Ik geef met liefde honderden euro's uit aan onze kleine meid, maar geld uitgeven aan een veredelde vuilnisbak voelt toch anders merk ik.. Hoe denken jullie over een luieremmer? Is dat echt een must? En welke dan.... er zijn tig soorten..
Ik heb zelf de korbell. Makkelijk in gebruik en makkelijk eruit te halen als de zak vol is, ook makkelijk een nieuwe in te doen en er zit een geurtje in wat een must is als ze vast voedsel gaan eten tenzij je een poepluchtje in de kamer wil
Ik vind een luieremmer wel een must, maar je hebt ook hele simpele, die zijn prima vind ik. Zeker poepluiers in een luierzakje en regelmatig legen Zoiets bedoel ik dus: http://www.prenatal.nl/shop/verzorging-Luiers-en-luieremmers/Pr%C3%A9natal-Prenatal-luieremmer-51659.htm?startValue=&rangeValue=&prevVisit=&id=51659 Maar een gewone prullenbak met goed afsluitbare deksel kan ook prima.
Ik heb er ook zo eentje. (Wel andere kleur/merk) Lijkt me wel handig. En voor die paar euro meer matched hij ook nog eens bij het badje! (ipv een gewone prullenbak)
Ik heb het bij twee baby’s geprobeerd, maar ik blijf het ondingen vinden. Ze stinken enorm. Meer dan een gewone vuilnisbak. Daar wordt de poepgeur nog een beetje gemaskeerd door andere geurtjes. Zo’n emmer met alleen plas en poep, brr. Niks voor mij.maar misschien heb ik een zwakke maag. Wij doen de luiers in een zakje en gooien die in de gewone prullenbak.
Ook met een luierzakje? Ik vond dat hier echt heel erg meevallen, die luierzakjes ruiken wel erg lekker . Regelmatig de luieremmer even uitsoppen.
Ik vond van wel. Maar alle mannen in mijn huishouden kunnen er wat van uitsoppen deed ik niet zovaak, dat zou verschil kunnen maken. Ook in het soort schoonmaakmiddel misschien.
Wij hebben eerst een tommee tippee gekocht, doet prima zijn werk maar de navulcassettes zijn wel duur (hoewel we uiteindelijk wel een jaar gedaan hebben met 6 van die cassettes). Daarom toch andere luieremmer gekocht op aanraden van mijn nichtje; de diaperchamp. Die kan je zonder zakken gebruiken of met gewone universele zakken, dus uiteindelijk is dat goedkoper. Helaas na een paar weken al stank in de kamer. Vanalles geprobeerd; bak schoonmaken, geurkillende zakken, een luchtverfrisser erin,... niets helpt, dus toch maar weer over op de tommee tippee... Wij hebben 2 van die tommee tippee's. Die van beneden gebruiken we tegenwoordig ook zonder cassette/zak, en hij weet de geurtjes redelijk goed in de bak te houden. Dus dat is misschien ook nog een optie (tommee tippee simply sangenic).
Ik heb bij beide kinderen gewoon simpele vuilnisemmer van Ikea. Bij de Action kun je van die geurende afvalzakken kopen (zijn paars, met lavendelgeur) en alle luiers standaard in luierzakje erin. Nergens last van
Nooit een emmer gehad, nooit gemist ook. We namen de luier gewoon gelijk mee naar beneden na het verschonen. Snap dat gedoe om een emmer nooit zo Rete duur, en echt overbodig als je het mij vraagt
Meningen zijn best wel verdeeld dus... Gaan het gewoon eerst proberen zonder. Anders snel genoeg gekocht
Wij hebben een diaperchamp, ben er erg tevreden over! Maar eerlijk is eerlijk, nu bij de derde gebruik ik ‘m vele malen minder dan bij de eerste destijds, omdat ik de baby nu bijna altijd beneden verschoon, dus dan gooi ik ze gewoon beneden weg. Dus zonder kan best, maar dan zou ik de poepluiers wel in een luierzakje doen (en soms wel 2 ook...)
Ik vind het overbodig. En bovendien verschrikkelijk milieuvervuilend, door nog eens extra plastic rond al milieuvervuilende luiers te gooien. Wij namen de luiers gewoon meteen mee naar de grote vuilbak in de garage. Enige nut dat ik mogelijk zie voor een luieremmer is als je op een appartement woont zonder buitenruimte.
Wij hebben een tijdje de luieremmer van Sangenic (Tommee tippee) gebruikt maar eigenlijk vind ik het rommel! Hebben nu een gewone grote vuilbak gekocht voor de pampers en dat is zoveel handiger!
Gewoon een simpele pedaalemmer. Vuilniszak erin, luier in een luierzakje en 2x per week legen in de kliko. Van een luieremmer heb ik nooit iets begrepen.
Wij hebben een simpele luieremmer op de slaapkamer staan. De stank valt mee doordat wij standaard een plastic zak erin hebben zitten waar de luiers in gaan. Wij kunnen onze luiers apart inleveren dus hoeven niet met het gewone huisvuil mee.
Gewoon een simpele emmer. Savonds gooi ik hem leeg in de kliko en poepluiers doe ik in een luierzakje. Nooit geen stank. Deze hebben wij: https://www.babyplus.nl/bebe-jou-luieremmer-nl?variation=229740&gclid=EAIaIQobChMI89XP9o_p1gIV7BXTCh027ALpEAQYASABEgLrCvD_BwE