Mutsy 3wieler

Discussion in 'De babyuitzet' started by jumde, Mar 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jumde

jumde Actief lid

Oct 5, 2006
    466
    0
    0
    Op navolg van mijn vraag over de x-adventure ook een vraagje over de 3-wieler van Mutsy. Wi eheeft er ervaring met deze wagen?
    Hoor vaa dat het voorwiel kan blokkeren, maar misschien is dat probleem inmiddels verholpen bij de nieuwste modellen?
    Ik ben benieuwd...

2. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    dat blokkeren is idd verholpen bij het oude model,waren de wielen te groot en liepen ze aan tegen het frame zeg maar,bij het nieuwe model zijn de wilen aanzienlijk kleiner en doen ze als het goed is niet meer blokkeren!

3. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Bij de babydump zei de man dat het grotendeels verholpen was met het nieuwe wiel, maar nog niet voor 100% wij hebben het oude model en laten het nieuwe wiel er nog onder zetten, maar achteraf gezien heb ik dan liever die mutsy met 4 wielen waarvan de achterkant kan bewegen ben de naam even kwijt, maar die hebben vrienden van ons nooit een klacht gehad, superfijne wagen (urban is dat geloof ik?)

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

mist: das idd de urban rider. Ik heb die gehad voor mn oppaskindje. idd een hele fijne wagen alleen kon ik niet overweg met dat zwenkding achter. Had t altijd vast staan, dus das persoonlijk.

Ik heb zelf gekozen voor de mutsy 4 rider (met de kleine wieltjes voor) dit voor de stevigheid en de grotere voetenplank.

Ik heb een hekel aan wagens waar t voetenplankje mini is. kijk als je nog een kleintje hebt dan is dat geen probleem maar als je kind dadelijk groter is enmoet zn voeten kwijt op een plankje van 15 cm is dat erg onhandig. Ze bungelen er dan steeds naast en dus heb je kans dat ze tegen de wielen hangen enz.

Ik vind de 3rider van mutsy er ook erg leuk uitzien, heb er zelf ook over getwijfelt maar toch maar niet hihi

5. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Van mutsy zijn toch geen met een kleine voetenplank of ben ik in de war?
    Tja we hebben de 3rider al en het is verder een heerlijk wagen als hij niet blokkeert, ben heel benieuwd wat er straks gaat gebeuren als het nieuwe wiel erop zit, dat zou een hoop moeten schelen heb ik begrepen..

Als je nou wilt lachen, moet je de oude 3rider kopen en dan een opa of oma erachter laten lopen, hihi op den duur lopen ze hier maar de kant uit die de wagen uit wil omdat ze hem niet meer recht krijgen :) Dat is verder echt de enige kwaal hoor, verder is het een superwagen (oh ja een beetje klein boodschappenmandje, maar das bijna met alle wagens tegenwoordig)

6. missgroovy

7. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben de mutsy 4 rider
    perfect lekker soepel en een hele kleine draaicirkel...echt handig in krappe winkels...dit vinden wij tenminste de mutsy met de draai achter die vonden we stug en stroef

gewoon ff de babywinkel rond rijden welke het lekkerste rijd, hebben wij gedaan

8. pol

pol Actief lid

Sep 25, 2006
    270
    0
    0
    Die mutsy met vier wielen lijkt mij veel prettiger.
    Die met driewielen, daarvan zitten die 2 kleine wieltjes te dicht op elkaar wat niet lekker rijd met hobbelige weggetjes.

9. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Oh das de 3rider die voetenplan is best groot eigenlijk, heb een kleine man met grote voeten maar die passen nog gemakkelijk daarop ;)

Zoals ik al zei wij hebben die met 3 wielen en die rijd helemaal super ook op hobbelige weggetjes, dus dat probleem hebben wij nog nooit gehad ;)

10. jumde

jumde Actief lid

Oct 5, 2006
    466
    0
    0
    Ben net even in de winkel geweest. Van de tien die ze verkopen krijgen ze er 6 terug vanwege mankementen, zucht... Enige waar ze weinig klachten van kregen was de bugaboo, maar die bak vind ik zo lelijk en hij is veel te laag voor mijn man (heeft rugklachten). Dus ik ga het vorlopig nog niet weten.

11. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    @ jumde,kregen ze er veel terug van de 3 wieler of mutsy's in het algemeen?

12. polman

polman Actief lid

Jan 14, 2007
    138
    0
    0
    Ervaring met een specefieke wagen heb ik niet, maar ik zou adviseren om in de winkel met allemaal te rijden.
    Nu heb je daar een vlakke ondergrond, en daar wijkt het gedrag van de wagen vaak af...

Bij de winkel waar we gister waren kregen we een behoorlijk goed advies, en dan wordt het tog geen mutsy voor ons.

De as van het wiel zit daar erg dicht op de draai-as. Gevolg is dat als je het wiel om moet draaien er meer kracht voor nodig is. (natuurkundig iets)
    Hierdoor is het wel eens wat zwaarder sturen.

Daarnaast had de mutsy als nadeel dat hij 2 wieletjes voor heeft, dicht naast elkaar. Ga over klinkers en er zal continu een steentje voor 1 van de 2 liggen die hem uit de koers drukt. Gevolgd door meteen een nieuwe koers van het andere wiel op de volgende steen. Resultaat is een wiel wat gaat "zoeken" naar de juiste weg, maar het niet kan vinden. En dat lijkt me heel vervelend...

Maar het is een kwestie van smaak, wensen, eisen en gevoel, dus vraag advies aan de verkoper, tel alle plussen en minnen op en je komt op een goede keuze uit.
    De ideale wagen, die bestaat niet en zal er ook nooit komen ;)

13. missgroovy

Bij onze prenatal hebben ze wel een of ander parcour gemaakt hihi
    daar hebben ze een stuk stenen, hobbels, houten brug,,,wel erg handig voor de test.

Ik hou zelf wel van wagen die iets zwaarder zijn en iets zwaarder sturen vandaar ook de mutsy 4rider hier. Als ik af en toe die quiny speedi van mn nicht zie met harde wind dan hou ik mn hard vast. Dat ding is zo licht enmakkelijk dat ik m af en toe onstabiel vind lijken.

Maar ja zo heeft ieder gelukkig zn eigen smaak

14. polman

polman Actief lid

Jan 14, 2007
    138
    0
    0
    Welke prenatal is dat? 8)
    Zo'n test lijkt me wel erg handig :p

15. missgroovy

hihi die in heerlen op de woonboulevard

16. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik heb al 3 jaar de mutsy urban rider (4 wielen) het achter gedeelte zwenkt.
    Ik ben hier zeer tevreden over. Compact, was bij mijn vorige auto erg belangerijk. makkelijk inklapbaar. Rijdt erg soepel ongeacht welke ondergrond je rijdt. Wij gaan vaak wel eens naar het bos of strand.
    Ik heb een sleutelbeen die uit de kom staat, wat af en toe erg kan op spelen, de wagen is met gemak met 1 hand te sturen.
    Vond ik bij bv een Quinny juist weer niet.
    Tja het achteruit rijden met deze wagen vergelijk ik met het rijden met aanhangwagen, je moet leren sturen. :) En anders zet je hem even vast, zo gedaan.
    Wij hebben wel wat mankementen gehad, maar daar in tegen heeft mutsy een goede service.

En het leuke is er kan meer op behalve de reiswieg of wandelwagen inzet. Wij hebben ook nog een zitje en voor de wandelwagenzitje een frame zodat het een vergrootte wipper is. Heb ik al vaak gebruikt.
    Eetplankje, handig voor als je een dagje weggaat.
    Goed in verschillende hoogtes te verstellen, ik ben niet zo groot maar mijn vriend wel en hij kan er ook goed achter lopen.

Zie anders even de site van mutsy.

(Ik krijg extra korting om dit allemaal te zeggen hoor :) :) )

Succes met je keuze en laat je niet gek maken.

Share This Page