Temperatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spotlight, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Noah is nu 17 weken oud (gecorrigeerd 6 weken) Op het CB raadden ze me eerst aan overdag zijn mutsje op te houden. Vorige week heeft hij zijn 3e inentingen gehad en de VPK gaf aan dat het mutsje nu wel binnen af kon. Dit ook gedaan. Het gekke is dat zijn temp 's avonds best hoog is, nl. 37,5 en na een badje zelfs 37,7. Na de voeding van 20.00 uur doen we hem in bedje en deden we nog 2 kruikjes in bed, maar met deze temp doe ik dat niet. wel heeft hij 's nachts zijn mutsje nog op. Mijn vraag is nu: hoe kan het dat hij zonder muts 's avonds zo warm is en is het erg dat hij zo warm is?
    Gezien zijn start, ben ik zo bang voor ziektes...

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Volgens mij gaat het helemaal prima, pas vanaf 38 graden hebben ze het over verhoging. Je kindje kan zich dus prima zelf warm houden. En dus is er geen noodzaak meer voor mutsjes en kruikjes. Eventueel kun je als je dit fijn vindt wel zijn bedje voor verwarmen en dan kruikjes eruit. Je kunt in het nekje voelen of je kindje het warm/koud of lekker heeft. Is het klam, dan moet er een laagje weg. Is het koud, dan moet er een laagje bij. Liever geen mutsje meer. Wel als je naar buiten gaat uiteraard!

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik denk ook dat hij zichzelf gewoon goed warm kan houden. En als hij die temperatuur heeft hoeft hij inderdaad geen mutsje op binnen en een kruik lijkt me dan ook niet nodig. Zolang het rond de 37,5 zit is er geen probleem.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

lijkt mij ook dat hij zich prima warm kan houden. Die kruiken zou ik dus ook weglaten uit bed en dat mutsje kan binnen wel af idd... Volgens mij hoef je je met deze temp geen zorgen te maken hoor, pas vanaf 38 graden moet je de huisarts bellen. Het wijst er wel op dat ie het echt wel warm zat heeft, zonder muts en kruiken zal ie waarschijnlijk wel iets lager komen te zitten, maar zolang het rond de 37 graden hangt is dat prima. Mijn kraamhulp vertelde dat ze eigenlijk het beste tussen de 36,8 en 37,5 kunnen zitten...

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Precies zoals hier boven

Maar in de avond is de temp altijd wat hoger dan overdag.
    Na een lekker warm badje word het lichaams temp ook wat hoger omdat het warm is.

Niks om je zorgen over te maken, normale gang van zaken dus

6. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Bedankt voor de geruststelling! De kraamverpleegkundige raadde echter wel aan in de winter 's nachts nog een mutsje op te houden. Tijdens de eerste nachtvoeding is zijn temp dan weer rond de 37, met muts

Deel Deze Pagina