Mama ziek.. hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sunlover, 19 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2013
    Ik lig ziek in bed, zoontje is vandaag naar kdv maar morgen en donderdag zijn mijn werkdagen niet. Ik weet zo 123 ook geen oppas.

Hoe pakken jullie zoiets aan?

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    tja, hier kan mama gewoon niet ziek zijn ;) Gewoon doorgaan dus, en s avonds mee met de kleine op tijd in bed. Moet wel zeggen dat in de periode dat ik ziek was de tv hier veel opstond

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier t zelfde... Tijd om ziek te zijn is er sinpelweg niet helaas...

Ik lig wel iets meer op de bank dan en zet speeltjes naast me neer zodat ie in mn buurt komt spelen en we alsnog samen spelen

4. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misschien kun je een dagje ruilen of extra afnemen op het kinderdagverblijf, of kan je man een dag thuisblijven? Anders zou ik hem lekker bij je in bed nemen en samen wat tv kijken. Beterschap!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik lig nu ziek op de bank terwijl mijn dochter om me heen rent ;) We moeten straks ook echt nog boodschappen doen, niet zo lekker met 40 graden koorts, maar mja, ik heb geen keuze...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Soms kan mijn man dan thuiswerken, maar als dat niet kan en ik ben dus echt te ziek om alleen te zijn met de kinderen, (echt niet op m'n benen kunnen staan/veel over moeten geven), dan bel ik onze gastouder, (helaas geen familie dicht in de buurt).
    Als ik me wel weet te redden met de kids, staat de TV gewoon de hele dag aan. Dan gaat zo'n dag meestal wel redelijk :)

7. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd ziek zijn is er ook hier niet bij. Alles draait gewoon door haha. Soms even gauw een uurtje op de bank liggen als de koters slapen. Maar verder "zuchten en doorgaan".
    Beterschap meid

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier vrijwel altijd gewoon de kids om me heen en de kids naar school halen en brengen.

Ik heb wel familie in de buurt, maar meestal probeer ik mezelf te redden.
    Behalve met migraine, want dan kan ik soms echt helemaal niets en dan probeer ik familie in te schakelen, maar als dat niet gaat heb ik pech en zal ik gewoon op de bank moeten gaan leggen met de tv aan.

Helaas kun je als mama bijna niet ziek zijn, omdat je toch de kids hebt, als man zijnde is dat al weer een stuk makkelijker want dan is er eigenlijk wel altijd iemand thuis of als het op werkdagen is van mama dan is er oppas geregeld.

Beterschap..

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn man blijft vandaag thuiswerken omdat ik idd niet op m'n benen kan staan...

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Helaas gewoon pijnstillers innemen en gewoon doorgaan hier vaak. Als het echt heel erg is probeert mijn man de middag vrij te nemen oid.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dat ligt eraan hoe ziek. Ziek en wel gewoon uit bed kunnen dan is het een kwestie van paracetamol en gaan met die banaan. Dan staat de tv veel aan en zet ik ze veel aan het tekenen enzo. Met de oudste erbij lukt het wat beter dan alleen met de jongste (die is 2,5jr).
    Toen ik ze nog op het kdv had heb ik wel eens gebeld om een extra dag af te nemen, soms kon dat, soms zaten ze al vol. Zou dat dus eerst proberen in jouw geval.
    Heb mijn man ook wel eens gebeld op zijn werk, die is toen thuis gekomen (had een of andere darminfectie.. kon niet meer lopen van de pijn). En mijn man heeft ook wel eens een werkdag omgedraaid met zijn vrije dag (buikgriep.. ook dat is geen pretje met de zorg voor een kind).

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik liet vooral mijn omgeving weten dat ik ziek was. Vraag je familie, vrienden of bekende. Wie weet willen ze je graag een middagje of dagje helpen.

Ik was vorige week toevallig ziek en lag met koorts op bed. Daa uit het niets had mijn schoonvader geregeld dat hij een middag vrij was en mijn schoonmoeder heeft haar werkdagen geruild naar een andere dag. Zo konden ze dus 3 dagen achter elkaar op de kleine passen en ik uitzieken. Mijn man was gewoon aan het werk. Omdat hij deze baan pas heeft was het voor hem lastiger om thuis te blijven. Als mijn schoonouders dit niet hadden geregeld was mijn partner wel thuis gebleven om voor de kleine te zorgen.

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ben gelukkig zelden ziek
    echt ziek, dus niet kunnen staan en lopen, hele hoge koorts, en niets kunnen.dan neemt man vrij van zn werk (nog nooit voorgekomen sinds we kinderen hebben)

en wel uit bed kunnen komen is t inderdaad de medicijnenla leegsnoepen, tv aan, en dagje bankhangen met kinderen. vaak gaat dat prima, als je eenmaal uit bed bent.

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hier ook pijnstillers en gaan met die banaan. En als ze slaapt, doe ik ook even een dutje. Geen tijd voor ziek zijn

15. p1982

p1982 Niet meer actief

hier geen tijd om door de weeks op vrije dagen ziek te zijn.ga gewoon door

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Na een helse nacht kan ik nu ook amper twee stappen zetten maar omdat ik vanmiddag naar het ziekenhuis zou moeten stond er al een opa&oma middag gepland. Ze hebben hem nu ff vroeger gehaald en brengen hem na het avondeten weer thuis. Morgen heel misschien manlief vrij maar hopelijk beter!

Beterschap voor de zieken!

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

oplossingen bij ons:
    - extra kdv afname (indien plaats beschikbaar)
    - papa toch thuis (of gedeeltelijk thuis)
    - speelafspraak (halve dag)

maar vooral... doorgaan.. in bed kruipen met kinderen en 'samen' film kijken... oftewel zij film kijken en mama slapen.

18. adi

adi Niet meer actief

ziek zijn negeren, een pijnstiller nemen en doorgaan tot de avond. Kinderen mogen op zo'n dag wel veel tv kijken, zodat ik af en toe even kan zitten.

heb nog geen andere oplossing gebonden eerlijk gezegd.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier pas ziek als ik echt mijn bed niet uit kan, gelukkig tot nu toe in 4.5 jaar pas 1x voorgekomen. Bij niet helemaal lekker zijn idd vaak de tv/ipad inschakelen alhoewel dat bij de jongste nog geen oplossing is.
    Wat ik vaak deed toen ik zwanger was was met de oudste in bed kruipen, filmpje op en dan kon ik een uurtje slapen.
    Bij echt ziek proberen we eerst of mijn man thuis kan werken, zoniet dan is er altijd wel een oma, opa, tante, vriendin die kan oppassen. Oppas is heir gelukkig nooit een probleem.
    Beterschap!

20. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties, ik had ze wel verwacht. Mama kan gewoon niet ziek zijn.. Helaas kan papa niet thuiswerken, ik zou het kdv idd kunnen benaderen..

Deel Deze Pagina