Luieremmer

Discussion in 'De babyuitzet' started by Pinkie88, Sep 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Nope.
    Dit is een goed initiatief: https://luierrecyclingnederland.nl/gemeenten/

In plaats daarvan kiest mijn gemeente ervoor om niet mee te doen en juist het restafval, waar luiers toe behoren, extra te gaan belasten. Betalen per vuilniszak. Het speelt nog niet, maar gaat wel heel snel spelen. Ze zijn nu al aan het meten hoeveel vuilnis je op deze manier aanbiedt.
    Luiers kunnen we wel inleveren in een plastic zak bij de vuilstort, maar je mag daar maar een paar keer per jaar gratis naartoe. Als je dus al netjes al je afval aan het scheiden bent en daar vaak komt, betaal je extra voor afval scheiden. Via gemeentebelastingen, via restafvalkosten extra en de vuilstort.

Tot die tijd scheiden we netjes ons afval en recyclen we veel. Maar luiers blijven een shitzooi qua afvalverwerking.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ja, wij recycleren luiers dus wel. Dus vandaar dat ik het extra zonde vind om ze nog eens extra vervuilend te maken door die massa plastic. Die je volgens mij écht niet nodig hebt. Inmiddels kind twee hier, en steeds gewoon een normale prullenbak gehad (zelfs met een klapdeksel) en nooit geuroverlast. Ik zie alleen de meerwaarde van zo'n emmer als je op een appartement woont...

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij hebben dus geen kliko meer voor vuilniszakken. Onze grijze bak moest ergens anders voor worden gebruikt, alsdus de gemeente. Dus een volle vuilniszak betekent vuilniszak in de gang en als je tijd hebt naar de ondergrondse container lopen die best nog een stukje hier vandaan is. Dus als ik zo ruimte in onze vuilniszak kan besparen dan doen we dat maar.

Als ze nou die luierzakken op zouden halen, of dat je ze desnoods ergens kon afgeven kosteloos.
    Nog beter zijn de wasbare luiers, maar ik kan daar gewoon niet aan wennen.

Maar ik snap je punt helemaal hoor trouwens. Zeker in de babytijd wanneer die luiers erdoorheen vliegen. Erg zonde!

4. mc87

mc87 Actief lid

Apr 11, 2013
    336
    39
    28
    Female
    Wij hebben via marktplaats 2 diaperchamp luieremmers gekocht. Een staat op de babykamer en een beneden op het toilet.
    handig van deze emmer is, dat er gewone vuilniszakken in moeten en er geen vieze luchtjes vandaan komen door het speciale ontwerp.En je hoeft ze pas na een paar dagen te legen

Dus ook goedkoop , werkt super en geen gedoe met zakjes. Ook als de kinderen ouder worden blijft het veilig en kunnen ze niet in de emmer.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee, daar kan ik mij echt niet druk om maken. Vind het belangrijker dat m'n huis niet naar poep stinkt.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Snap ik. Of toch een beetje. Maar hier met twee kinderen en zonder plastic fiesta nog nooit geurhinder gehad. Heb je het wel eens geprobeerd zonder?

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee, want dan zouden m'n dure luieremmers geen functie meer hebben haha. We scheiden verder netjes al het afval en ik let er op dat ik zo min mogelijk plastic verspil. Behalve bij het weggooien van luiers.

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Ik gebruik nu al meer dan twee jaar de diaperchamp en ik vind het echt een aanrader. Op marktplaats gekocht. als ik beneden verschoon gooi ik de luiers buiten maar meestal doe ik het toch boven.
    Geen geurtjes, behalve bij verschonen en dat doen we ongeveer 1x per week. Ik gebruik geen geurzakjes ofzo.

9. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Nee. Hier in de gemeente is zo'n recycle bak voor luiers.
    En mijn huis hou ik ook graag poepgeur-vrij. :p
    Je spoelt de wc toch ook met drinkwater door als je geweest bent?

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar als er zo'n recycle bak is, mogen daar toch geen luiers omwikkeld met plastic in?

En, zoals meermaals gezegd: Hier een normale vuilbak, en geen geur in huis. Anders zou ik het misschien ook niet doen.

En nee, ik spoel eigenlijk niet met drinkwater.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ik poep luiers, en dan bedoel ik geen zuigelingen poep maar peuters van 1,5 a 2 jaar, in de kliko gooi zonder zakje erom dan ruikt dat toch echt wel heel akelig zeg!

Overigens gebruiken wij de eerste jaar, anderhalf gewoon wasbare luiers die daarna nog prima door te verkopen zijn. Maar peuter poep stinkt toch echt wel heel erg hoor! En kleuter plas luiers ook.

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dochter was al zindelijk voor die tijd, dus nooit last van gehad.

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    We zijn vandaag een gewoon klein prullenbakje met deksel gaan halen, kunnen waarschijnlijk maar 4 of 5 luiers in, en verder heb ik dan geurzakjes.

Eerst even zo proberen :)

Share This Page