaar, deze week zetten we de meubeltjes op, en daarna heb ik nog ruim de tijd voor kleertjes en kleine priegeldingen zoals schilderijtjes ofzo. Lijkt mij bijzonder stressig als je alles zo op de laatste weken laat aankomen. Maar ja, wat ik net al schreef: als je gaat overhuizen is het gewoon niet anders. Maar een bedje op je eigen slaapkamer kan dan toch ook wel voor de eerste weken?
Wow, 20 weken? Ik ben nu 34 weken en heb afgelopen week alles klaar gekregen (er moet nog een lamp opgehangen worden). Bij 20 weken begonnen wij pas met kijken en zo. Je wilt toch eerst weten of alles goed is? Inderdaad, pas met 37 weken mag de kleine naar huis, dus dan is het tijd zat. En als je dan zorgt dat je een wiegje hebt een wat luiers/kleertjes, kan er echt niets misgaan. Meer ruimte heeft hij/zij eigenlijk niet nodig En wat heb je dan nog om naar uit te kijken de rest van de zwangerschap, als je al zo vroeg alles hebt?
Volgens mij MOET er niks. Mijn schoonzusje is bevallen op 2 dagen na de verhuizing en alles was binnen no time in gereedheid, met hulp van de kraamhulp en familie. Het is gewoon wat jij fijn vindt en het kraambureau wil natuurlijk wel dat alles in orde is. Maar soms lopen dingen anders. Gewoon meteen in orde maken als je verhuisd bent en dan lekker elke dag even genieten daar! Succes!
Ik wilde het eerst allemaal heel vroeg afhebben, maar ik bleef zo moe dat het er gewoon niet van kwam. Ik heb dus telkens wat voor de uitzet gekocht als het kon en daar heb ik nu alles wel van. Mijn man is benoemd tot 'hoofd babykamer' en hij doet al het kluswerk...Er ligt nu laminaat, er is behangen en we hebben gordijnen uitgezocht. Er moet nu nog wel wat geschilderd worden, de gordijnen moeten nog gemaakt worden (laten we doen) en de wieg moet nog gespoten worden. O ja, en mijn man gaat zelf nog een commode maken...Ik heb zoiets van: als de kleine eerder zou komen, slaapt hij/zij gewoon nog even bij ons op de kamer! Komt allemaal wel goed, ik heb geen zin om me er druk over te maken...