Wat te verwachten bij 1e prikjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.920
    3.940
    113
    Wij moeten morgen voor de 2e keer naar het consultatiebureau, onze kleine meid is dan bijna 8 weken en krijgt ook haar eerste prikjes.

Wat kan ik hiervan verwachten? ik weet dat het bij elk kindje anders is, maar waar kunnen ze precices last van krijgen, hoe lang zal dat ongeveer duren en wat kan ik er tegen doen?

2. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik kan me nog herinneren dat mijn kleintje op het moment zelf eventjes huilde, toen ik hem troostte was het ook weer goed.

Eenmaal thuis aangekomen heeft hij erg veel geslapen en 'savonds was hij wat onrustig en voelde warmer aan dan normaal, ik meen dat hij wat verhoging had.

De dag erna was het ook weer goed. :) Niet elk kindje krijgt ze, maar ik denk dat je over het algemeen griep-achtige verschijnselen kunt verwachten. Een zetpilletje helpt in dat geval voldoende zodat ze toch lekker in slaap kunnen vallen.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Bij de eerste prikjes heeft mijn meisje hard gehuild, maar was vrij snel goed. Daarna heel veel geslapen. En koorts. Om 03:00 werd ze klaar wakker en was het weer prima. De 2e en 3e keer heeft ze echt nergens last van gehad en amper gehuild. Ik vond het zelf erger dan zij denk ik :)

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Prikjes zelf was even huilen maar viel wel mee. Na een paar uur toch wel wat last de eerste keer, heel hard huilen. Paracetamol deed wonderen, daarna nergens meer last van. Tweede keer heel veel geslapen, derde keer een beetje koorts een een beetje onrustig. De volgende dag was het altijd weer goed.
    Met 11 maanden nergens last van, zelfs nauwelijks huilen met het prikken zelf.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Verwacht dat ze gaat huilen. Bij het eerste prikje huilt ze al. Ik was gewend mijn dochter niet te laten huilen, maar in dit geval moest ik haar dus laten liggen en de wvk nog zo'n prik laten geven, waardoor ze nog harder ging huilen. Dat vond ik echt even niet leuk. Toen ik haar na de tweede prik troostte, was het overigens heel snel weer over.

Mijn dochter heeft na haar eerste prikjes vooral héél veel geslapen! de hele dag, met alleen korte pauzes voor haar voedingen. Had dus even lekker tijd om door te pakken in mijn huishouden! (Al is het daar vandaag misschien niet zulk geweldig weer voor!)

6. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Hier viel het heel erg mee.. Zag er zelf ook een beetje tegen op met wat me te wachten stond.. Maar mannie heeft alleen bij de prikjes zelf gehuilt. Verder heel veel geslapen. Zelfs op het "middag uurtje" dat hij normaal altijd erg moeilijk slaapt.. 's nacht even koorst gehad maar dit was 's ochtends weer weg en is niet meer terug gekomen..

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier gistermiddag de 1e prikjes gehad. Bij het eerste prikje huilen van boosheid, bij het 2e prikje hetzelfde. daarna viel ze in slaap. Gisteravond rond 5 uur begon ze te krijsen, dit heeft ze een tijd volgehouden totdat ze doorhad dat ze bij mama op schoot zat. Ze had wel verhoging, maar had daar niet echt last van gisteravond toen ze naar bedje ging dus ik heb geen zetpil gegeven(ben niet zo van de medicijnen). Vanmorgen was het weer de vrolijke meid zoals altijd.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Die van mij reageerden pas echt op de 2e prik. De eerste boeide ze niet zo, de tweede deed meer pijn. Eventjes hard huilen, maar dat was alweer over voordat we uit de spreekkamer waren.
    Ik heb ze daarna in de wachtkamer aangelegd om te laten drinken. Waren ze lekker rustig, getroost, fijn dus.

Wrijven over de zere plek werd niet op prijs gesteld, ik moest het maar zo veel mogelijk met rust laten. (sommige kindjes vinden het wel fijn om over hun beentje geaaid te worden na het prikken, die van mij niet.)

Geen bijwerkingen, alleen wat hangerig 's middags. Als er een reactie komt, is dat binnen 24 uur bij de eerste prikken (bij BMR pas na een week, maar die krijgen ze pas als ze 14 mnd zijn). Kan wat verhoging zijn, hangerigheid, huilerigheid. Zou de dag erna ook wel weer over moeten zijn.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

hier precies zo. hoe ging het?

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wrijven over een spier waarin een injectie is gegeven is niet zo prettig. Ikzelf krijg B12 injecties in de spieren en daar wordt dat echt afgeraden omdat je er dan meer last van krijgt. Beter is het om te bewegen.
    Bij onze man hebben we met zijn beentjes gefietst. Dat vond hij lekker.

Hij kreeg in de middag (injecties om 8.45) verhoging 38.3 en toen hebben we hem met een nat washandje vochtig gemaakt en 's avonds was zijn temp alweer normaal.

Hopelijk heeft je kindje er geen last van momenteel.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.920
    3.940
    113
    Nou, ze heeft even flink laten weten dat ze de prikjes niet zo leuk vond :D ik kon haar wel troosten, maar toen ik haar neerlegde om aan te kleden begon ze weer net zo hard te krijsen..;)
    Maar 1x in de auto sliep ze gelukkig, maar daarna was ze toch wel heel zielig hoor... zo'n jengelend huiltje en een heel zielig gezichtje erbij.. steeds eventjes slapen maar dan werd ze weer wakker en dan was het weer krijsen.. Tegen 4 uur is ze na een voeding wel in een lekkere diepe slaap gevallen en nu slaapt ze dus nog.. alleen had ze net wel dat ze ging huilen in haar slaap, ik weet niet of ze nou wel of niet een beetje wakker was, maar nu slaapt ze iig weer verder, het zag er alleen zo zielig uit!.. kan dat van de koorts komen? Tot vanmiddag half 4 had ze nog geen koorts.. (de prikjes waren rond half 12 vanmorgen)

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hugo sliep ook heel veel na de prikjes. Ik tempte gewoon bij iedere verschoning, anders had ik ook niet geweten dat hij verhoging had. Van zoveel slaap zijn ze snel weer beter en zolang ze drinkt is er geen probleem.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.920
    3.940
    113
    We hebben een lekker rustige avond gehad! (wat stoppen ze in die prikken?:))
    Ik heb haar om 7 uur wakker gemaakt want ze sliep zo vast en ze moet wel drinken natuurlijk, toen had ze 37,8. 's AVonds om half 11 zou ik haar weer wakker maken maar toen werd ze zelf ook al een beetje wakker. Toen voelde ze wel heel warm aan en dat klopte ook wel want toen had ze 38,3. Vannacht dus maar de wekker gezet op 5 uur want zo laat wordt ze normaal ook wakker, maar nu kwam ze al om 2 uur. Gelukkig de koorts weer wat gezakt naar 37,7 en daarna lekker geslapen tot 8 uur, nu was het 37,6. Ze is nog steeds erg jengelig, maar tussendoor lacht ze ook ineens veel meer ;)

Deel Deze Pagina