Onze dochter slaapt sinds kort in haar ledikantje met 1 zijkant eraf. we hebben het Ikea zijsteuntje wel eraan. Dicht is een systeem wat je eraan vast klemt. Nu gaan we binnenkort op vakantie naar een camping en verblijven in een sta caravan en daar zal ze in een eenpersoonsbed slapen. Nu dacht ik eraan om dat plankje dan mee te nemen of is dat overdreven? Heeft iemand dat wel eens meegenomen op vakantie?
Helemaal niet overdreven hoor. In een stacaravan kun je meestal geel ledikantje of campingbedje kwijt. Dus moet ze wel in een 1-persoonsbed. Als je dat hekje toch al in huis hebt, zou ik het zeker meenemen. Anders gaat ze zeker weten uit bed vallen. Vorige zomer verbleven wij in een stacaravan. Daar ging onze jongste ook voor het eerst op een 1-persoonsbed. Die is heel wat keertjes tussen de 2 bedden in verdwenen. Wij hebben zo'n hekje niet anders had ik hem meegenomen.
Ik zou zijkantje via mp opzoeken, want het zit alleen goed op ikea. Je kan ook het andere bed op zijn kant leggen dan is ze ook beschermt tegen eruit vallen.
Jep, paar jaar geleden ook gedaan. Ze was 2.5, ik had een stacaravan gehuurd en daar sliep ze in het onderste bed van het stapelbed. Het bedhekje paste alleen niet, want het was een metalen bed en had dus niet zo'n houten rand waar je op vast kon klemmen Dat was dus wel even spannend, ik had de matras van het bovenste bed op de grond gelegd, half naast het bed en half eronder (die slaapkamers zijn meestal zo klein). En dan lag ze nog half achter het trappetje van het stapelbed. Ze is er overigens geen een keer uitgevallen hoor, dus het was allemaal niet nodig. Maar voor m'n eigen gemoedsrust was het wel prettiger
Niet perse alleen op Ikea, maar het moet wel een bedrand hebben, anders valt het niks te klemmen. In mijn eigen stacaravan heb ik een vast houten bed, maar toevallig wel met een opstaand randje. Daar kon dus precies het ikea hekje op.
Wij hebben ook geen ikea bedje. Het moeten idd wel houten bedranden zijn of in ieder geval plat want ik denk rond en metaal dat het niet echt werkt..... we nemen het wel voor de zekerheid mee dan. Ze hebben daar wel een camping bedje maar als ze nu toch al aan een 'groot bedje' gewend is wil ik dit wel doorzetten.
Er bestaan ook bedhekjes van kunststof, waarbij je een deel onder het matras schuift. Die klem je dus nergens aan vast. Wellicht goedkoop via MP te vinden?
wij hebben het ook meegenomen hoor, maar dan wel deze: Ideaal, helemaal uit elkaar te halen en onder het matras te schuiven zodat het nagenoeg overal past.
Waar koop je deze? Ik snap deze constructie nooit zo goed want als ze dicht tegen de rand aan liggen, kunnen ze dan met matras en al omvallen. dus dat hekje zou dan als een soort schep werken.. leg ik het zo goed uit? Haha
Je zou ook eens kunnen informeren bij de eigenaar van de caravan. Wij hadden er toen een van hun in de caravan liggen. Ook een campingbed trouwens, was goed geregeld.
Ik snap wat je bedoelt denk ik haha, maar is echt bijna onmogelijk. Het onderstuk ligt over de hele breedte van het matras. Ik zie het niet zomaar gebeuren iig Hij is van de prenatal, maar op marktplaats staan er ook genoeg! Trombone, zo heet het bedhekje.
heb je toevallig nog een voedingskussen? Wij schoven het voedingskussen onder het onderlaken, waardoor je een soort rand in het bed had, waar ze ook niet zomaar overheen rolde. Werkte prima en het bed werd gelijk wat kleiner/knusser .
Kruotvat heeft opvouwbare bedhekjes van eigen merk (Bambino). Stonden een paar weken geleden in de folder, hier staan ze nog in de winkel. Als wij in een hotel of bungalow zijn leg ik een opgerolde badhanddoek of deken onder het hoeslaken langs de rand. Werkt prima!
Wij hebben ook en aantal jaar hetzelfde bedhekje als Sweetpie mee genomen op vakantie. Je gaat toch met alle zooi in de auto, kan dat hekje er ook nog wel bij! Denk er eventueel aan dat als je niet in 1x naar een bestemming rijdt, je het hekje zo moet opbergen in je auto dat je er op je overnachtingsadres bij kan. Overigens hebben sommige reisorganisaties inderdaad zelf bedhekjes bij de caravans, zoals Roan
Wij hebben ook dat hekje zoals Sweetpie (twee inmiddels). Ideaal hoor, ze vallen er zo echt niet uit. En het kost geen extra ruimte. Sterker nog: in de auto zijn ze handig. Wij zetten ze gewoon in de achterbak in de opening, zeg maar. Onze kofferbak ligt (zoals bij de meeste vakantiegangers met kinderen) gewoon hutjemutje vol. Dan wil er nog wel eens wat uit vallen als je de achterklep open doet. Daar zijn ze dan ook nog eens goed voor.
Wij hebben deze ook, via mp voor 15 euro gekocht. Echt ideaal! Dat het als schep zou werken is onmogelijk haha, het enige nadeel vonden wij dat het kon bewegen onder het matras waardoor het tussen de latten van de lattenbodem kwam. Maar dit simpel kunne oplossen door de onderkant vast te zetten met tyrips (als ik het zo goed type) aan 2 latten van de lattenbodem. Ze zijn ook behoorlijk lang uit te schuiven. Geloof tot 150 cm. Ideaal dus als je kind zoals de mijne meteen in een 1 persoons bed gaat.
Onze kleine man van 2,5 was uit het onderste bed gevallen tijdens de vakantie. Hij was zijn knuffel midden in de nacht verloren en ging op zoek. Gelukkig matras van het bovendste bed op de grond gelegd. Toen hij zijn knuffel gevonden had kroop hij er weer terug in. Zou dus sowieso iets doen.