Ons zoontje is op 27 december geboren en we hebben meteen kinderbijslag aangevraagd. Dus zouden we het toch nog voor het eerste kwartaal krijgen? Heb alleen nog niks gekregen.. Is het normaal dat het zo lang duurt, want het is inmiddels al bijna het tweede kwartaal.
Je krijgt het achteraf zeg maar, dus pas 1 april krijg je voor het eerst KBS. Mijn dochter is bijv. van 23 april en ik kreeg pas voor het eerst KBS op 1 oktober.
Mijn zoontje is van 7 december en toen alles geactiveerd was e.d. kregen wij een brief van SVB dat de eerste betaling in april zou zijn. Heb je wel een brief gekregen van ze? Hier zou het in moeten staan.
Mijn dochtertje is van 14 december 2011, wij krijgen 1 april de eerste kb. Jullie zullen dus ook op 1 april de eerste keer kb ontvangen,mij is uitgelegt dat kindjes geboren voor 1 januari het in april ontvangen,zijn ze na 1 januari geboren krijgen ze het pas in juli. Groetjes Bianca
geboren tussen 2 oktober en 1 januari, dan krijg je de eerste keer rond 1 april (geen grap ) geboren tussen 2 juni en 1 oktober dan krijg je de eerste keer rond 1 januari geboren tussen 2 april en 1 juni dan krijg je de eerste keer rond 1 oktober geboren tussen 2 januari en 1 april dan krijg je de eerste rond 1 juni
Inderdaad bij hebben net de "pech" met een 2 jan kindje dat onze 1ste bijslag pas 1juli eraankomt. Hij is dan 6 maanden haha..