ff een vraagje ik heb luiers van kruidvat en tot gister ging dit goed maar gisteravond en vanacht lekte ze steeds! bomvolle luier en het bed en klding nat vannacht 3 ker bed verschoont (en nu de ws maar aan want tsjee haha) ze weegt nu bijna 4 kilo en droeg tot nu dus de luiers 2-5 kilo mijn moeder had me een luiertaart gegeven mt luiers 3-6 kilo... dus vanmorgen maar een 3-6 kilo luier erom gevouwen en hopen dat dit werkt... wat denken jullie zouden de 2-5 kilo luiertjes gewoon te klein geworden zijn en zijn we nu grote nodig? of zou het een mislukte serie zijn bij de fabriek ofzo? lijkt me zo gek want het ging toch redelijk goed .... had nog een vol pak 2-5 kilo maar die mag gelukkig geruild worden voor 3-6 kilo want als er eens een ongelukje is, nouja dan hoor je me niet hoor maarre het was nu iedere luier zeikienat en een natte vlek in kleding en bed...! en mijn meid is al zo fan van al dat gefrutsel aan dr en omkleden enzo NOT!
Mijn dochter had dit ook, ben ook maar overgestapt naar een maatje 2. Ze woog al wel ruim 4,5 kilo. Nu geen problemen meer!
Ik zou ook een maatje groter nemen. Waarschijnlijk dat het dan wel goed gaat. De kilo's op de verpakking is maar een richtlijn.
ja dat bedacht ik me ook mijn buurman moest naar t centrum, en heeft voor mij een pak luiers maat 1 geruild voor 2 (want had dus nog een volle staan!) hopen dat dit wel lukt... heb nog wat maatjes 1 over maarja dat is altijd natuurlijk haha daar maak ik maar een luiertaart van voor een vriendin hihi daarnet wilde ik de luier verschonen na de fles, hij was nog leg dus dacht vouw snel die nieuwe 2 erom... dan weet ik zeker dat ALLES wat ze nu plast erin gaat en dan kan ik kijken hoe die t doet... plast ze ff snel op t aankleedkussen die houd zo van plassen als de billen bloot zijn hahaha gebeurd echt supervaak hier net alle was weer gedaan van vannacht, kleding en beddengoed ach zij vult het wel weer aan
Hier ook telkens eerder op de volgende maat overgegaan; zeker 's nachts zijn grotere luiers wel handig. Ik geloof dat mijn dochter ook met 4 kilo overging naar nummer 2, dat zat gewoon veel lekkerder. En mja, je hebt lange kindjes van 4 kilo en minder lange kindjes van 4 kilo, de luier zit dan toch anders om de beentjes, het buikje en de rug.
ja had t gvol dat de nr 1 ook minder absorbeert ik maak nu ook de luiers nr 2 op en denk dat ik dan al overstap op 3 gezin die van 4-9 kilo is zou t praktisch gezien moeten passen
nou daarom en ik haal liever bij dan dat ik te kort kom! die nr's 1 ook ik kan ze nu toevallig in een luiertaart proppen maar als je elke keer weg moet gooien das wel erg sonde!
Luiers zitten het beste op het midden van het gewicht dat op de verpakking staat. Dus luiers voor 2-5 kilo zitten het beste bij 3.5kilo gewicht Dus luiers voor 3-6 kilo zitten het beste bij 4.5kilo gewicht daarom is er ook telkens een kleine overloop in de maten Meestal gaat het dus goed als je overstapt naar een grotere maat. Pasvorm doet ook een hoop, de ene luier is de andere niet. En wat voor het ene kindje een prima luier is is het voor het andere kindje niet. De ene heeft kleine billen, de ander grote billen, of dikkere benen, buik etc...
aha dat is handig te weten hoe die gewichte ongeveer lopen dan! dus die van 4-9 kilo zitten dan t beste bij 6,5 kilo..? dus passen de nr 2 waarschijnlijk goed voorlopig... ja idd sommige zweren bij pampers nou ik had van die probeer pampers maar wat een rotdingen ik vind de kruidvat luiers tot nu erg fijn, ja vervelend van vannacht maarja ineens ging vanmorgen pas het lampje bij me branden gut ze is bijna 4 kilo heeeeel misschien passen ze niet meer (dus ze is net iets zwaarder dan 3,5 kilo nu gister na de fles gewogen met CB en 3960 was het) dus ik stap liever iets vroeger over nouja net een schone en zal die express eens tot 7 uur laten zitten, dan heeft hij 4 uur gezeten dan moet hij ieder geval niet lekker en dat was gister eavond en vannacht wel t geval
Ik zweer ook bij de kruidvatluiers hoor..... Heb weleens pampers gebrukkt, maar kruidvat vind ik fijner. Ik gebruik nu nog de luiers 3-6 kilo en onze dochter weegt zo'n 5500grzm. Maar heeft vrij kleine billen.... Als deze luiers op zijn ga ik over op de luiers 4-9kilo. Hier kan ik de luier zo 12 uur laten zitten , zonder doorlekken (zul je zien dat dat vannacht helemaal misgaat)
12 uur? laat je haar 12 uur aan 1 stuk slapen dan? nee toch ik bn zelf ook snel als ik r pak omdat ze wakker is en ik ruik dat ze geplast heeft, krijgt ze gewoon nog n extra schone luier hoor haha
Hier slaapt ze ook niet door, maar 's nachts ga ik haar niet verschonen (tenzij ze echt door/langs haar luier heeft gelekt, natuurlijk), dus dan heeft ze haar luier wel 12 uur aan.
Ik verschoon ook niet 's nachts zowel bij de oudste als bij de jongste niet, behalve bij een poepluier natuurlijk. Is ook echt niet nodig want een goede luier houdt het echt wel 12 uur. Maar dat waren voor mij niet de Kruidvat luiers, mijn jongste lekte er constant mee door, echt vreselijk irritant. Uiteindelijk ben ik overgestapt op Aldi luiers en die bevallen zoveel beter, had ik al voor de oudste, en nu ook voor de jongste. Veel zachter en veel absorberender dan KV
Ik vind kruitvat luiers alleen wat hard bij een pasgeboren baby, dus heb de eerste maanden wel Pampers gebruikt. Sinds mijn dochter wat groter is gebruik ik ze ook vaak. Heb laast de luiers van euro nog wat gebruikt en ben daar ook behoorlijk fan van en heel erg goedkoop ook nog, goedkoper dan de kruidvatters volgensmij.
Ik ben in de nachten al overgegaan naar een maatje groter op een gegeven moment. nu zit Lisa in maatje 2 en in de nacht maatje 3. Inderdaad omdat ze anders in de ochtend een nat bed heeft. Zo meteen als ze overgaat naar maat 3 is het denk ik niet nodig om gelijk naar maat 4 te gaan in de nacht maar voor het geval dat heb ik ze wel al in huis. (en omdat ik mazzel had met kortingsbonnen die mochten in combi met een al bestaande korting ) Hier overigens ook een meisje die het leuk/lekker vind om te plassen als ze met de billen bloot op het kussen ligt. We zijn er inmiddels aardig aangewend dus meestal alleen nog na het badderen/douchen of als we wat langer werk hebben met insmeren.