Ik geef hier ook met alle liefde geld uit voor mn zoonje, maar die luieremmer ook niet. Ik heb gewoon die emmer( die volgens mij bij het bad hoort) met deksel. Daar heb ik een plastic zak in die je dicht kunt knopen als je de zak weggooit. Een luiertje doe ik in zo'n zakje die geen geur meer doorlaat als je m dichtknoopt en gooi m dan in de emmer. Deksel erop en je ruikt niks.
Hier (nog) geen luieremmer. plan is om de luiers gelijk buiten weg te gooien. Mocht ik er toch 1 missen, dan is hij zo gekocht!
Wij gebruiken gewoon zo'n simpele 'gewone' luieremmer. Ik gebruik de Kruidvat luierzakjes en ik vind het heel erg meevallen met de stank, gewoon vaak legen.
Hier hetzelfde als star87. De emmer die bij het badje hoort. Hier zit een vuilniszak innen de luiers doen erbij van die goedkope luiersakjes waardoor het Niet stinkt. Vorige keer ook goed bevallen
Diaperchamp! Heb je alleen een gewone vuilniszak nodig. Tweedehands gekocht op marktplaats voor een prikkie, want ik vond iets waar vieze luiers ingaan en een flink prijskaartje aan hangt niet nodig om nieuw te kopen (en was zo grondig schoon te maken, dus zo goed als nieuw.) Wij legen het eens in de week, als ie uitpuilt. Ons kind heeft veel diarree dus wij doen de poepluiers in een apart zakje en die gaat gelijk in de container buiten. Dat is een intense geur brrr
Ik dacht ook eerst; een gewone luierende maar pffff daar kwam ik heel snel op terug! Nu de luieremmer van Hema. Heeeeel blij mee. Zowel de emmer als de cassettes vallen qua prijs heel erg mee, en geen geurtjes in de kamer! Geurzakjes heb ik altijd bij me voor onderweg en als ik ergens anders dan thuis een luier moet weggooien. Hij is ook erg zuinig in gebruik, ik zou hem echt niet meer kunnen missen!
Wij hadden een simpele emmer die bij het badsetje hoorde. Als je elke luier in een luierzakje gooit en dan aan het einde van de dag de bak leegt (dan moet je niet in een diftar gebied wonen) valt het wel mee. Het voordeel van plastic is dat hij ook makkelijk te ontsmetten is. Inmiddels gooien wij ze in de vuilnisbak omdat we het verschonen vaker beneden doen.
Ik krijg er helemaal de kriebels van als ik hoor dat luiers steevast in een hoop plastic gewikkeld worden.... Je kan toch gewoon een vuilbak buiten zetten tegen geurtjes?
Ik ben over het algemeen best milieuvriendelijk bezig maar een baby is gewoon niet milieuvriendelijk, zeker als je wegwerpluiers gebruikt. Dan maakt zo'n dun zakje ook niet uit. Ik ging overdag als ik alleen was echt niet met baby en luier de trap af. Wilde 1 hand vrij hebben. Dus daarom boven een luieremmer, veel praktischer.
Ik gooide de luier gewoon uit het raam En tja, hier worden luiers gerecycleerd door de gemeente. Zonder plastic dus.
Nooit een luieremmer gehad en nooit gemist. Ik vind het echt super ranzig idee dat er een paar dagen of langer een bak met rottende en stinkende poep en plasluiers in de slaapkamer staat. En waarom? Toch een kleine moeite om hem meteen weg te gooien? Ik had van die geparfurmeerde luierzakjes van de action. Daar konden een aantal luiers in. S avonds en snachts hing er gewoon zo'n zakje aan de commode of aan de deurknop. luiers erin en de volgende ochtend buiten de kliko in. Overdag nam ik de luiers meteen mee naar beneden maar meestal verschoonde ik ze gewoon beneden en gooide ik hem meteen in de kliko.
bij oudste ooit begonnen met een geleende luierwegwerpsysteem met cassette. Maar ik vond het maar een onding, te dure cassetes en alsnog niet zo fris. Op een gegeven moment gewoon de plasluiers in de keuken in de vuilnisbak. En de poepluiers in een afvalzakje direct in de kliko. Zo'n klein luiertje kon ik prima in mijn hand houden van de arm waarop de baby lag. Of in de hand waar ik ook de trapleuning mee vasthield dus daar ondervond ik geen hinder van.
Hier wel bewust geld uitgegeven aan een luieremmer. In onze gemeente wordt afval sinds kort gescheiden en luiers mogen niet meer in de eigen kliko's. Wij moeten een stukje lopen voor een restcontainer waar we het restafval (en dus de vieze luiers) kwijt kunnen, dus dat doen we niet graag meerdere keren op een dag. Al hopen we nog een wasbare luier tegen te komen die goed werkt bij onze meid, maar tot die tijd ben ik blij met onze luieremmer!
Bij de oudsten hadden we een gewone pedaalemmer, werkte prima. Ding werd elke 2-3 dagen geleegd omdat ie dan al vol was en meurde alleen enorm bij open doen. Nu een emmer van TotsBots, met twee wasnetten. Wel alvast een doosje met geurzakjes van de action voor de inlegvliezen met poep, al hebben we die pas over een aantal maanden nodig.
Had er 1 bij de oudste. Maar zo'n spijt van. Gebruikte hem amper. Heb luierzakjes gekocht. Euri voor 100zakjes dacht ik. Ruiken heerlijk. Nu gaan ze meteen in de prullenbak en die wordt elke avond geleegd. Geen stank en net zo makelijk.
Ik zie me al staan snachts, gordijn open, raam open, hor eruit, luier naar buiten, hor er in, raam dicht, gordijn dicht. En dan een hele voortuin vol luiers haha Ik heb 2 luieremmers gehad en ik ben er blij mee. Ik ga niet altijd gelijk naar beneden na het verschonen, sowieso savonds en snachts niet en dan heb ik liever de luiers onzichtbaar en geurloos in een emmer dan ergens zwevend op de overloop. Alleen bij openen als we de zak eruit halen ruik je het, maar even het raam open en het is weg.
Maar ben ik nu gek om te zeggen dat plasluiers helemaal niet ruiken? En zodra je die eerste weken door bent, hoe vaak heeft je kindje dan nog stoelgang per dag? Hier alleszins nooit 's nachts. Dus die luiers, die kan je toch perfect even buiten in de vuilbak gooien na het verschonen? Of even aan de kant leggen in de garage, of in een ruimte waar je niet constant bent. Nu ja, prima hoor als je alles per se in plastic wil verpakken. Maar volgens mij, na twee kinderen, heb ik hier nooit zoveel problemen mee gehad als sommigen hier aangeven.
Nooit een gehad of gemist. Luiers gelijk in de kliko. Bij ons moeten de luiers in de groene container. Toen zoon nog een baby was en we hem in de nacht moesten verschonen, bewaarden we de luiers gewoon op de overloop. In de ochtend de kliko in. Niets geen geurtjes ofzo hoor. In mijn ogen zijn die luieremmers geldklopperij en super overrated
Wij gebruiken wasbare luiers, ik heb een emmer van de hema met waszak erin. En een emmer van mio met waszak erin. Ik ben er enorm blij mee. Maar heb geen idee of ik het zou gebruiken als ik wegwerp zou gebruiken. Denk t niet.