Hallo iedereen Zijn er nog meer mama's met dreumessen die nog nachtvoeding willen? Gewoon uit interesse vraag kijken of ik niet de enige ben Ik wil niet een discussie topic van ja dat kan niet meer etc hihi Ik heb zelf zoiets als ze het nodig hebben krijgen ze het vind het zelf niet zon probleem
ja hier! Met 23 mnd gestopt (vanuit mij, hij wilde de hele nacht aan de borst en ik viel dan in slaap met kind op arm en werd wakker met spierpijn). Ach, misschien hebben ze de voeding niet nodig, maar het contactmoment wel. Ook goed toch?
Die van ons is vaak tussen 4 en 5 uur al wakker sochtends. Meestal rek ik het dan gewoon tot half 7. Maar soms geef ik hem wel een flesje (als hij erg vroeg is) in de hoop dat hij dan nog gaat slapen, maar helaas doet hij dat nooit.
Ik geef ook de fles ze krijgt overdag genoeg binnen maar wil graag snachts nog wat. Ik vind het niet zo erg want na de fles valt ze meteen weer in slaap of ze drinkt hem slapend op hihi
Ja hoor.. Heel lang gehad, eerst bv en daarna kv. Begin dit jaar zijn we cold turkey gestopt omdat de tandarts er niet zo blij mee was. Ze dronk meerdere keren per nacht en uiteraard poetsten we niet iedere x de tanden erna.. Dus sinds een paar weken van een op ander edag gestopt. Wel drinkt ze nu snachts water als ze dorst heeft.
ja hier ook nog. soms 3 keer per nacht en nog een andere kleine draak die af en toe wakker wordt omdat ze dr dekens kwijt is ofzo. dus altijd gebroken nachten
nauwelijks. alleen als ze heel weinig heeft gegeten of als ze niet meer wil slapen midden in de nacht (klein flesje van 90 krijgt ze dan). maar ik moet zeggen dat ze hier voor het slapen gaan nog een fles van 210 weg slurpt (ook dat kan niet maar ze vind het zo lekker en ik ook )
Ik vroeg het me eigenlijk af omdat je vaak leest dat sommige al willen dat hun baby doorslaapt en geen nachtvoeding meer wil geven vandaar. Mijn dochter slaapt ongeveer van half 8 Savonds tot half 9/9u met een paar nacht voedingen dus hihi
hier geeft ze zelf aan wat ze wil, aangezien ze heel goed weet en kan benoemen wat ze drinken wil. De laatste tijd wil ze graag 'pap' ipv 'limo' (water met druppel limo), ze heeft ook een hele tijd een limo periode gehad. Ik dacht eigenlijk dat ze papfles een beetje zat werd, ze dronk ook nog maar 100 ml voordat ze ging slapen, nu drinkt ze weer een fles van 200. Zolang ze het zelf wil drinken krijgt ze het van mij. Ze werd hier eerst om het uur wakker en houd het nu bij 1 keer, dus daar kan ik me wel in schikken
standaard krijgt ze twee pap flessen op een dag van 180 cc. En water Diksap avondeten tussendoortjes fruit en brood
Mijn dochter sliep vanaf 10maand door tot ongeveer 1,5jaar. Daarna weer nachtvoedingen. Nu geen nachtvoedingen meer, maar af en roe wakker door een speen/knuffel die kwijt is, of een droom, of gewoon een knuffel van mama willen binnenkort weer gebroken nachten door een nieuwe baby dus zal voorlopig nog wel ff zo blijven... Er zijn ergere dingen
Hier ook, niet elke nacht en nu al een poosje niet meer maar het was heel lang regelmatignog raak hoor.
En hoe laat dan? Je zou kunnen proberen om er nog een extra flesje overdag bij te doen, ze mag in principe meer drinken namelijk. Misschien dat ze 's avonds / 's nachts dan minder vaak komt....
Hier ook vaak nachtvoeding van zo'n 90 cc, geef verdund kv 180 cc met vijf ipv zes scheppen soms gaat de hele fles op meestal zo'n 90 cc. Heb een jaar bv gegeven toen is eigenlijk de nachtfled gekomen omdat mijn zoon blijkbaar de hoeveelheid van KV moeilijker vind te regelen, bv pakte hij waar hij behoefte aan heeft. S'ochtends drink hij 100 cc afhankelijk van de nacht voor middagslaapje en bedtijd (19:00 is bedtijd) geef ik een papfles. Hier pas ik het een beetje aan op de dag, crèche is papfles voor het slapen want is standaard honger ook met tandjes en andere redenen van slecht eten zoals ziekjes ofzo. Manlief vind het te veel en wil van de fles af. Ik vind het prima het is geen voeding meer maar dreumesmelk met veel goede voedingstoffen vitamine D en ijzer.
dat wist ik niet. dit is mijn schema. Als ze dus snachts komt krijgt ze na 4 uur snachts de papfles. 10 uur fruit kwart over 11 2 broodjes vier uur papfles half 7 eet ze met ons mee met de pot (ze krijgt elk uur wat drinken aangeboden water oid en bij het eten een beetje normale melk en ook wel wat tussendoortjes liga enzo)
Mijn zoon had tot na een jaar nachtvoedingen. Hij kon ook geen grote hoeveelheden drinken en is nogal beweeglijk. Hij dronk soms flesjes van 60-70ml. Ik heb ook een poosje geprobeerd om water te geven,maar niets hielp behalve wat melk. Ik heb het gewoon maar geaccepteerd. Hij is er vanzelf mee gestopt. Is nu 21 maanden, slaapt bijna nooit door,soms wat water s nachts is nu voldoende