banden oppompen mutsy 4rider

Discussion in 'De babyuitzet' started by prima, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Wie van jullie heeft een mutsy 4rider als kinderwagen én snapt hoe je met dat $#@!#pompje de banden kan oppompen? Ik raak er lichtelijk geïrriteerd van dat het me niet lukt zoals jullie merken...:D graag online bijstand van andere Mutsy bezitters en graag ook een foto van jullie pompje + de aansluiting zodat ik kan checken of ik wel het juiste pompje heb. (Want ligt vast en zeker aan de pomp en niet aan mij....;))

2. Lau83

Lau83 Actief lid

Jan 28, 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Je moet het pompje goed op het ventiel van de band duwen en daarna het hendeltje aan de zijkant van de pomp open zetten. Als het goed is klemt daardoor de pomp vast aan de band. Dan net even harder oppompen dan je eigenlijk wilt, want bij het loskoppelen gaat er (bij mij) altijd weer wat lucht uit. Ik heb dat ding in het begin ook heel wat keren vervloekt trouwens!

View attachment 355646

3. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Wat fijn dat je even meekijkt! Super.

De pomp ziet er van deze afstand hetzelfde uit maar ik zie bij het aansluitpunt van mijn pomp een "dopje" wat ik eraf kan draaien en daarin zit een rubbertje en een plastic stukje met een pinnetje. Dat pinnetje stak bij mijn pomp naar buiten maar dat past niet icm het ventiel. Denk dus dat dat niet goed is. Durf jij de pomp open te draaien om te kijken hoe die onderdelen bij jouw pomp zitten?

Ik denk dat het mogelijk zo moet:
    - eerst hard plastic onderdeel met pinnetje naar binnenkant vd pomp?
    - dan rubber dopje met grote opening naar 'buiten'
    - dan draaidopje er weer op.

Is dit de volgorde zoals het bij jouw pomp zit?

4. laupio

laupio Bekend lid

May 9, 2007
    604
    0
    16
    Dat zijn ook rotpompjes, ik pomp ze gewoon op met een fietspomp, waar ook zo'n autoventiel 'gat' aan zit

5. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ahahh...daar kan ik dus ook naar zoeken. .. thanks!
    Heb je alleen onderweg nooit voor nood de pomp...

6. Lau83

Lau83 Actief lid

Jan 28, 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Volgorde klopt. Het pinnetje moet naar je toe steken deze duwt namelijk je ventiel van de band naar binnen open. Heb een foto voor je gemaakt met het dopje erop en zonder dop en rubber. Bij het inelkaar zetten van de pomp wel even opletten dat je het hendeltje gesloten hebt en het rubber helemaal teruggeduwd hebt anders werkt het klemmen niet meer.

View attachment 355780

View attachment 355782

7. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat pompje nooit gebruikt.
    Gewoon ff naar tankstation en daar oppompen, veel makkelijker en sneller haha

8. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Dank je wel lau83. Vriendlief zou de 'banden oppomp taak' afgelopen weekend van me overnemen, in de overtuiging dat het hem wel zou lukken. Tot op heden heeft hij er nog niet naar gekeken dus ben benieuwd of as weekend gaat lukken....;) jouw foto's zijn duidelijk. Wel verbaasd want was er echt van overtuigd dat de pomp zo niet paste. Moet me er dus nog een keer over buigen dus. Wordt vervolgd!

Share This Page