Buitenspelen mag dat onbeperkt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 28 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal

Onze kids van net 4 en 7 jaar spelen erg graag buiten met buurt kinderen. Vanaf vanmiddag 13:15 tot 17:30 zijn ze de hele tijd buiten geweest. Om 15:30 kwartiertje binnen om iets te drinken. Nu is mijn vraag is het eigenlijk wel normaal zolang buitenspelen en mag jullie kind dat ook? Ze zijn zo druk met leuk spelen dat we ze echt naar binnen moeten sleuren voor wat eten/drinken /plassen;)

Op ja na het avondeten mogen ze niet meer naar buiten. Wel in de tuin.

Hoor graag hoe jullie hierin staan

Gr vruchtje

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Zodra het droog weer is, spelen de kinderen hier ook vnl buiten.
    Heerlijk toch? En gezond!
    Nee, er is hier geen beperking op buiten spelen.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Buiten spelen mag hier ook altijd! Dochter mag nu ook alleen naar het speelpleintje naast ons huis, vindt ze fantastisch dus nu is ze nog vaker lekker buiten!

4. tuc

tuc Niet meer actief

nee hier is in principe geen beperking op buiten spelen. Maar ik roep de oudste wel regelmatig binnen voor drinken of fruit bv. Anders drinkt die de hele middag niks.

Na het avondeten mogen ze nu ook niet meer naar buiten om het simpele feit dat het dan bedtijd is. In de zomervakantie mag dat wel. De jongste mag sowieso de tuin niet uit zonder ons.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja hoor, zolang ik weet waar ze zijn (bij de oudste) lekker buiten laten. De tuindeur staat nu ook altijd open, dus kunnen ze lekker naar buiten om daar te spelen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier de hele middag buiten geweest. Na het avondeten ook nog even. Ze gaan om 19.30 uur naar bed en om 18.00 uur waren we klaar met ons avondeten. Dan mogen ze nog best wel een uurtje lekker buiten spelen.

7. maliro

maliro Niet meer actief

De oudste mag lekker buiten spelen. Ik wil wel weten waar hij ongeveer is. Hij weet precies waar hij wel en niet mag komen. Hij komt ook regelmatig wel ff checken of ik nog thuis ben (hij heeft scheidingsangst dus het buiten spelen vind ik al heel knap).

De jongste mag alleen in de tuin. Eerder mocht ze ook wel op het omheinde voetbalveld wat hier gelijk achter ligt maar dan loopt ze weg. Dus dat.doen we maar even niet meer

En na het eten mogen ze beiden niet meer weg.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    op straat kunnen ze hier niet spelen, maar we hebben een hele grote tuin. op sommige zaterdagen komen ze half acht uit bed, om acht uur zitten ze al buiten, ze krijgen buiten iets te eten en drinken, tussen de middag eten we altijd buiten met dit weer, middagdrinken buiten, avondeten buiten en dan gaan ze pas om zeven uur naar binnen om meteen te douchen en hun bed in te gaan. Ze slapen dan zo, heerlijk die buitenlucht. maar wij zijn zelf ook niet binnen met dit weer. tenminste, sinds kort werk ik op zaterdag dus ben ik er niet bij, maar mijn man werkt zaterdag bij huis, er loopt dan aktijd personeel rond, die allemaal mee eten, ideaal om alles dan buiten te doen.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier mag dl ook zoveel buiten spelen als ze wil.
    hartstikke gezond!
    nu met het mooie weer mag ze vaak na het avondeten ook nog even een half uurtje of zo lekker naar buiten.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onbeperkt... Nou ja, ik neem aan dat ze nu op bed liggen. ;)

Zo lang ze wakker zijn en vrije tijd hebben, mogen ze van mij naar buiten hoor.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Hier wordt met lekker weer de hele dag buiten gespeeld met alle kinderen uit de wijk. Iedereen let hier wel op elkaars kind.

Laatst was onze zoon al om half 10 buiten met de kinderen en ging pas rond bedtijd naar binnen. Tussendoor wat eten en drinken. Heerlijk met dit weer, lekker laten gaan.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier moeten ze van mij verplicht buiten spelen als het lekker weer is :D Heerlijk toch!

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Onbeperkt is een groot woord, de jongens zijn met dit weer de hele tijd in de zandbak te vinden als ze wakker zijn.
    Oudste beperken we, ze is snel moe en anders gaat ze over haar grens heen.
    Meestal is ze sochtends binnen/in de tuin en smiddags buiten spelen.
    5u moet ze altijd thuis zijn en ze komt tussendoor altijd zeggen waar ze heen gaan

14. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Voor mij is het eigenlijk verplicht om buiten te zijn op de dag... Gelukkig is mijn zoontje een buitenkind en speelt en loopt ie graag in de regen; geen probleem. Wij wonen ook echt "buiten". Wel wil ik dat hij op het heetst van de dag, op echte zomerdagen, hetzij in de schaduw is, of dan toch binnen is.
    Ik heb het zelf ook; ik móét gewoon naar buiten anders voel ik me aan het eind van de dag echt gaar. Tijdens mijn vorige bevalling wilde ik tussen de weeën door ook steeds naar buiten; lekker hoor:)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier net zo.
    Ik was vroeger ook een buitenkind. Gelukkig wonen we hier ook heerlijk om buiten te kunnen spelen, dus dat doen ze ook veel. Is juist goed voor kinderen.

16. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Onbeperkt hoor! Lekker gezond! Helemaal niets mis mee.

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier ook.. Gister om 10:00 uur in de ochtend naar buiten en om 21:00 uur waren ze binnen . Wel tussen door gegeten en gedronken .. De 2 oudste buiten de tuin de 2 jongste in de tuin .. Soms gingen de 2 jongste ff rondje huis doen .. Maar heerlijk buiten gespeeld .. Vandaag net zo .. Alleen nu na het eten gewoon binnen blijven .. Daarna lekker douche / bad en naar bed .. Dan slapen ze heerlijk .. Als we op vakantie zijn dan zijn we ook nooit binnen .. Altijd buiten .. Heeeeeerlijk dus .. Wij hebben echt buiten kinderen en eind van de dag zien ze er allemaal uit als zwervers 😊 Heerlijk dus haha

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Eigenlijk was ik een beetje verbaasd over je vraag.
    Ja hier mogen ze de hele dag buiten spelen. Ik vind het juist heel goed als ze dat doen.
    Vroeger toen ik zelf klein was zaten we met droog weer ook altijd buiten met vriendinnen en kinderen uit de buurt.

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Doordeweeks mogen mijn kids om 9 uur naar buiten, omdat ze dan pas wakker/aangekleed en gevoed ;) zijn.....
    Op hete dagen gaan we tussen 13.00/15.00 even "chillen" binnen, omdat ik niet wil dat ze op t heetst van de dag buiten zijn,maar op een zonnige dag eten we smiddags buiten en gaan we als kleine zus wakker is een rondje lopen of naar de speeltuin, dan spelen ze weer op de achterplaats, eten we buiten, en om 18.45 douchen en naar bed.
    Wij hebben wel echte buiten-kinderen, en een redelijke tuin....

Waarom niet?! Lekker gezond!

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Je hebt buitenspelen en buitenspelen: Wij hebben voor de deur een klein betegeld pleintje waar ze kunnen voetballen, maar verder is er weinig te doen. Je kunt je daar wel een uurtje vermaken, maar daarna wordt t toch vaak vervelen, klieren etc.
    Ik vind het dus niet zo'n goed idee om mijn zoontje daar urenlang rond te laten hangen.
    We hebben een abonnement op de speeltuinvereniging , daar gaan we vaak heen. Verder gaan we ook gewoon veel met het hele gezin op pad, als we dan eind van de middag thuiskomen kan hij mooi nog een uurtje voetballen.

Als lang alleen buitenspelen uitloopt op rondhangen, geruzie en ander ongewenst gedrag zou ik er een limiet aan stellen. Of als ik gewoon zelf op pad wil met mijn kinderen ook 😉

Deel Deze Pagina