hoi, mijn zoontje is nu 10 wk maar heeft eigenlijk al vanaf zijn geboorte ´s nachts vaak een dicht neusje. Vooral met borstvoeding is dat erg vervelend. Verder heb ik niet het idee dat hij hier echt hinder aan ondervindt. We gebruiken dan vaak een neusspray en dat helpt wel. ´s morgens kunnen we vaak een propje eruit halen maar ´s nachts zit het allemaal veel dieper... is dit normaal? omdat ze misschien hun neusje nog niet kunnen ophalen? waar zou het mee te maken kunnen hebben? hij is dus niet echt verkouden denk ik want geen loopneus of iets dergelijks!
Neusamandelen?? Of is hij daar nog te jong voor,mijn zoontje had dat met 2 jaar ongeveer,neus dicht maar niet verkouden,hij begon te snurken dan. Bleek dat zijn amandelen geknipt moesten worden..
hier een meisje dat het bijna vanaf de geboorte heeft... snurken en reutelen door haar neusje. Geen snot, maar ook geen propjes ofzo uit haar neusje... Alleen ze kan nog wel steeds met haar mondje dicht slapen etc. Huisarts gaf dan ook aan, dat zolang ze dat kunnen, er weinig aan de hand is. En het inderdaad een kwestie is van het niet weg kunnen kuchen/snuiven.
Kennisje had ook kindje met dezelfde symptomen als mijn zoontje,die had bijna een longontsteking te pakken! Kindje sliep dus wel met mondje open,en snachts ging het kindje ook snurken terwijl het niet verkouden was. Mijn huisarts had me doorverwezen naar ziekenhuis,KNO arts,die vond dat zijn amandelen geknipt moesten worden, ik zou als ik jou was gewoon naar de hhuisarts gaan voor de zekerheid,is erniks aan de hand ben jij ook weer gerustgeslted.. Succes verder
Als je kind er niet al te veel last van heeft, en het nog goed verholpen kan worden met een zoutoplossingspray, zou ik me geen zorgen maken. Mijn dochter was ook van begin af aan regelmatig goed verkouden maar ze mankeert niks. Sommige kindjes zijn er nu eenmaal vroeg bij met hun snotneus (hier nieste ze al in de kraamweek flinke groene vledders uit...). Wat ik bij haar doe als die spray niet meer voldoende is: met een flesje zoutoplossing (otrivin monodose) het neusje echt doorspoelen. Vinden ze erg onprettig, maar het helpt erg goed om de holtes schoon te maken en te houden. Het helpt mee bij het voorkomen van ontstekingen. Ik doe het bij haar (als ze erg vol zit) voor haar laatste voeding; dus na het spoelen gelijk aanleggen, dat troost meteen en is het leed snel geleden. Ze komt er dan uitstekend de nacht mee door (op de voedingsmomenten na), al is ze nog zo verkouden.
mijn zootnje heeft dat ook...eerst was hij echt snotterig , maar ik was verkouden en had em aangestoken... alleen verkoudheid is allang over...alleen hij heeft dat nog steeds..