Luierleed! Wie heeft een oplossing? Zoon is 8,5 maand, 7,5 kg en 77 cm. Postuur lang en slank. Enkele maanden geleden lekte hij vaak door luier maat 3 (pampers en C1000) heen. We zijn toen overgegaan op maat 4. Dat is een tijdje goed gegaan, maar nu halen we hem zo'n 2 a 3 x per week 's ochtends doorgelekt uit zijn bedje. Hij poept en plast als het ware ernaast. We doen de luier goed om (kartelrandjes naar buiten), wisselen voordat hij gaat slapen (20:00),maar elke morgen om 06:00 is het weer raak en staan we weer onder de douche. Gezellig, zo als gezin, maar wel vermoeiend! Hij krijgt weer een tandje, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Ander merk? Andere maat? Wie heeft de Gouden Tip voor ons?
Hier net zo.. slaapt hij op zijn buik? Dat is namelijk hier de oorzaak van het doorlekken. Wij proberen nu de luiers van de kruidvat en dan een maatje groter..
Zelfde probleem hier, zoon slaapt idd op z'n buik. Hij blijft gewoon niet op z'n rug liggen. Grotere romper en inmiddels al maatje 5 voor de nacht en daar blijft ie tot nu droog in. Kruidvat merk trouwens
Wij hadden hier hetzelfde probleem en ik heb toen nog een grotere maat genomen.Hij draagt nu s nachts maat 5 en nu gaat het goed.
Ah, thanks! Een grotere maat dus. Jemig, ik vond 4 al zo groot, op het KDV krijgt hij nog altijd maatje 3 aan, wat hem overigens prima past. Hij slaapt op zijn rug, altijd al gedaan, dus dat kan het niet zijn. En soms draagt hij niet eens een romper maar alleen een pyama en een slaapzakje... Maargoed, ik ga eens een pak maat 5 kopen!
Probeer de Active Fit van Pampers eens. Hier echt nog nooit last van lekkage gehad. En de mijne poept en plast wat af hoor. Ze is 12 uur droog in d'r luier
Tips die hier nu werken: -2 luiers om, buitenste achterstevoren aandoen. (Een van pampers en buitenste van goedkoop merk). - ruimzittend rompertje en alleen een (Vd de drie) drukknoopjes vastmaken zodat er geen druk staat op de volle luier. Hier hielpen de verschillende merken/soorten niet dus ik ben blij met deze (Voorlopige) oplossing
Ah ik zie dat er nog extra tips bijgekomen zijn! Fijn, want een grotere luier deed het 'm niet Ik ga dus nu de romper openlaten, twee luiers aantrekken en dan het liefst een van active fit. Zo heb ik alles wel gecovered denk ik?
Ik weet niet hoe vast jouw kleintje slaapt, maar ik heb ook weleens halverwege de nacht mijn dochter in haar bed een schone luier gegeven. Eigenlijk sliep ze hier altijd direct op door. Wij hebben wel een buikslaper en je ziet dat vooral de voorkant van haar luier dan vol zit. Heb ooit gehoord dat de luier andersom aandoen dan helpt, maar vraag me af of dat zo prettig zit!