Misschien dat er hier iemand is met een creatieve oplossing voor natte luiers die in de grijze container gaan. Even uitleggen, in onze gemeente betalen we via het Diftarsysteem per kilo afval, de natte luiers die we binnenkort gaan krijgen zijn natuurlijk behoorlijk zwaar en waarschijnlijk zijn de duurder in de container dan de aanschaf er van Wie heeft er ook te maken met het Diftarsysteem en heeft een mooie, goedkope en legale oplosssing voor het weggooien van luiers? Onze naburige gemeente heeft een ophaalsysteem, maar wij helaas niet en ik wil ze ook niet dumpen in de glasbak.
Hoi, Wij halen bij de stort speciale luier zakken zijn geratis en als ze vol zijn brengen we ze geratis naar de stort.. Zitten ze ook niet in onze kliko..
Wij hebben ook dat probleem. De gemeente heeft het gratis brengen van Luiers afgeschaft omdat er te weing gebruik van werd gemaakt.... We moeten ze dus nu ook in de Diftar gooien... wat dus per kilo betaald moet worden! Ik lees hier even mee of iemand een idee heeft!
Geen oplossingen voor Diftar-gemeenten zonder luierophaalsysteem begrijp ik. Jammer, ja uitwringen of certrifugeren hebben wij ook al bedacht
Ik hang ze op aan de waslijn, kunnen ze drogen Nee ik zou het ook niet weten Susanne: ik heb wel eens ergens gelezen dat ze in de gemeente sittard-geleen een inzamelpunt hebben maar ik zou niet meer weten waar ik dat heb gelezen
In het april-topic is een lijst geplaats met alle gemeenten die dat hebben, maar mijn gemeente stond daar helaas niet bij. Wie de oplossing heeft, het is een gat in de luiermarkt.
klopt ook... maar hier in Geleen is dat opgeheven.. misschien hebben ze het nog in Sittard... vlgs mij kan ik daar ook luiers naartoe brengen.. toch zelfde gemeente Ik kijk even in het april topic. Welke pagina moet ik kijken?
haha, jeetje ergens in de 1614 pagina's, zoeke in dat topic is onbegonnen werk. Ik zal het de dames even vragen. Oh toch gevonden: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ht=#869354
In onze woonplaats staat er een afvalcontainer op een vast punt waar je de luiers naar toe kunt/moet brengen. Dit geldt echter ook voor incontentieluiers etc.
Mijn ouders betalen per lichting en hebben de vuilnisbak nooit vol, dus waarschijnlijk nemen die de zakken met luiers mee, ik weet geen andere oplossing.
Even ter aanvulling op de lijstje van Gemeentes die wel een verzamelpunt voor luiers hebben: Ijsselstein. Nieuwegein helaas nog niet. Had gisteren nog even gebeld naar de gemeente. http://www.zwangerschapspagina.....ht=#869354