Hoe kleine jongedame dingetjes afleren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kat1981, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hoi dames,

De kleine meid hier, doet het hartstikke goed, ze groeit als kool, kan bij tijd en wijlen als een bootwerker eten (soms ook niet), en is gewoon een onwijs heerlijk kleintje. Bijna anderhalf jaar. Toch heb ik een aantal dingetjes die ik graag wil minderen bij haar, maar het lukt nog niet goed.

-Ze slaapt nog steeds met een slaapzakje aan onder een dekentje. Uiteraard heeft ze die niet meer ingestopt aan de achterkant. Ze slaapt namelijk op de buik, hups, zo met dat kontje omhoog. :D Met het oog op de warmte die er in de zomer ongetwijfeld komen gaat. (laat ons hopen) vind ik het voor haar niet zo prettig. Ik wil graag dat slaapzakje eraf hebben. Eerdere pogingen om het slaapzakje af te laten resulteerde in kermis op de kamer. Madame wurmt zich dan onder de dekens uit, en gaat staan feesten in haar ledikantje. Is dit een kwestie van volhouden, of hebben jullie kindjes ook nog slaapzakjes om? Hoe wenden jullie dat af? Op den duur gaat ze toch over op een peuter, of normaal bedje. Ik wil graag dat ze dan gewoon gaat slapen.

-Ze drinkt voor het slapen gaan nog een flesje van 180 cc melk vanaf 1 jaar. Dit wil ik er HEEL graag af hebben, maar ook hier geld dat dit weer in een dikke kermis resulteert. Als ik zoetjes af aan afbouw, wordt ze 's nachts wakker en heel eerlijk gezegd ben ik allang blij dat ze nu eindelijk nachtjes doorslaapt. De fles gaat wel iedere keer voor het grootste gedeelte op. Volgens het CB is dat helemaal niet erg op deze leeftijd en zegt dat als ze het flesje bijna helemaal leegdrinkt, ze er nog behoefte aan heeft. Ze zit verder prima op gewicht, dus 'mag' ze het hebben.

Ikzelf heb daar mijn twijfels over. Na een dagje vindt ze het heerlijk om lekker rustig de dag af te sluiten, en van klein baby'tje af aan gebeurt dat namelijk lekker op moeders schoot, met een heerlijk warm flesje, hangend tegen mij aan. Ik merk dat ze dan de prikkels van die dag even van zich af laat glijden. Nu heb ik dat ritueeltje ook al geprobeerd daar haar bijvoorbeeld een verhaaltje voor te lezen, maar dikke traantjes hoor, ze wilde namelijk erg graag een flesje.
    Hoe kan ik dat het beste afleren? Of kan ik beter het Cb ter harte nemen, en gaat ze vanzelf aangeven wanneer ze dit enige flesje per dag niet meer wil? Ze is namelijk wel echt een meisje wat duidelijk laat weten of ze wel of geen honger meer heeft hoor, Dan kan ik op mijn kop staan, maar ik krijg er echt niks meer in.

-Nog een dingetje, die ik eigenlijk wel echt erg vind...
    Mijn meisje doet zichzelf soms pijn. Bij verveling, overprikkeling of een correctie wanneer ze iets doet wat niet mag, zoekt ze een tafel, deur of muur op, en gaat daar met haar hoofdje tegen aan bonken.

Laatst schrok ik me dood! We waren een 'tekening' aan het maken en ze had er geen zin meer in. Gooit madame de krijtjes kapot op de grond. Rustig pak ik haar bij haar handje, en zeg tegen haar dat we ze samen op gaan rapen, zoals altijd wanneer ze iets op de grond keilt. Loopt madame naar de hoek van de salontafel, en bokte ze KEIHARD met haar voorhoofd op die punt. Hoewel ik haar heel rustig benaderde, raakte ze echt over haar toeren. Haar mondje opende zich in een geluidsloze huil om vervolgens na een paar tellen bizar hard te gaan huilen. Wat vond ik het erg om mijn meisje zo te zien! Dacht echt dat mijn hart brak. En al die tijd mocht ik haar niet aanraken. Geen knuffel, geen troostende woordjes zeggen, geen kusje, NIKS. En ze raakte alsmaar verder over haar toeren en wilde met flink blauwe plek en al naar de muur lopen om nog eens te bonken.
    Toen heb ik haar zachtjes opgepakt (wilde ze echt niet) en haar eventjes in de box gezet met wat dingetjes om af te leiden. Ik dacht dat ze eventjes 'af moest koelen'/tot zichzelf moest komen en wilde haar die ruimte even geven. Na eventjes wat na snikken, kwam ze in de box weer tot rust.

MEN, wat vond ik dat erg. Zat het arme kleintje nou zo met zichzelf in de knoop, of was dit nou een van die beruchte driftbuien? Zo ja, staat me nog heel wat te wachten dan. Dat ze huilt, of boos gaat doen, snap ik nog, maar doelbewust zichzelf pijn gaan doen om op die manier met frustratie om te gaan? Hoe kan ik haar op zo'n jonge leeftijd leren om zichzelf anders te uiten? Ik moet er wel bij vertellen dat dit een enkel incident was hoor, ze bonkt wel vaker, maar nog nooit had ze dit zo tot een blauwe plek aan toe gedaan.

Nou ja, die drie dingetjes zijn de puntjes waar ik tegenaan loop. Iemand die hier wat goede adviezen over kan geven?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Mijn jongste dochter is ruim 2 en slaapt nog lekker met een slaapzakje aan in het ledikantje onder een dekentje. In de zomer vind ik dat ook geen probleem, dan laat ik het dekentje weg. Slaapzakje uit doe ik pas als ze over gaat naar het grote bed. Zo heb ik het bij de oudste ook gedaan en dat ging prima.

Ze hebben hier ook heel lang 's avonds een fles melk gehad. Ging er ook vanzelf vanaf toen ze het daar zelf tijd voor vonden, hebben we als ouders geen enkele moeite voor hoeven doen (w hebben op een gegeven moment wel af en toe ietsje minder aangeboden, maar ze vroeg dan gewoon om meer als ze nog meer wilde ;)). :) Waarom wil jij hem er zo graag af hebben? Je schrijft zelf al dat ze behoefte heeft aan dat moment samen en ook aan de melk?

Mbt het zichzelf pijn doen: daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik zou haar dan weghalen uit de situatie, afleiden en/of bv. op schoot nemen tot ze weer rustig is. En haar gevoel benoemen of in het geval van overprikkeling zorgen dat ze minder prikkels krijgt. Mijn ervaring is dat met rust laten, in een veilige omgeving natuurlijk, soms het beste werkt. Even geen gesprekken, goedbedoelde dingen en dingen van een kind vragen, maar gewoon even rust.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat over hoofd bonken kan ik niets zeggen erken ik niet hier ook al is ze erg pittig. Ze gaat hier gewoon op grond met gezicht krijsen dan :))
    Maar dat mag van mij bij aantaal zaken.

Slaapzak: je kan ook bamboo kopen slaapzak dat is juist goed in warme en hete dagen. Maar ik snap je wel hier met 10 mnd gingen we op piyama wat overigens niets uitmaakt slaapzak wel of niet aan ze feestte en stond en zelfs liep ook erin.
    Ik deed gewoon piyama aan en klaar. We gaan ook straks naar peuterbed bij 15 mnd

Flesje: je kan 150cc geven bijvoorbeeld dat doe ik hier ook al drink ze liter op. Ik geef het niet op schot. Als ze ziet mij flesje aanmaken gaat ze gelijk op bank zelf zitten wachten. Als ik klaar ben geef ik haar op bank dan zit ze gewoon zelf en ik lees voor tijdens flesje naast zo heeft ze meer consentratie voor boek.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wat betreft het slapen; ik zou juist het slaapzakje er nog even in houden en het dekentje weglaten ivm de warmte.
    Dochter van bijna 2 slaapt hier altijd in slaapzak, heb ze in verschillende diktes, vind het ideaal.... Is het echt hoogzomer en 30 graden boven, dan slaapt ze in haar romper. Misschien komende winter een dekbedje, maar zeker niet eerder en misschien ook nog wel gewoon een slaapzak.
    Dan de melk, volgens mij hebben zed at echt niet meer nodig met anderhalf jaar, maar mijn dochtertje heeft ook tot ongeveer 14 mnd savonds een flesje gehad, ik weet het niet precies meer, maar volgens mij 120 cc. Op een gegeven moment hoefde ze die steeds vaker niet meer en toen hebben we hem weggelaten en dat was geen enkel probleem. Ik zou denk ik toch wel proberen het heel langzaam af te bouwen.
    En dan de driftbuien, kindjes weten soms niet goed wat ze met hun eigen emoties aan moeten, ik zie mijn dochter soms ook worstelen, dan wordt ze heel boos en dan zie je haar gewoon kijken waar ze mee kan gooien ofzo, meestal realiseert ze zich net op tijdd at dat niet mag en dan laat ze zichzelf op de grond vallen. Dat gaat natuurlijk ook niet altijd helemaal goed... Soms is ze boos omdat ik iets verbied dan rent ze echt 10 meter weg (naar de keuken ofzo) en dan mag ik haar ook niet direct troosten, meestal na een minuutje ofzo wel en dan kan ik haar ook wel gemakkelijk afleiden met wat anders.
    Ze heeft ook wel een fasegehad dat ze ging uitproberen hoe het was om haar hoofd te stoten.... Maar gelukkig wel met enig beleid en ze had ook snel door dat dat niet erg leuk was..
    Ik herken het gedrag op zich dus wel, alleen echt het zichElf pijn doen niet. Wel vaak per ongeluk...maar niet expres.

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Bedankt voor de supersnelle, maar bovenal uitgebreide reacties. Ik lees dat de meeste van jullie ook op wat latere leeftijd ervoor kozen om het slaapzakje aan te houden, en het dekentje af te laten. Gingen jullie kleintjes dan niet staan in bed? Dat gebeurt hier namelijk altijd. Of ze gaat gewoon in een hoekje van het ledikantje zitten, en vertikt het om te gaan slapen. Om een of andere reden doet ze dat niet als ik het dekentje erbij gebruik om haar onder te stoppen. Wat op zich vrij gek is, want ze kan gemakkelijk onder het dekbedje uit wurmen.;) Geen idee waarom ze dan niet slaapt zonder dekentje.

Niekekris: Wat knap van jouw kindje dat het zo goed ging.:) Ik bedoel, zomaar in een ander bedje en dan ook nog eens meteen zonder slaapzakje. Ik hoop dat ik er met die van mij ook zo gemakkelijk vanaf kom.
    Wat het flesje betreft: Tsja...heel eerlijk? Als het aan mij lag, zat ze tot aan d'r 18e zo heerlijk knus op schoot.:D Ik vind dit genietmomentje 's avonds zo heerlijk. Maar ik hoor het zo weinig dat ze op de leeftijd die ze heeft nog een flesje krijgen. Mijn partner, bijvoorbeeld, heeft een dochter uit een vorig huwelijk, en hij kan zich ook niet voorstellen dat zijn oudste nog zo lang een flesje kreeg. Ik begin onderhand het idee te krijgen dat ik echt iets héél raars doe door haar nog een flesje te geven. Ik ben er wel he-le-maal vergeten bij te melden dat ze ook nog eens 6 schepjes rijstebloem er doorheen gaat. dus 180 cc, 6 schepjes voeding en 6 schepjes rijstebloem. (Wat stom, dat ik dat vergeten ben erbij te vermelden)

Piccola: Om een of andere reden heeft Harley moeite om zelf uit het flesje of een tuitbeker te drinken. Ik denk wel dat ik nog eens een keer ga proberen of 150 met 5 schepjes rijstebloem genoeg is voor haar.
    Knap trouwens dat jouw kindje kon lopen met zo'n slaapzak, die van mij presteert dat ook.:D Hoe krijgen ze dat voor elkaar he, ik zou hals, nek en nieren breken.

Ikkie97: Prachtig om te zien dat die kleintjes zo perfect hun eigen grens qua voldoende gegeten te hebben weten te geven he. Ik zou willen dat ik dat wat beter kon. Wat de driftbuien betreft: Ik lees dat jouw kleintje ook eventjes tijd nodig had voordat ze zichzelf liet troosten. Dan is Harley dus niet de enige. Gelukkig maar dat jouw kindje zich niet expres pijn deed, maar per ongeluk. Fijn dat ze zichzelf ook zo snel realiseerde dat het eigenlijk gewoon niet leuk is.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

#6 sydneys, 20 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2014
    Ik ga de slaapzak na de zomer laten verdwijnen omdat hij nog in de zomerslaapzak van vorig jaar past. Als het na de zomer weer kouder word blijven ze beter onder de dekens liggen als nu. Ik denk/hoop dat hij dan ook iets minder beweeglijk is :p

Het flesje is hier vanzelf gegaan, ik moest het meer afbouwen dan hem. Ik gaf hem nog een flesje via de tuitbeker. Dus geen flesje meer, wel tuitbeker en bij mij zoals altijd. En daarna gaf ik het hem eens toen hij naar bumba aan het kijken was en dronk het zo op. Nu zet ik de tuitbeker gewoon neer bij hem en hij drinkt het zo op. Dus hij krijgt wel nog melk maar geen idee hoeveel. Ik doe er maar wat in ;)
    Je kan haar iets meer eten geven een uur voordat je melk geeft? Ik geef hem rond 18.30 nog een boterham

Over het hoofdbonken kan ik niks zeggen dat is hier gelukkig (nog) niet maar het lijkt me wel eng om te zien. Hopelijk krijg je er goede tips over
    Maar hem troosten kan ik niet of moeilijk. Dat kan zijn knuffel het beste of afleiding.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ach dat flesje hoeft er toch niet af? Mijn dochter is 20 maand en drinkt ' savonds nog steeds haar flesje warme melk bij me in de zetel. Ik ben niet gehaast om dat te schrappen, en zij duidelijk ook niet.

Ze slaapt ook nog steeds in een slaapzak. Op warme dagen zonder. Met of zonder: rechtstaan en haar ding doen doet ze toch altijd.

Dat hoofd bonken herken ik niet. Maar vermoedelijk is het gewoon een manier om frustratie te uiten? Sommigen doen dat door te schreeuwen, anderen door te bijten... Zo weinig mogelijk aandacht aan schenken, zou ik denken? Al lijkt dat me niet eenvoudig...

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter wordt volgende maand 2 en drinkt ook nog een flesje melk voor het slapen gaan, zo'n 200cc. Ze krijgt sinds ze 11 maand is wel gewone koemelk. Is er een reden waarom je nog poedermelk geeft? En de rijstebloem? Dat voegt echt niks toe, het is voor baby's van ca 4 maand om te wennen aan vaste voeding.

Mijn dochter slaapt ook in een slaapzakje en dat blijft ze ook nog wel zolang ze in het ledikant ligt. Ik heb nog nooit een deken gebruikt in het ledikant, ook niet in de winter. Ze gaat wel eens staan, maar valt uiteindelijk vanzelf een keer in slaap.

9. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hier ook nog steeds een slaapzakje, maar altijd zonder deken. Ons mannetje wurmt zo in zijn slaap dat hij meestal op het dekentje lag ipv eronder. Heb dus dikke en dunne slaapzakken. Nu met de hitte een enkele katoenen slaapzak met alleen pyjama bovenstukje, gaat super goed.

Qua melk zou ik langzaam overgaan op gewone melk duurde bij ons even voor hij dat luste, maar de aanhouder wint. Nu krijgt hij nogsteeds een flesje, apfhankelijk van hoe goed hij gegeten heeft. Goed eten = ongeveer 100ml. Slecht/niet eten = 200ml. Is ook een momentje van rust voor het slapengaan en nog wat extra zuivel, zou ik me niet teveel zorgen om maken.

Dan hoofdbonken doet ons mannetje soms ook. In eerste instantie om aandacht, zit hij opzij naar mij te kijken. Ik reageer er dan niet op. Tot hij precies tegen een rant komt of het te hard doet, dan is het brullen. Troosten helpt hier meestal wel, speen ook erg goed. Krijgt geen speen meer overdag behalve als hij super moe is of echt erg verdrietig/pijn.
    In de box helpt hier vaak goed, biet als straf maar even uit de situatie halen en aandacht verschuiven.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Slaapzak: hier nog steeds. Hier slaapt ze gewoon zonder deken. Bij de oudste ook gedaan en dat wordt vanzelf anders :)
    Deken/dekbed wordt pas handig als ze er een beetje onder blijven liggen en/of zelf in staat zijn die deken ook weer over zich heen te trekken. Dat laatste kan ze hier, maar eronder blijven liggen lukt niet echt... :D

Flesje: hier ook nog steeds. Nu is ze hier de afgelopen tijd veel ziek geweest en boog de groeicurve af, dus we laten 'm er mooi nog even in, want ze kan wel wat extra gebruiken. Komt ook vanzelf wel. Je kunt 'm evt wel verdunnen/minder schepjes voeding erin, maar als ze nog maar zo kort doorslaapt en ;s nachts wakker wordt bij geen fles, lijkt het me duidelijk dat ze 'm nog nodig heeft.

Hoofdbonken: lijkt me heel erg naar om te zien van je kind, maar ook daarvan komt er vanzelf een moment dat ze gaat voelen dat dat niet fijn is, in combi met de verstandelijke vermogens om andere opties te kiezen. Het klinkt nu niet alsof je haar goed kunt sturen, en dat hoort wel een beetje bij die peuterpubers wat mij betreft. Boos is boos en dan gaan ze even los. Houdt het in de gaten en als je merkt dat je meer met haar kunt praten erover, kun je ook kijken of je het wat bij kunt sturen. Tot die tijd lijkt me dat je het goed doet en ongelukjes zoals met de hoek van de tafel, die voorkom je helaas gewoon haast niet, vrees ik. Niet altijd iig. Het klinkt mij alsof je al heel goed inspringt op wat ze doet op die momenten.

11. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Wederom bedankt voor alle reacties. Lief van jullie dat jullie graag mee na willen denken.

Sydney's: Ik herkende je avatar. Ik vind de foto's van je manneke altijd zo lief. Mooi kindje.:)
    Wat stom, ik had daar helemaal niet aan gedacht, dat het best wel slim zou zijn om het slaapzakje in de winter te laten verdwijnen. Thanks voor je tip.
    Wat betreft de tip van een boterhammetje: Zal ze dan niet donderssnel in de gaten krijgen dat ze niet zo veel warm hoeft te eten onder het mom van dat ze 's avonds zichzelf kan laven aan een boterhammetje?

Shakes: Ah, bij jou ook een avonddrinkertje.;):D Maar even over het slapen: Hoe gaat dat dan bij jou? Gaat je kindje dan de hele tijd staan en begint ze na verloop van tijd te huilen, zoals bij ons als Harley zonder slaapzakje slaapt? (En nóg belangrijker, hoe overtuig jij jouw kindje ervan dat ze toch maar eens moet gaan slapen?)

Jessi79: Heel erg stom misschien, maar ik dacht dat voeding anders in elkaar zat dan koemelk. Ik wist helemaal niet dat na een jaar koemelk ipv voeding gebruikt kon worden voor 'voeding', zeg maar. Begrijp je wat ik wil zeggen? Uiteraard krijgt ze bij haar broodmaaltijden wel gewone koemelk of thee o.i d he. En de rijstebloem gebruik ik omdat ze aan de melk niet genoeg lijkt te hebben. Zodra ik ook maar 1 schepje minder doe, is het dikke kermis 's avonds. Andere papsoorten blieft madame niet en ze kijkt me dan ook aan alsof ik haar ter plaatse wil vergiftigen.;)

Saartje 1982 (Een jaartje jonger dan ik ;)) Ik lees dat jij de box hetzelfde gebruikt als ik. Een plekje om af en toe haar de rust te gunnen. Ik gebruik die ook nooit als strafplek. Fijn dat voor jouw zoontje zijn speentje goed helpt. Het enige wat Harley met haar speen doet overdag, is die bij mij in mijn mond stoppen, haha. Dus die bewaren we maar mooi voor bij haar slaapje in de middag, en 's avonds. Dan wil ze die ineens weer wel. Ik denk ook dat ze dat flesje als een rustmomentje ziet. Lekker nog eventjes bij mamma kroelenwoelen.;)

Rozemarijke: Oei, da's vervelend, om je kleintje wat vaker ziek te zien. Gaat het weer wat beter met haar? Ik denk inderdaad wel dat Harley haar flesje echt nog wel lust. Buiten het feit dat dit 's avonds ons ritueeltje is. Alhoewel ze dol is op pappa, drinkt ze dat flesje ook lang niet zo heerlijk rustig als bij mij. (Bovendien lijkt ze van mening dat mamma's flesjes gewoon lekkerder zijn, haha)
    Bedankt voor het feit dat je denkt dat ik op een goede manier omspring op wat ze doet op de momenten dat ze 'hoofdbonkt' Ik probeer inderdaad haar daarin beter te begeleiden.

Als ik dan zo eens alle reacties op een rijtje zet, kan ik de volgende dingen concluderen, als ik het goed heb:

-De meeste kindjes slapen zonder dekentje, maar nog wel steeds met een slaapzakje om. Harley is daarin dus geen uitzondering.
    -De meeste kindjes gaan, net als Harley, ook feesten in bed wanneer ze geen dekentje hebben.
    -Een tip was om het slaapzakje te verwijderen gedurende de winterperiode, zodat ze dan eerder geneigd zal zijn om lekker onder de warme dekens te blijven.
    -Algemeen genomen kan ik dus beter wachten met het slaapzakje af te leren, wanneer het dus wat kouder wordt EN als ze er een beetje onder blijven liggen en/of zelf in staat zijn die deken ook weer over zich heen te trekken.
    Eventjes wachten dus totdat ze iets ouder is?

Komen we bij de punten aan qua alom geliefd avondflesje:
    -Meer kindjes ouder dan een jaar lusten nog wel een flesje melk voor het slapen gaan.
    -Ik kan beter de opvolgmelk opmaken/laten staan en gewone koemelk introduceren.
    -De meeste kindjes gaan vanzelf aangeven wanneer ze het flesje niet meer lusten. Harley is dus nog niet te oud voor het flesje.
    -Omdat ze haar flesje nog wel bijna helemaal leegdrinkt, kan ik wel aannemen dat ze dat nog steeds nodig heeft.
    -En het rustmomentje dat we dus hebben tijdens het drinken, kan ik nog wel eventjes blijven doen. Zij vind het heerlijk, en ik geniet me ook te pletter. :D
    Algemeen genomen wordt me dus aangeraden om de voeding te vervangen met koemelk. Eerst eens eventjes kijken of ze die lust icm rijstebloem. Ik denk dat dan de overgang meteen te groot wordt als ik die rijstebloem ook nog eens helemaal weglaat, daar dametje nog geen schepje minder wil. Daarna, als ze er goed aan gewend is, kan ik nogmaals proberen met afbouwen.

Heb ik bij deze twee 'problemen' een goede conclusie getrokken, afgaande van jullie adviezen?

Wat het hoofdbonken betreft: Zijn er nog meer dames die dit bekend voorkomt? Ik lees namelijk dat het grootste gedeelte kindjes hier ook flink gefrustreerd kunnen zijn, maar ik heb nog geen enkele keer gelezen over een kindje wat zich echt opzettelijk pijn deed. Wel per ongeluk.
    Is dit misschien iets wat ik bij het CB kan bespreken?/moet bespreken?

Nogmaals, dames. Heel erg bedankt voor jullie duidelijke, en uitgebreide adviezen.

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dochter was 19 maanden geloof ik toen ze in een peuterbedje ging liggen. en 8 of 9 maandjes Toen De slaapzak uitging. Ze word in juli 3 en elke avond voor het slapen gaan drinkt ze nog lekker een flesje melk

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi druk druk

Maar wil.even inhaken op het stukje bewust zichzelf pijn doen.
    Mijn peuter doet dit ook helaas.
    Hey begon hier met 15 maand overal tegenaan muur grond deur buiten op het beton enz.
    Zo erg dat hij gewoon een groote zwarte bult kreeg die maanden aanhield.
    Dit was onze dagelijkse kost.
    Als.hij boos is en gecorrigeerd word bonken.
    Van alles geprobeerd negeren corrigeren boos worden straffen tegenhouden opvangen praten liefdevol knuffelen niets hielp.

De laatste tijd gaat het iets beter maar vooal het stuk "het moet zeer doen" herken ik helaas.
    Soms doet hij het nu op het zachte stuk van de bank in de kussens en dan gebeurt het je ziet hem denken zoeken en dan loopt hij huilend naar de zijkant van de bank waar hout zit en ramd daar en paar keer tegenaan en dan is hij door de bui heen het MOET zeer doen.
    Wij wijden het momenteel aan het feit dat hij weinig tot niet kan praten gelukkig kan hij wel steeds beter met klanken en wijzen laten.weten wat hij wil waardoor de frequentie af begint te nemen (eindelijk)
    Het is heel moeilijk het voelt hier met tijden als falen wat doen we toch verkeerd.
    Maar we doen niets fout het is een uiting van frustratie maar het is zo verdrietig om je kleintje zo te zien.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

O en hij slaapt in een peuterledikant met zn slaapzak en ja hij krijgt nog een flesje melk gewone van de de.koe voor het slapen het is zn rustmomennt en ritueel.
    We laten het gewoon tot hijj zelf aangeeft dat hij niet meer moet.

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier precies hetzelfde.. hij heeft nu ook weer een hele blauwe plek op zijn voorhoofd. Hij wilde midden in de nacht zijn bed uit maar dat mocht niet.. dan wordt hij zo boos en dan gaat hij op de rand van het ledikant staan bonken..
    Hij doet het ook op de plavuizen en tegen de muur.. ik vind het vreselijk maar als ik tegen hem praat op dat moment dan wordt hij nog bozer en doet hij het nog langer.. negeren werkt hier nog het beste..
    Mijn zoon kan ook nog maar een paar woordjes zeggen ik denk dat het daardoor komt..

16. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje deed ook expres hoofdbonken, ging er echt voor zitten!
    We gingen voor iets anders naar de osteopaat en die zei zonder dat we wat hadden gezegt over het hoofd bonken, of hij dat deed...
    Wij beaamde dit en bleek dat hij veel spanning in zijn hoofd had....
    Na 2 sessies doet hij het niet meer!

Misschien ene tip om daar eens naar te kijken...
    Het bonken was ter compensatie van de andere "spanning in zijn hoofd "

Deel Deze Pagina